Gå til innhold

Treningsapparater på Smart Club

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest mandagslys

Hei, jeg vet ingenting om smart club sine produkter, men mye om hjemmetrening siden jeg selv gjør det.

Om du virkelig er seriøs på at du vil trene hjemme så synes jeg du skal investere i en spinningsykkel. De fleste sportsbutikker har kataloger og kan bestille om de ikke hae dem i butikken. Min sykkel, som kostet 7000 kr for 4 år siden, koster bare 3-4000 nå. De har blitt billige og er kjempebra. Kan IKKE sammenlignes med ergometersykling. I tillegg har jeg en ministepper som jeg bruker hver dag. Den er rimelig, koster bare 600 kroner ca, og er helt grei for å bevege seg litt.

Jeg har også et sett manualer på 0,5, 1,5 og 5 kg og da har jeg trening i boks for hele kroppen.

Lykke til, er du seriøs kan hjemmetrening funke kjempebra! :)

Gjest må få trent hjemme

Hei, jeg vet ingenting om smart club sine produkter, men mye om hjemmetrening siden jeg selv gjør det.

Om du virkelig er seriøs på at du vil trene hjemme så synes jeg du skal investere i en spinningsykkel. De fleste sportsbutikker har kataloger og kan bestille om de ikke hae dem i butikken. Min sykkel, som kostet 7000 kr for 4 år siden, koster bare 3-4000 nå. De har blitt billige og er kjempebra. Kan IKKE sammenlignes med ergometersykling. I tillegg har jeg en ministepper som jeg bruker hver dag. Den er rimelig, koster bare 600 kroner ca, og er helt grei for å bevege seg litt.

Jeg har også et sett manualer på 0,5, 1,5 og 5 kg og da har jeg trening i boks for hele kroppen.

Takk for svar. Kan du si litt mer om hvorfor spinningsykkel er bedre enn ergometersykkel ?

Jeg hadde tenkt på step-maskin også, hvor får du en som er så billig, og er den virkelig bra nok ?

Manualer har jeg allerede.

Hva er den store forskjellen på ergometersykling og spinning? Jeg skal kjøpe meg treningsutstyr selv, men vet lite om sånt.

Setene på spinningsyklene ser jævlig smale og ubehagelige ut.

Gjest mandagslys

Takk for svar. Kan du si litt mer om hvorfor spinningsykkel er bedre enn ergometersykkel ?

Jeg hadde tenkt på step-maskin også, hvor får du en som er så billig, og er den virkelig bra nok ?

Manualer har jeg allerede.

Nå er det ikke sikkert at spinningsykkel er det beste for alle, men selv synes jeg det er mye lettere å få opp pulsen og trene meg skikkelig svett på spinning enn ergometer.

F.eks trener jeg sjeldent mer enn 30 minutter spinning om gangen og jeg synes jeg får MYE mer av en halvtime spinning enn vanlig ergoemtersykkel.

Men det er selvsagt en smak og behag-greie, har du prøvd spinning på helsestudio? Da vet du kanskje hva du liker best.

En ministepper er ikke det samme som en stepmaskin.

Her er et bilde av hvordan den ser ut

http://healthfxamerica.com/hf13.htm

Min erfaring er at folk som klager på hjemmetreningsapparater og hjemmetrening generelt, er mennesker som i utgangspunktet leter etter unskyldninger fordi de rett og slett er late og ikke gidder å trene. De fleste apparater man får kjøpt i dag er BRA, uansett prisklasse. Selvsagt ikke samme kvalitet som de på studio, men de duger!

Kari Jaquesson sa en gang: "Den mest effektive treningen er den du faktisk GJØR!"

Håper du fikk litt hjelp her :)

Gjest mandagslys

Hva er den store forskjellen på ergometersykling og spinning? Jeg skal kjøpe meg treningsutstyr selv, men vet lite om sånt.

Setene på spinningsyklene ser jævlig smale og ubehagelige ut.

Les innlegget mitt til "må få trent hjemme" under.

Det er selvsagt bare min egen høyst subjektive preferanse jeg refererer til når jeg sier at spinning er best :)

Annonse

Gjest må få trent hjemme

Nå er det ikke sikkert at spinningsykkel er det beste for alle, men selv synes jeg det er mye lettere å få opp pulsen og trene meg skikkelig svett på spinning enn ergometer.

F.eks trener jeg sjeldent mer enn 30 minutter spinning om gangen og jeg synes jeg får MYE mer av en halvtime spinning enn vanlig ergoemtersykkel.

Men det er selvsagt en smak og behag-greie, har du prøvd spinning på helsestudio? Da vet du kanskje hva du liker best.

Min erfaring er at folk som klager på hjemmetreningsapparater og hjemmetrening generelt, er mennesker som i utgangspunktet leter etter unskyldninger fordi de rett og slett er late og ikke gidder å trene. De fleste apparater man får kjøpt i dag er BRA, uansett prisklasse. Selvsagt ikke samme kvalitet som de på studio, men de duger!

Kari Jaquesson sa en gang: "Den mest effektive treningen er den du faktisk GJØR!"

Ja, jeg har trent spinning, og det var mye morsommere enn ergometersykling, men klarer man å motivere seg like mye uten trener ?

Jeg er mye alene hjemme med barna om kveldene nå, derfor kommer jeg meg ikke på Sats eller lignende steder.

Den ministepperen, hvor får du kjøpt sånt ? Fristende at den ikke var så stor også, man skal jo ha alt dette et sted.

Men hva er egentlig forskjellen på en ergometersykkel og en spinningsykkel? Er det ikke bare noe med måten hjulet blir drevet fremover på??? Er ikke treningen den samme?

Gjest mandagslys

Ja, jeg har trent spinning, og det var mye morsommere enn ergometersykling, men klarer man å motivere seg like mye uten trener ?

Jeg er mye alene hjemme med barna om kveldene nå, derfor kommer jeg meg ikke på Sats eller lignende steder.

Den ministepperen, hvor får du kjøpt sånt ? Fristende at den ikke var så stor også, man skal jo ha alt dette et sted.

Om man klarer å motivere seg uten trener kommer selvsagt an på hvor "avhengig" du har vært av trener tidligere?

Et par knep som har funket for meg er å fokusere på spinningen som positivt. Jeg trener hver dag, og ofte et par økter om dagen. På formiddagen når datteren min sover, og på kvelden. Men det er svært sjeldent jeg trener mer enn 30 minutter. Jeg bryr meg ikke noe særlig om at folk sier man må trene minimum 45 minutter for å forbrenne fett. ALL bevegelse forbrenner nemlig fett i det lange løp og husk at trener du ofte så øker den generelle forbrenningen også, altså når du ikke trener.

Jeg varierer med å spinne når jeg ser på tv,hører på musikk eller leser. F.eks leser jeg ALLE aviser og ukeblader mens jeg sykler,meget praktisk :)

Ikke sett lista for høyt så går det nok bra, ministepper får du bestilt både på g-sport og andre sportforetninger.

Lykke til, treningen har gitt meg masse overskudd, dessuten går det plutselig meget greit å spise sjokkis på kveldstid igjen :))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...