Gå til innhold

slutte momentant på anti-depressiva??

Anbefalte innlegg

Gjest Heioghopp

Kutta helt ut Efexor(300mg), Orfiril(150*4mg) og Tolvon(30mg) fra fredag av.. har fått nok av alle denne medisinbruken!!

kjennes ut som det går små strømstøt igjennom kroppen hele tiden..

noen som kan si hvor lenge dette kommer til å vare, og er det farlig??

Humørmessig er jeg bedre enn noensinne merkelig nok :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/12270-slutte-momentant-p%C3%A5-anti-depressiva/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du bør trappe ned gradvis med antidepressiva..det er vanlig med bivirkninger når en slutter brått. Men orfiril..er ikke det et stemningsstabilieserende middel på linje med lamictal....som brukes mot bipolar lidelse. Ikke så lurt å bare slutte med det vel?

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dette er noe av det dummeste du kan gjøre.

1. Du pådrar deg seponeringsbivirkninger som strømstøtene du nevner.

2. Du kan med stor grad av sannsynlighet rent biokjemisk utløse en ny depresjon som du kunne ha unngått om du trappet gradvis ned.

Jeg sier ikke at det er ok at du slutter med medisinen, men skal du først slutte, bør antidepressiva trappes ned med 25% per måned.

Jeg anbefaler på det sterkeste at all doseendring/slutt diskuteres med den behandlende lege.

Gjest Heioghopp

Dette er noe av det dummeste du kan gjøre.

1. Du pådrar deg seponeringsbivirkninger som strømstøtene du nevner.

2. Du kan med stor grad av sannsynlighet rent biokjemisk utløse en ny depresjon som du kunne ha unngått om du trappet gradvis ned.

Jeg sier ikke at det er ok at du slutter med medisinen, men skal du først slutte, bør antidepressiva trappes ned med 25% per måned.

Jeg anbefaler på det sterkeste at all doseendring/slutt diskuteres med den behandlende lege.

Kan fysisk trening redusere bivirkningene?

Du må ikke slutte momentant på anti-depressiva. Det gjorde nemlig jeg for 4 års siden. Resultatet var den dypeste depresjon jeg noensinne har hatt i mitt liv.

Snakk med legen, du kan gradvis trappe ned og kanskje prøve en annen type antidepressiva. Det tar lang tid å finne hvilke kan virke for deg.

Hilsen bmp

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...