mariaflyfly Skrevet 8. oktober 2003 Skrevet 8. oktober 2003 Hva betyr "shortstick"??? Har aldri hørt om dette ordet. Er det et amerikansk ord for et eller annet? Fyrstikk eller noe??? *Helt blank og hjelper naboen med engelskleksa* 0 Siter
Gjest ikke undertegnet Skrevet 8. oktober 2003 Skrevet 8. oktober 2003 Direkte oversatt: kortstokk 0 Siter
Gjest selje Skrevet 8. oktober 2003 Skrevet 8. oktober 2003 Fins verken i Clue-opplslag på nettet eller i Oxford Concise Dictionary i bokhylla mi. Må være nytt, og amerikansk. Beklager, ingen hjelp her! 0 Siter
molli Skrevet 8. oktober 2003 Skrevet 8. oktober 2003 Det har flere betydninger. Det er blant annet girspaken i bil. Eller et "våpen", brukt i karate. Sjekk bilder her, så ser du:-) http://www.altavista.com/image/results?pg=q&stype=simage&imgset=2&q=shortstick&avkw=aapt 0 Siter
laban Skrevet 8. oktober 2003 Skrevet 8. oktober 2003 Lurer på om short- og longstick er betegnelser på hvor på banen man spiller i en eller annen sport - lacrosse eller noe annet som vi ikke bedriver i stor stil i Norge. Altså et uttrykk på linje med "venstreback". Men har jeg egentlig peiling? Nei. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 8. oktober 2003 Forfatter Skrevet 8. oktober 2003 . Takk molli! Jeg fikk opp omtrent de samme tinga som deg da jeg fant ut at jeg kunne jo søke på Google... ;o) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.