Gå til innhold

Kommer ikke på nett

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt problemer med å komme på nett i det siste (hjemme). Jeg har bredbånd via UPC. Ifølge UPC får de kontakt med modemet og dette lyser grønt, men det er ingen aktivitet.

Ifølge windows (98) fungerer nettverkskortet som det skal ,men det lyser ikke bak på dette.

Noen som har noen teorier om hvorfor jeg ikke kommer på nett? Tenkte kanskje nettverkskortet ikke fungerte, men da burde vel ikke windows si at det fungerte?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/122346-kommer-ikke-p%C3%A5-nett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du sjekket selve kabelen?

Reinstallert driverne til nettverkskortet?

Prøvd med et annet nettverkskort?

Har reinstallert driverne, prøvd 3 ulike kabler og 2 ulike nettverkskort. Skal tilbake til UPC å bytte modem en gang til, har dårlig erfaring med deres modemer.

Som sagt får de kontakt med mitt modem, PC'en finner nettverkskortet og sier dette er ok (også med feilsøking). Men modemet og nettverkskortet kommuniserer ikke. Rimelig irriterende å være uten nett og ikke få hjelp fra UPC.

Har reinstallert driverne, prøvd 3 ulike kabler og 2 ulike nettverkskort. Skal tilbake til UPC å bytte modem en gang til, har dårlig erfaring med deres modemer.

Som sagt får de kontakt med mitt modem, PC'en finner nettverkskortet og sier dette er ok (også med feilsøking). Men modemet og nettverkskortet kommuniserer ikke. Rimelig irriterende å være uten nett og ikke få hjelp fra UPC.

Hvis du går ut i et dosvindu og skriver "ping 127.0.0.1" (uten gåseøyne) og får svar, så fungerer nettverkskortet ditt!

Hvis du går ut i et dosvindu og skriver "ping 127.0.0.1" (uten gåseøyne) og får svar, så fungerer nettverkskortet ditt!

Nettverkskortet fungerer.

Var og byttet modem (som jeg fikk da jeg byttet for 2 dager siden) og nå fungerer det.

Rådene supporten gå meg var å avinstallere brannmur og helst windows. De hadde jo selvfølgelig ikke gitt med er defekt modem, nei da.

Takker alle for hjelpen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...