molli Skrevet 6. oktober 2003 Skrevet 6. oktober 2003 Jeg ønsker meg vanter i ull til småen på 3½ år. Han liker nemlig ikke votter, og drar dem av seg konsekvent. Noe jeg forsåvidt skjønner godt, for det er neimen ikke lett å gripe og leke med klumpete votter på! :-) Noen som har en link eller tips om hvor det er mulig å få kjøpt vanter i ull? (Jeg er en kløne til å strikke selv, og vi har ingen besteforeldre som er racere på det heller) 0 Siter
fresja Skrevet 6. oktober 2003 Skrevet 6. oktober 2003 Og jeg som trodde vanter, votter, vetter var det samme, i motsetning til hansker... 0 Siter
molli Skrevet 6. oktober 2003 Forfatter Skrevet 6. oktober 2003 Og jeg som trodde vanter, votter, vetter var det samme, i motsetning til hansker... Niks, vanter er det fingre på:-) Slik er det iallefall på denne kanten av landet (Østlandet). Men kanskje det har ulik betydning forskjellige plasser...? 0 Siter
fresja Skrevet 6. oktober 2003 Skrevet 6. oktober 2003 Niks, vanter er det fingre på:-) Slik er det iallefall på denne kanten av landet (Østlandet). Men kanskje det har ulik betydning forskjellige plasser...? Jeg kaller alt med fingre for hansker, men ser nå i ordboken at de av ull heter vanter. Når min kusine (fra Bergen) snakket om vanter, trodde jeg det var "pent" for vottar/vetter (nynorsk/dialekt). 0 Siter
Lillemus Skrevet 6. oktober 2003 Skrevet 6. oktober 2003 Jeg kaller alt med fingre for hansker, men ser nå i ordboken at de av ull heter vanter. Når min kusine (fra Bergen) snakket om vanter, trodde jeg det var "pent" for vottar/vetter (nynorsk/dialekt). Vetter er sånne som underjordiske vesener det, sånne som det myldret av under OL på Lillehammer vet du, ikke noe du har på hendene. 0 Siter
karisma Skrevet 6. oktober 2003 Skrevet 6. oktober 2003 Sjekk www.solstrikk.com. Mulig hun kan strikke noen til deg. 0 Siter
fresja Skrevet 6. oktober 2003 Skrevet 6. oktober 2003 Vetter er sånne som underjordiske vesener det, sånne som det myldret av under OL på Lillehammer vet du, ikke noe du har på hendene. :-) Sier nå vetter likevel jeg, bortsett fra når jeg tror at folk ikke forstår meg. Vetter betyr underjordiske vesen i bokmålsordboka, i nynorskordboka betyr det vinter. Har aldri brukt vetter om vinter. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.