Gå til innhold

Budsjettforslag: Økte egenandeler

Anbefalte innlegg

Gjest revmatikeren

Fyyyy f... nå skal vi som er krinisk syke måtte betale over 1000,- (drøyt 1100,.)mer før vi får frikort!! Håper ikke dette går igjennom...

De som er syke og uføre og har lite penger til rådighet skal nå betale dobbelt så mye enn det som vi i år har hatt.

Billigere øl har de forslag på!!! grrrr....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/122435-budsjettforslag-%C3%B8kte-egenandeler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Attføring

Dette forslaget er helt tragisk. Håper det ikke går gjennom. For meg som går på attføring og har ca. 8000 utbetalt i måneden og 3500 i husleie sier det seg selv at jeg ikke har råd til høyere egenandeler til legeutgifter.

Dessuten er det sykt at man ikke får dekket tannlege gjennom folketrygden. Sist jeg var hos tannlegen måtte det finansieres med kredittkort som selvsagt gikk til inkasso!!

Når 900.000 nordmenn omfattes av det eksisterende taket for egenandeler (1350 kroner), sier det seg selv at ordningen må endres.

Taket blir nå 2500 kroner, noe som må sies å være rimelig, fortsatt.

Snart er jo halve folket på trygd, og noe må selvsagt gjøres. Vi som skal bli størstepensjonister skal jo ha vårt, vi også.

Jeg synes synd på de kommende generasjoner som skal betale regninga.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...