Gå til innhold

har jeg rett på attføring?

Anbefalte innlegg

Har vært sjukemeldt i over fire mnd pga smerter i rygg, skuldre nakke og hodepine. Har vært til behandling (12ggr) hos fysioterapeut. Har ikke blitt bedre. Fysio anbefalte meg til å begynne på skole. Så dro jeg til fastlegen,hun sa at jeg antageligvis ville bli plaget resten av livet med dette. Men at jeg ikke ville få attføring. Hvorfor ikke?? vet selv at jeg ikke vil klare å gå tilbake på jobb (renholder)

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/121972-har-jeg-rett-p%C3%A5-attf%C3%B8ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som du kan få attføring. Som sådan ser de helst at all behandling er forsøkt før du får attføring, men dette kan sees bort fra dersom det meste er forsøkt. Er det også forventet at dette er varig kan jeg ikke skjønne hvorfor dine sjanser til attføring skulle være mindre enn mine.

Ta deg en samtale med trygdekontoret, de er ganske informative. Deretter kan du ta med et skjema til legen din som han fyller ut, og du får med en dunge papirer selv.

Så er det opp til trygdekontoret ..

Det kreves som sagt at dette er varig, godt utredet og at det meste av behandling er forsøkt uten tilfredsstillende bedring.

Det kan være vanskelig dersom legen din av en eller annen merkelig grunn mener du helt fint kan fortsette i yrket ditt selv om du har smerter, da vil jeg heller anbefale å bytte lege. Et møte mellom legen din, deg og trygdekontoret kan også være nyttig.

Høres ut som du kan få attføring. Som sådan ser de helst at all behandling er forsøkt før du får attføring, men dette kan sees bort fra dersom det meste er forsøkt. Er det også forventet at dette er varig kan jeg ikke skjønne hvorfor dine sjanser til attføring skulle være mindre enn mine.

Ta deg en samtale med trygdekontoret, de er ganske informative. Deretter kan du ta med et skjema til legen din som han fyller ut, og du får med en dunge papirer selv.

Så er det opp til trygdekontoret ..

Det kreves som sagt at dette er varig, godt utredet og at det meste av behandling er forsøkt uten tilfredsstillende bedring.

Det kan være vanskelig dersom legen din av en eller annen merkelig grunn mener du helt fint kan fortsette i yrket ditt selv om du har smerter, da vil jeg heller anbefale å bytte lege. Et møte mellom legen din, deg og trygdekontoret kan også være nyttig.

hei, har du samme plager omtrent som meg da? takk for svar :o)

Heisann. Har selv vært plaget med ond rygg, nakke skuldre lenge. Har gått mer eller mindre sykemeldt i et år nå.

Det er først nå det er aktuelt med attføring for min del. Legen ville ikke tenke på saken en gang før det hadde gått et år.

Har prøvd det som tenkes kan.. fysioterapeut, kiropraktor, ryggskole, egentrening....

tror noe av grunnen til at du ikke får attføring med en gang ligger i nettop dette. At en skal ha prøvd alt, gått såpass lenge sykemeldt at det ikke er sjangs til forbedring.

Ikke helt sikker på dette, men det var ihvertfall det legen fortalte meg.

Kan du ikke be om et møte med sjefen din og forklare saken..kanskje han/hun kan sette igang en prosess? Det var det som skjedde med meg.

skal nå på rehabiliterings penger i tre mnd og fikk derretter annbefalt attføring. Men det har altså gått et år.

lykke til ihvertfall. :)

hei, har du samme plager omtrent som meg da? takk for svar :o)

Litt mer kanskje, men fikk med meg hovedpoengene.

Varig, behandling forsøkt og i mitt tilfelle innskrenket yrkesvalg (mye jeg ikke kan ta). I ditt tilfelle ikke mulig å utføre eget yrke lengre.

Jeg har kronisk senebetennelse i en skulder, ryggplager (LETT scoliose, forskjell på beinlengden) og er blind på ett øye (ser helt fint på det andre).

Lesestoff:

http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldles?doc=/usr/www/lovdata/all/tl-19970228-019-035.html&dep=alle&emne=attf%d8ring&

http://www.aetat.no/cgi-bin/aetat/imaker?id=723

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...