Gå til innhold

Er det billigere med tannbehandling i sverige?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er billigere i Sverige for svensker som betaler til tannvården via skatteseddelen. Muligens er det billigere for nordmenn enn her. Det er klar billigere i Tyrkia, Spania og gjerne Thailand.

Men når 30 - tusen kroners behandlingen ikke er tilfredstillende etter noen tid, eller smertene kommer, da er det dyrt å reise til andre land for å reklamere.

Men for all del..

Det kan gå bra

Det er billigere i Sverige for svensker som betaler til tannvården via skatteseddelen. Muligens er det billigere for nordmenn enn her. Det er klar billigere i Tyrkia, Spania og gjerne Thailand.

Men når 30 - tusen kroners behandlingen ikke er tilfredstillende etter noen tid, eller smertene kommer, da er det dyrt å reise til andre land for å reklamere.

Men for all del..

Det kan gå bra

I Spania har de norske tannleger til og med. Tror ikke den norske tannlegestanden er så utrolig mye flinkere enn dem i utlandet.

Ja, det er billigere. Men det er enda billigere å ta en ferieuke i Spania og gå til tannlegen der. Eller til Thailand.

Eller til Hellas.

På min kjære greske øy Chios er det i alle fall halv pris ift. i Norge, sånn cirka. Det er noe jeg har hørt fra andre nordmenn, dum som jeg er har jeg ikke prøvd sjøl, til tross for at det er på overtid å få ordnet tennene mine nå... Traff på en eldre gubbe som gikk til tannlegen hver morgen i flere uker (meget omfattende behandling), han var kjempefornøyd. Jeg tror tannlegen som det her er snakk om er nederlandsk (i alle fall ikke gresk), og snakker veldig godt engelsk, så kommunikasjon bør ikke være noe problem.

Det største problemet nå måtte vel være at turist-sesongen er over for i år, så det er ikke mulig å komme dit med direktefly før til våren igjen. Men rutefly kan man jo alltids ordne.

I Spania har de norske tannleger til og med. Tror ikke den norske tannlegestanden er så utrolig mye flinkere enn dem i utlandet.

Nei, ikke flinkere, men det er lettere å reklamere om det blir noe tull. Og det skjer ikke så sjelden, ifølge siste Apollon så er det ikke så lett å finne skikkelige stifter, bla.

Annonse

Nei, ikke flinkere, men det er lettere å reklamere om det blir noe tull. Og det skjer ikke så sjelden, ifølge siste Apollon så er det ikke så lett å finne skikkelige stifter, bla.

Det har jeg ikke greie på altså. Jeg har heldigvis nesten ikke hatt hull de siste 20 årene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...