Gjest tralalalei Skrevet 7. oktober 2003 Skrevet 7. oktober 2003 Jeg har en arbeidskontrakt som sier at jeg har 6 mnd prøvetid. Denne er nå snart over, og jeg lurer da på om jeg bør be om en ny kontrakt. Hvorfor/hvorfor ikke? 0 Siter
molli Skrevet 7. oktober 2003 Skrevet 7. oktober 2003 Fordi kontrakten tar et forbehold (prøvetiden). Når prøvetiden er ute, kan du i prinsippet gå på dagen. Du skal ha en ny kontrakt som sier at du nå er fast ansatt, og evt. med heving av lønnen (noe som er vanlig etter endt prøvetid). 0 Siter
mrxx Skrevet 7. oktober 2003 Skrevet 7. oktober 2003 Det er sikkert noe forskjellig praksis på dette, men jeg har aldri vært med på at det skrives en ny kontrakt etter endt prøvetid. Men se på kontrakten din om det er en generell ansettelseskontrakt eller om den kun gjelder for de første 6 månedene. De kontraktene jeg har hatt, så har jeg fått en generell kontrakt som gjelder for fast ansettelse, men det står i den at det er en prøvetid på 6 måneder. Er du usikker så spør arbeidsgiveren din. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.