Gå til innhold

VANTER i ull - noen som har link til nettbutikk?

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker meg vanter i ull til småen på 3½ år. Han liker nemlig ikke votter, og drar dem av seg konsekvent. Noe jeg forsåvidt skjønner godt, for det er neimen ikke lett å gripe og leke med klumpete votter på! :-)

Noen som har en link eller tips om hvor det er mulig å få kjøpt vanter i ull?

(Jeg er en kløne til å strikke selv, og vi har ingen besteforeldre som er racere på det heller)

Fortsetter under...

Og jeg som trodde vanter, votter, vetter var det samme, i motsetning til hansker...

Niks, vanter er det fingre på:-)

Slik er det iallefall på denne kanten av landet (Østlandet). Men kanskje det har ulik betydning forskjellige plasser...?

Niks, vanter er det fingre på:-)

Slik er det iallefall på denne kanten av landet (Østlandet). Men kanskje det har ulik betydning forskjellige plasser...?

Jeg kaller alt med fingre for hansker, men ser nå i ordboken at de av ull heter vanter.

Når min kusine (fra Bergen) snakket om vanter, trodde jeg det var "pent" for vottar/vetter (nynorsk/dialekt).

Jeg kaller alt med fingre for hansker, men ser nå i ordboken at de av ull heter vanter.

Når min kusine (fra Bergen) snakket om vanter, trodde jeg det var "pent" for vottar/vetter (nynorsk/dialekt).

Vetter er sånne som underjordiske vesener det, sånne som det myldret av under OL på Lillehammer vet du, ikke noe du har på hendene.

Annonse

Vetter er sånne som underjordiske vesener det, sånne som det myldret av under OL på Lillehammer vet du, ikke noe du har på hendene.

:-) Sier nå vetter likevel jeg, bortsett fra når jeg tror at folk ikke forstår meg. Vetter betyr underjordiske vesen i bokmålsordboka, i nynorskordboka betyr det vinter. Har aldri brukt vetter om vinter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...