Gå til innhold

Ny her - spent & nervøs


Sophy

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Vi skal igang med vårt første IVF forsøk i Haugesund om ikke så lenge, og det har vært fint å lese her om deres erfaringer. Jeg har vært gravid 5 ganger før, men spontanabortert alle gangene. Når har vi ikke blitt gravide på 1,5 år og får derfor IVF. Jeg er ganske nervøs og spent nå for hvordan det går, og lurer på om noen av dere har vært sykemeldt i denne prosessen? Jeg har aldri tidligere vært sykemeldt ifm graviditeten, og har veldig lyst til å prøve det for å se om det kan hjelpe meg å beholde det. Hvem spør jeg i så fall? Fastlege, gynokolog eller de i Haugesund...?

Takker så mye for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Så vidt jeg vet sykemelder ikke de i Haugesund. De gjør det bare for den/de dagene du er der for uttak og innsetting. I allefall var det sånn når jeg var der. En sykmelding tror jeg derfor det er fastlegen din som må ordne. Enig med deg at det kan være verdt et forsøk. Masse lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du blir gravid igjen, og at du greier å holde på fosteret denne gangen.

Når du har mistet så mange ganger, er det stor sjanse for at det er forhold i kroppen din som gjør at du mister. Du bør derfor sørge for å få ekstra medisiner som kan hjelpe deg så du ikke aborterer enda en gang. De mest vanlige tingene jeg har hørt om er:

1. For lite produksjon av progesteron. Avhjelpes med tilskudd av progesteron (Stikkpiller eller gele)

2. For liten produksjon av hcg. Avhjelpes med ekstra tilskudd (sprøyter)

3. Blodet i livmorveggen levrer seg, slik at egget ikke greier å suge til seg næring og luft fra morens blod. Avhjelpes ved blodfortynnende medisin (Albyl E eller tabletter med Acetylsalisylsyre)

4. Cyster eller andre uhumskheter i livmoren som gjør at egget ikke greier å feste seg eller vokse slik det skal. (Må evt.undersøkes før du starter med forsøk)

Jeg synes du skal snakke med sykehuset ditt om dette, slik at du får det du trenger for å ha størst mulig sjanse til å fullføre et evt. svangerskap etter forsøkene.

Riktig lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...