Gå til innhold

Size matters på dialekt

Anbefalte innlegg

Åhuffånei, hva har jeg gjort nåda?

Jo, jeg har kjøpt meg bil, en diiiiger biiil. Så langt alt vel. Jeg har vært på utkikk i mange år og fant forleden dag drømmebilen på nettet. Ringte på bilen og kjøpte den fra et firma. Fortsatt alt vel. Eieren sa at bilen var sikkert bortimot åtte meter, noe jeg lo litt av. Tullball, tenkte jeg. Den bilen jeg hadde før av samme type var da bare femogenhalv meter. Han sa på sin dialekt at den var påbygd ’en-halv-meter’. Javel, -da er den sikkert litt over seks meter, tenkte jeg fornøyd. I kveld fikk jeg mail med litt teknisk info. Det jeg ikke fikk med meg var at bilen er påbygd ’en OG en halv meter’.Min nyervervelse er syvogenhalvmeterlang. Size matters!..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/123659-size-matters-p%C3%A5-dialekt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får ihvertfal plass til fæmili'n... !

PS) Håper du kan lukeparkere ;-)

Hei Fritz! Sjekket med biltilsynet og ble fryktelig glad da de kunne opplyse at bilen er 'kun' seks meter lang... puh! Det vil altså si at den dekker over tolv kvadratmeter mark....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...