Gå til innhold

Flimmersyn


KARSTEN1365380586

Anbefalte innlegg

KARSTEN1365380586

Indikerer flimmeret noe som jeg burde få sjekket opp hos lege?

I løpet av den siste halvtimen til timen hadde jeg et flimmersyn som gjorde det ubehagelig / til tider nær umulig å lese.

Dette har skjedd meg én gang før og varte da omlag en time (ca 1 år siden). da hadde jeg også sterk hodepine før under og etter

Det begynner med at bokstaver og kontraster løser seg opp / blir transparente, etter hvert samler det seg som en flimrende halvmåne nede til venstre i synsfeltet. flimmeret er like sterkt med lukkede som åpne øyne og oppleves likt for begge øyne.

Almenn helsetildtand er god (blodgiver) og jeg føler meg ellers helt frisk og rask, har ikke hodepine denne gangen.

Har nylig blitt stresstestet og konklusjonen var at jeg så ut til å være i god balanse, og slik føles det også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

For meg høres det ut som ett forvarsel på migrene.

Dersom du engster deg for at det kan være noe annet, om du f.eks. ikke får hodepine nå i etterkant, bør du kontakte fastlegen din for en sjekk.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Synes dette bør undersøkes. Det kan dreie seg om små "drypp", økende sjans jo eldre du er. Trolig kan fastlegen sjekke deg, ved tvil bør en øyelege eller nevrolog kontaktes. Kanskje bør en MR av hodet gjøres. Symptomene dine kan også være migrene. Typisk da er at hodepinen kommer litt etter flimringen. En annen mulighet er begynnende MS eller andre irritasjoner på synsnerven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...