Gå til innhold

Bikkjer og katter og regler

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva hvis det hopper ei svær katte inn over ditt gjerde og tar bikkja di - hvem har ansvaret da?

Sikkert lite trolig, men ei katte jeg hadde tidligere kvesta en voksen golden retriver noe voldsomt. Katta var stor og stakk ikke av når bikkja gikk til angrep - men fløy i stedet rett i tryne på'n, og klorte seg fast i nakken/ryggen. Der både klorte og beit katta i stykker begge ørene og store deler av nakkehuden.

Heldigvis gikk øynene klare, og bikkja ble bra igjen etter et besøk hos veterinæren.

Men etter den gang så stikker bikkja med halen mellom beina så fort den ser et katteskinn:-)

Annonse

Hva hvis det hopper ei svær katte inn over ditt gjerde og tar bikkja di - hvem har ansvaret da?

Sikkert lite trolig, men ei katte jeg hadde tidligere kvesta en voksen golden retriver noe voldsomt. Katta var stor og stakk ikke av når bikkja gikk til angrep - men fløy i stedet rett i tryne på'n, og klorte seg fast i nakken/ryggen. Der både klorte og beit katta i stykker begge ørene og store deler av nakkehuden.

Heldigvis gikk øynene klare, og bikkja ble bra igjen etter et besøk hos veterinæren.

Men etter den gang så stikker bikkja med halen mellom beina så fort den ser et katteskinn:-)

Sikkert lite trolig

Nei, det er faktisk svært trolig :-o

Det tenkte jeg ikke på da jeg skrev innlegget. Den ene hunden min er den mest skjøre hunderasen som finnes...

Sikkert lite trolig

Nei, det er faktisk svært trolig :-o

Det tenkte jeg ikke på da jeg skrev innlegget. Den ene hunden min er den mest skjøre hunderasen som finnes...

Jeg så en katt som tok en rev en gang også - så mange av kattene kan forsvare seg godt mot andre dyr.

Men de ligger dårlig ann hvis de forsøker å stikke av og blir tatt igjen.

Du får passe på bikkjene dine:-)

Gjest ikke undertegnet

Det kan ikke du lastes for. Ikke katteeieren heller. Shit happens, sier en da.

Hvis hunden din er løs i hagen din under båndtvangen vil jeg tro at du må erstatte kattekreket. Men hvis hunden din er løs i hagen utenfor båndtvangstida ligger nok ansvaret for katta på eieren, i og med at det handler om privat grunn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...