Gå til innhold

Lyver du mye her om ditt virkelige liv ?

Anbefalte innlegg

Gjest Ingen-kjent-person

Jeg har vært en del på diskusjonsforumet på kvinneguiden.no.

Der har det et par år vært en svært aktiv bruker, som har klart å lure folk med et særdeles fasjonabelt, men dog fiktivt liv. Svært mange har dyrket og beundret hennes rikdom, flotte bolig, dyre vaner, eksklusive moteklær og flotte reiser.

Dette til tross for at vedkommende har oppført seg svært ekkelt mot mange andre brukere, som har stilt spørmålstegn ved hennes troverdighet.

Et av hennes siste stunt, var store utredninger om sitt svært eksklusive bryllup i New York. En måned etter brylluppet, ble hennes mann syk, med det resultat at han "døde", og Kvinneguiden-brukeren ble en ung enke.

Ved en ufrivillig tabbe, la hun inn et spor, der hennes navn ble offentlig. Da var det enkelt for interesserte å søke på hennes navn i offentlige registere, og det viste seg da at hun var en helt annen, og mye mer "vanlig" person, enn hun hadde gitt inntrykk av.

Informasjonen ble sendt til moderator, spesielt pga at mange ble veldig støtt av hennes detaljerte og oppdiktede historier om "mannens" sykdom og død.

I går ble brukeren utestengt. Det var på tide.

Jeg tror hennes motiv for å lage slike oppdiktede historier, var et voldsomt oppmerksomhetsbehov, og hun lurte mange til å gi henne ufortjent medlidenhet.

Internett er jo en arena som gir slike mennesker en mulighet til å "være noe", få oppmerksomhet, bli beundret.

Så spørsmålet er: Kunne du tenkt og lagd deg en fiktiv personlighet, for å være kjendis på en Internett-side?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/122252-lyver-du-mye-her-om-ditt-virkelige-liv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest strandhai

huff, jeg syns det var på tide å få stengt henne ut. Husker den første dagen jeg var inne på dol. Blei forelska med en gang. Her kan jeg spørre om alt mulig rart, ting som jeg ikke ville spørt andre kjente om. Og en god diskusjon er heller ikke å forakte. Ser ikke noe poeng i å fortelle usannheter om deg selv her inne. Jeg har ingen interesse av at noen her inne skal finnne ut hvem jeg er, jeg bruker bare dol til å stille spørsmål, og diskutere. (og kanskje svare hvis det er noe jeg har peil på...:) Uansett, så tror jeg de de fleste tar det som står her med en klype salt. Det gjør hvertfall jeg..:)

Annonse

Gjest ikke alltid sign..

Jeg har ikke tid til å dikte meg et annet liv.. og har heller ingen interesse av det! Hun du skrev om må ha kjedet seg enormt også. Synes her på forumet det er dumt en person utgir seg for å være en annen, så denne brukeren ikke er her så ofte lenger. Slikt er forferdelig kjedelig! Jeg skriver alltid sant her (hvorfor skulle jeg ikke det?), og er av og til anonym. Folk trenger ikke vite alt om meg (nicket mitt). Synes det er greit om svar man får er sanne/sant ment. Vi vil jo gjerne stole på hverandre, og prøve å luke ut useriøse.

Ser ikke noe poeng i å lyve om livet mitt her inne.

Fulgte også med i debatten på KG til tider og flirte godt og himlet med øynene over den gitte brukerens utlegg om bryllup og død, innredning, shoppingturer i NY og daglige gjøremål. For å være helt ærlig klarte jeg aldri å ta henne alvorlig. Til det ble historiene for utrolige.

Gjest Pricilla

Nei kunne ikke tenkt meg det. Skiver ærlig her inne, både pågodt og vondt. Og jeg skriver mine ærlige meninger om saker og ting, selv om det noen ganger er lett åmisforstå eller jeg "glemmer" at de som leser her ikke kjenner meg i virkligheten..

Skjønner ikke hvorfor man skal dikte opp en person? Ikke beundrer jeg folk som bare skryter av seg selv heller.. Det viser til dårlig selvtillitt... Eller behov for å synes/fåros av andre, eller føle seg overlegen..

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...