Gå til innhold

Farlige asylsøkere fritt rundt i Oslo...

Anbefalte innlegg

Gjest Pricilla
Skrevet

Hva mener du om det? Står i vg i dag, men finner ikke link..

De bor i Sinsenveien (23 stk. som anses som aggressive og farlige) og voktes 24 timer i døgnet så lenge de holder seg på mottaket, men vil de ut i Oslos gater voktes de ikke.. Da er det fritt fram! Flere rundt mottaket har blitt truet, en kvinne har blitt forfulgt.

Skal vi godta dette? Selvfølgelig skal man hjelpe andre mennesker inød, men skal vi hjelpe dem og sette våre egne landsmenn som er norske statsborgere i fare? Man er ikke trygg ute lenger, uansett hvor man er!

Jeg bor i nærheten av dette mottaket og må si jeg er svært misfornøyd og redd rett og slett. Holder hardt på tåregassen nåe jeg går ute, prikker noen meg på ryggen spruter jeg først og spør etterpå!

Skal vi som bor her i landet gå rundt å være redde, mens farlige psyke mennesker kan bevege seg hvor de vil? De 23 det er snakk om har overfalt eller truet... Synes de burde voktes når de er ute, eller sperres inne..

Er nok syke mennesker her i landet, vi burde i hvert fall sperre inne de vi vet om!

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

22

• Goliath

15

• Grip

3

• Prozak

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest strandhai
Skrevet

Skjønner ikke vitsen...få dem ut med en gang! Ikke alle naturligvis, men de som er farlige og som ikke trenger vår hjelp. Jeg syns det er for ille at vi (skattebetalerne) skal betale for deres liv i luksus....

Gleder meg til den dagen jeg er ferdig utdanna på politihøgskolen!:)

Skrevet

Skjønner ikke vitsen...få dem ut med en gang! Ikke alle naturligvis, men de som er farlige og som ikke trenger vår hjelp. Jeg syns det er for ille at vi (skattebetalerne) skal betale for deres liv i luksus....

Å? Da skal du hive ut alle de som ikke har noe her å gjøre? Hvis du faktisk går på politihøyskolen, så vet du at det er ingenting du som politibetjent vil kunne gjøre på eget initiativ.

"................."

Skrevet

Å? Da skal du hive ut alle de som ikke har noe her å gjøre? Hvis du faktisk går på politihøyskolen, så vet du at det er ingenting du som politibetjent vil kunne gjøre på eget initiativ.

"................."

Det var vel ment som ønsketenking:-)

Skrevet

Du skriver: "Holder hardt på tåregassen nåe jeg går ute, prikker noen meg på ryggen spruter jeg først og spør etterpå!"

Det tragikomiske i det du skriver er at du truer med å gjøre en ulovlig voldelig handling!

Kanskje vi skulle utvise deg også?

Skrevet

Du skriver: "for deres liv i luksus...."

Ettersom FN kritiserer Norge fordi vi betaler for LITE til asylsøkere (under FNs minimumsgrense) så faller det du skriver på sin egen urimelighet.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hvis de har brutt loven (truer, osv) så skal de selvsagt straffes på lik linje med alle andre.

Hvis de er psykisk syke så skal de ha behandling, som alle andre.

Vi har straffeloven/loven om psykisk helsevern for dette. At de er asylsøkere er irrelevant i denne sammenhengen.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hvis de har brutt loven (truer, osv) så skal de selvsagt straffes på lik linje med alle andre.

Hvis de er psykisk syke så skal de ha behandling, som alle andre.

Vi har straffeloven/loven om psykisk helsevern for dette. At de er asylsøkere er irrelevant i denne sammenhengen.

Med vennlig hilsen

Når vi svir av millioner av kroner på en enkelt asylsøker, er det ikke rart vi har ressurskrise i psykisk helsevern. Det er jo galskap naturligvis.

Skrevet

Når vi svir av millioner av kroner på en enkelt asylsøker, er det ikke rart vi har ressurskrise i psykisk helsevern. Det er jo galskap naturligvis.

Det er da ikke forskjellig fra å "svi av millioner" på andre syke. Selvsagt plikter vi å behandle syke mennesker - skal vi la dem ligge og dø gatelangs?

Skrevet

Det er da ikke forskjellig fra å "svi av millioner" på andre syke. Selvsagt plikter vi å behandle syke mennesker - skal vi la dem ligge og dø gatelangs?

Neida. Vi skal selvsagt gjøre vårt beste. Men samtidig er det slik at hvis vi begynner å leke samaritan for all verdens syke og pleietrengende, vil våre egne lidelser bli små i sammenhengen, og nordmenn komme bakerst i køen. Og det vil vi ikke, vil vi vel?

Gjest strandhai
Skrevet

"................."

Okei, den var litt drøy, slevfølgelig sier du du skriver seg selv. Men faen heller.....kall meg gjerne hobbyrasist.

Gjest strandhai
Skrevet

Du skriver: "for deres liv i luksus...."

Ettersom FN kritiserer Norge fordi vi betaler for LITE til asylsøkere (under FNs minimumsgrense) så faller det du skriver på sin egen urimelighet.

Med vennlig hilsen

Kan du gi meg èn, bare èn god drunn tli at asylsøkere skal få mer penger av oss? Hvorfor skal jeg slite meg ut med jobb og skole, og betale skatt for at pengene mine skal deles ut til lykkegjegere fra Uganda!!?

Skrevet

Du skriver: "Holder hardt på tåregassen nåe jeg går ute, prikker noen meg på ryggen spruter jeg først og spør etterpå!"

Det tragikomiske i det du skriver er at du truer med å gjøre en ulovlig voldelig handling!

Jeg skjønner Pricilla godt, jeg..

Det hadde jeg gjort om jeg hadde bodd der hun bor også!

Skrevet

Jeg skjønner Pricilla godt, jeg..

Det hadde jeg gjort om jeg hadde bodd der hun bor også!

Det er vel neppe farligere der enn der du bor...

*verd å tenke over*

===

At samfunnet bør beskyttes mot farlige mennesker er en selvfølge. At det er noen "spesialsituasjon" fordi de er asylsøkere er selvsagt tull. Hvis de har brutt loven skal de straffes. Hvis ikke, så er det ikke noen større grunn til å fengsle dem enn til å fengsle meg eller deg! :-)

*klem*

Skrevet

Neida. Vi skal selvsagt gjøre vårt beste. Men samtidig er det slik at hvis vi begynner å leke samaritan for all verdens syke og pleietrengende, vil våre egne lidelser bli små i sammenhengen, og nordmenn komme bakerst i køen. Og det vil vi ikke, vil vi vel?

Og hvis alle i Norge flyttet til Drøbak, så ville det lokale sykehuset ikke kunne ta imot alle, og det vil vi vel heller ikke.

Forhold deg til realitene.

Skrevet

Kan du gi meg èn, bare èn god drunn tli at asylsøkere skal få mer penger av oss? Hvorfor skal jeg slite meg ut med jobb og skole, og betale skatt for at pengene mine skal deles ut til lykkegjegere fra Uganda!!?

Fordi vi har skrevet under på de respektive konvensjoner, hvilket forbyr oss å sende ut folk som står i fare for å bli forfulgt i eget land.

Akkurat som når nordmenn flyktet til Sverige under 2. VK.

Historieløs er du også.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Okei, den var litt drøy, slevfølgelig sier du du skriver seg selv. Men faen heller.....kall meg gjerne hobbyrasist.

Vi kaller deg bare "uvitende" og "tåpelig".

Gjest mange av oss........?
Skrevet

Vi kaller deg bare "uvitende" og "tåpelig".

"Vi"? Snakk for deg selv.

Skrevet

Det er vel neppe farligere der enn der du bor...

*verd å tenke over*

===

At samfunnet bør beskyttes mot farlige mennesker er en selvfølge. At det er noen "spesialsituasjon" fordi de er asylsøkere er selvsagt tull. Hvis de har brutt loven skal de straffes. Hvis ikke, så er det ikke noen større grunn til å fengsle dem enn til å fengsle meg eller deg! :-)

*klem*

Vel - de fleste asylsøkere som begår voldlige overgrep på andre gjør det i nærområdet til asylmottaket de bor på.....

Gjest Pricilla
Skrevet

Jeg har faktisk blitt rana og slått i bakken før, og når jeg går ute om kvelden så går ejg med tåregassen for beskyttelse. Jeg synes du er helt idiot når det gjelder sakern med asylsøkere og innvandrere. Se sannheten i øynene, vi mister kontroll...

Folk man vet er farlige bør ikke få gå fritt ute, særlig når de ikke har oppholdstillatelse engang!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...