Gå til innhold

Slankekurset igang

Anbefalte innlegg

Ja da er første kursdag over. Jeg har startet på Grete Roede kurs. Litt skummelt, men alle var jo der av samme grunn og hadde like mange og kanskje enda flere kilo for mye.

Nå er det bare å sette igang. Har mål om å gå ned 10 -15 kilo iløpet av noen kurs.

Noen som vil dele erfaringer med meg?

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/124016-slankekurset-igang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk på Roede-kurs for ti år siden. Av de ti jentene som var på kurset er det kun EN som er slank fortsatt. Alle vi andre er tjukkere enn noengang. Vi bor på et mindre sted, så jeg ser dem alle med jevne mellomrom.

Og jeg tok i tillegg to stabiliseringskurs!

Vet ikke hvordan det er i dag med Roede, men den gangen hadde de alt for lite om psykiske årsaker til at vi spiser. Det vi legger på oss av (FØRSTE gangen vi blir tjukke iallefall, før insulinet går i ball) er gjerne det vi spiser av andre grunner enn sult. DET var det lite snakk om hos Roede.

Skal jeg på kurs igjen, så blir det derfor Libra. De har visstnok med en god del av den biten der også. Hjelp til å takle det at en MÅ putte noe i munnen av andre grunner enn sult. En form for spiseforstyrrelse light kan en gjerne kalle det. Det er nok faktisk mange som hadde hatt mer nytte av en psykolog enn et slankekurs. For å sette det på spissen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/124016-slankekurset-igang/#findComment-752154
Del på andre sider

Gjest kostholdomlegging FOR ALLTID

Jeg gikk på Roede-kurs for ti år siden. Av de ti jentene som var på kurset er det kun EN som er slank fortsatt. Alle vi andre er tjukkere enn noengang. Vi bor på et mindre sted, så jeg ser dem alle med jevne mellomrom.

Vet ikke hvordan det er i dag med Roede, men den gangen hadde de alt for lite om psykiske årsaker til at vi spiser. Det vi legger på oss av (FØRSTE gangen vi blir tjukke iallefall, før insulinet går i ball) er gjerne det vi spiser av andre grunner enn sult. DET var det lite snakk om hos Roede.

Skal jeg på kurs igjen, så blir det derfor Libra. De har visstnok med en god del av den biten der også. Hjelp til å takle det at en MÅ putte noe i munnen av andre grunner enn sult. En form for spiseforstyrrelse light kan en gjerne kalle det. Det er nok faktisk mange som hadde hatt mer nytte av en psykolog enn et slankekurs. For å sette det på spissen.

Grete Roede, Libra, Dr.Lindberg osv osv, ALLE slankekurer går du OPP igjen av hvis ikke du legger om kostholdet FOR ALLTID.

Libra er ikke noe bedre enn Grete Roede.

OG hvis du ikke klarer å legge om kostholdet FOR ALLTID, så legger du fort på deg mer enn du har tatt av.

Jeg med flere har slanket oss tykke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/124016-slankekurset-igang/#findComment-752158
Del på andre sider

Gjest bare opp i vekt

Jeg har nylig snakket med en lege og ernæringsspesialist som er en av Grethe Roedes fagkonsulenter, og hun sier at selv kurslederne er mer overvektige enn noen gang. De slanker seg tjukke.

Slankekurer nytter ikke. Det er kun en ting som hjelper, og det er en total livsstilsomlegging. Ikke bare for en kort periode, men for resten av livet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/124016-slankekurset-igang/#findComment-752297
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...