Gå til innhold

Hva sier man egentlig i USA når...

Anbefalte innlegg

Gjest reiseklare meg

Lurer på om noen kan sette meg litt inn i de derre høflighets-frasene man sier i USa når man hilser på noen?

Er det det samme som i Storbritania - " How do you do?!" ? eller sier man "Nice to meet you" evt "How are you?"...

Kan noen gi meg en kjapp innføring?

Jeg er ung og kommer til å hilse på mange andre unge mennesker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/123844-hva-sier-man-egentlig-i-usa-n%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

laguna1365380434

"Hello, how are you?"..Og gjerne "nice to meet you".

Hi, Whats up? passer til å hilse på folk du kjenner litt fra før.

Svaret på "whats up?" er litt verre uten trening, har litt lett for å bli "Naah, not much" på en litt knotete måte, men det går seg til..;)

Annonse

Gjest strandhai

Hei!

Jeg var utvekslingsstudent i USA i fjor, og kan love deg det at uansett hvor dårlig engelsken din er, så kommer du fort inn i det!:)

Det er absolutt mest normalt å bli presentert av noen. Da sier man alltid "Nice to meet you!". Etter denne første gangen, er det veldig vanlig å spøøre "How are you?" eller "How are you doing?" I england sier man "How are you" bare som en høflighetsfrase, uten å forvente respns, mens det vli bli sett på som høyst uhøfflig om man ikke svarer på det spørsmålet i USA. Ikke kom med noen lange utredninger om dagen din. Bare svar "Pretty good". Ofte er det det de forventer høre, kjenner du ikke de du snakker til så godt, bør du unngå å si "Not too good, actually". Da vil du fort få mange uinterriserte blikk...

Håper det var litt til hjelp hvertfall!:) Har du flere spørsmål, må du gjerne sende de til meg; [email protected]

Snakkes!:)

Hi, how are you, pleide jeg å bruke. I begynnelsen bare hi og fikk da til svar hi how are you og svarte Fine thanks. Etterhvert ble jeg flinkere til å si hi how are you. Nice to meet you sier du etter å ha snakket med noen. Have a nice day or have a nice weekend er vanlig når du går ut av en butikk eller lignende. How do you do her jeg bare hørt i lærebøker, men kan hende at de bruker det i England. Lykke til, du møter et variert og spennende land, og et høflig, åpent og hyggelig folk som det er lett å bli kjent med. Du blir veiledet med engang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...