Gå til innhold

Kan dette gå?

Gjest forvirret og lei..

Anbefalte innlegg

Gjest forvirret og lei..

Hei, jeg trenger noen råd her, da jeg er i en lei situasjon.

Jeg har tror jeg har blitt gravid(igjen!) uten å ønske det,(skal kjøpe test i morgen, men jeg er redd jeg allerede vet svaret) og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.. Vi har svært dårlig økonomi, og vi bor trangt. Kjæresten min tviholder på abort som eneste alternativ, men jeg kvier meg så fryktelig, jeg har tatt abort tidligere og jeg synes det var en grusom opplevelse, på alle plan.

Han ville da som nå ikke engang diskutere alternativet. Det er absolutt ingen drømmesituasjon, men jeg er sikker på at vi ville klare det, og gi en god oppvekst, tross at økonomien taler i mot oss..Men ikke uten hans støtte! Jeg tror det blir for mye for meg å klare helt alene..

Samtidig er jeg litt knust over å måtte ta abort, jeg er virkelig i villrede..

Er det svært uansvarlig å få barn når en ikke har tilstrekkelig med penger? (hans argument, og han har jo et poeng..)

Uten at barnefaren er det minste begeistret?

På den annen side føler jeg at han presser meg, det er vel ikke riktig det heller?

Er det noen her som har klart seg bra og blitt lykkelige med barn selvom forutsetningene var dårlige? Eller er det bare egoistisk av meg å tenke på å beholde barnet?

Vil veldig gjerne ha noen råd og tanker..

Vi har forøvrig vært sammen i fire år og er i slutten av tyveårene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/121997-kan-dette-g%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klart det kan gå. Mange unger er ikke planlagte og det pleier som regel å gå bra. Dere er i hvert fall gamle nok og ikke noen fjortiser som ikke vet hva det vil si å ha barn er.

Men tenk deg godt om. Hvis kjæresten din er så negativ, er det store sjanser for at du ender opp som alenemor. Men det er det jo store sjanser for uansett når man får barn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/121997-kan-dette-g%C3%A5/#findComment-738841
Del på andre sider

Gjest Novembermom

Er selv gravid med nr 3, ikke planlagt. Vi har en inntekt og klarer oss akkurat nå.

Med en unge til blir det trangt om pengene, men hva så?

Det vil også bli litt trangt om plassen, men hva så?

Jeg får jo også engangsstønaden.

Sambo ville også at det skulle bli abort, men jeg nektet.

Jeg vet med meg selv at jeg aldri kan klare å ta en abort og jeg ville aldri tilgitt meg selv.

Jeg har allerede begynt å kjøpe inn ting for at vi skal slippe å måtte betale alt på engang, pluss at vi har jo det meste som trengs fordi vi har to barn fra før.

Og vi har svigerforeldre som hjelper oss.

Nå er jeg litt over halveis.

Jeg sier som så at der det er hjerterom, er det husrom:o)

Så det kan gå. Man trenger ikke å ta sorgene på forskudd for å si det sånn. Ingen av dere vet hvordan det vil gå hvis dere får et barn til nå.

Uansett så har ikke han lov til å tvinge eller true deg på noen måte. Det er din kropp og ditt valg.

Jeg vet jo hva jeg ville valgt, for jeg har jo vært i den situasjonen.

Men hva du velger er opp til deg helt og holdent.

Sitt deg ned og tenk igjennom ulemper og fordeler, om du vil ha dette barnet o.l.

Han kan forandre mening etter en stund. Det gjorde min samboer, når han var blitt vant til tanken og fått kommet ned på jorden igjen :op

Det er vel ikke så mye mer jeg kan si nå annet enn lykke til med valget uansett hva det blir.

Klem fra meg

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/121997-kan-dette-g%C3%A5/#findComment-738984
Del på andre sider

Mitt råd til deg er at viss du tviler så behold barnet. Når du har fått barnet vil du ikke ombestemme deg for da elsker du barnet over alt. Tar du abort vil du måtte leve med det resten av livet.

Jeg var selv gjennom en abort i sommer. Var veldig i tvil om hva jeg skulle gjøre og problemet med sykehuset gjorde at jeg ikke fikk tatt aborten før i uke 9. Det var så forferdelig. Det er nesten umulig å kunne forestille seg hvordan det er. Jeg var ikke forberedt på mengden som kom ut og de psykiske reaksjonene. Jeg tror dette er verre viss du har vert i tvil på forhånd.

Hadde jeg fått tatt valget igjen i dag hadde jeg beholdt barnet. Viss jeg blir gravid en gang til i nærmeste fremtid kommer det ikke til å være tvil. Økonomi og bosted hadde sikkert ordnet seg selv om vi såvidt klarer oss økonomisk uten barn.

Som sagt. Er du i tvil så er mitt råd å beholde barnet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/121997-kan-dette-g%C3%A5/#findComment-739168
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...