Gå til innhold

De naive, psykopatens medhjelpere!


Gjest undrende_far

Anbefalte innlegg

Gjest undrende_far

Innlegg til debatt!

Det er et påfallende trekk som går igjen i de fleste situasjoner der det er psykopater innblandet. Det er de naive medhjelpere som muliggjør psykopatens virkelighet! Psykopaten driver et avansert spill mot sine offere, men også med sine medspillere, de naive. De som ikke forstår de er med i et spill, men som er uunværlige brikker for at psykopaten skal kunne ødelegge andre mennesker.

Dette er de mennesker psykopaten får på "sin side" i en kamp mot offeret. Det kan være leger, barnevern, psykologer, lærere, ja alle kan ende opp som de naive medspillere! Og jo høyere status den naive har, jo mer jo mer fryder psykopaten seg! Å lure de intelligente, øker psykopaten selvfølelse. Og det som er spesielt, er at disse naive, ikke ser at de blir utnyttet som medsamensvorne mot offeret! Faktisk er det vanlig at også de, fordømmer offeret. Så stor er psykopatens evne til manipulasjon og suggesjon at selv de som vet de står ovenfor en psykopat, blir lurt. Dette kommer i hovedsak av psykopatens utrolige evner til sjarmering og "vinnende" vesen! Vi normale har ikke verktøy for å gjennomskue det vi oppfatter som vennligheten selv, vi mennesker har en evne til å tro det beste om de behagelige som møter oss.

Dette utnytter psykopaten til det ytterste. Desverre er det slik at psykopaten ofte lenge før offeret vet at det er under angrep har skaffet seg alierte som står på hans side og når offeret oppdager hva som skjer er det for sent. Når offeret prøver å få støtte i sin kamp for å komme fri, oppfatter de naive bare at offeret fremstår så aggressivt som psykopaten har fortalt dem på forhånd. De naive ender med å fordøme offeret og ha sympati for psykopaten! Det er det klassiske psykopatspillet! Mitt budskasp er til alle dere naive der ute, dere medskyldige i psykopatens ondskap, vokn opp, vær litt kritiske når noen blir for vennlige, når noen viser de klassiske tegn på psykopatens spill! Lær dere spillereglene i verdens farligste maktspill! Spillet om din sjel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Mimmy

    6

  • naiv

    2

  • natolars

    2

  • Kizza1365380506

    2

Gjest lar seg ikke lure så lett

Er det et offer som taler her?

psykopatofre kan godt være psykopat selv...

...ikke godt å si hvem som egentlig er psykopat....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest undrende_far

Tenkte på det samme...

Påfallende at alle over synes å føle seg truffet! Inlegget var informativt og synes ikke angripe noen! Når så advanced, tod, naiv, lar seg ikke lure og natolars føler seg truffet, til å reagere som de gjør, var jo det interesant!

Normale ville vel nikket gjenkjennende til et slikt innlegg, mens de over nevnte tydelig vis føler seg truffet på et vis!

Jeg kan ikke se at innlegget verken er paranoid, bittert eller uviktig. Slike karaktrestikker ville kanskej de som ikke liker sannheten komme med! naiv er kanskje inne på noe, ja jeg er et offer for disse syke menneskers forstyrrelser, men jeg har innsett det selv!

"Lar seg ike lure" og natolars prøver tydelig å ufarliggjøre emnet og latterliggjøre meg, i det hele tatt sny fokus! Og det er ineteresant!

Skal tro hvorfor?

Er det noen som ikke liker beskrivelser av seg selv her!

Men igjen, reaksjonen var særdeles ineteresant!

Den som er redd sannheten har mye å frykte......

Som en viss guvernør sier :

I´l be back...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påfallende at alle over synes å føle seg truffet! Inlegget var informativt og synes ikke angripe noen! Når så advanced, tod, naiv, lar seg ikke lure og natolars føler seg truffet, til å reagere som de gjør, var jo det interesant!

Normale ville vel nikket gjenkjennende til et slikt innlegg, mens de over nevnte tydelig vis føler seg truffet på et vis!

Jeg kan ikke se at innlegget verken er paranoid, bittert eller uviktig. Slike karaktrestikker ville kanskej de som ikke liker sannheten komme med! naiv er kanskje inne på noe, ja jeg er et offer for disse syke menneskers forstyrrelser, men jeg har innsett det selv!

"Lar seg ike lure" og natolars prøver tydelig å ufarliggjøre emnet og latterliggjøre meg, i det hele tatt sny fokus! Og det er ineteresant!

Skal tro hvorfor?

Er det noen som ikke liker beskrivelser av seg selv her!

Men igjen, reaksjonen var særdeles ineteresant!

Den som er redd sannheten har mye å frykte......

Som en viss guvernør sier :

I´l be back...!

Etter dine skriverier her, var det veldig nærliggende å tro du selv hadde hatt nærkontakt med en psykopat.

Jeg oppfatt innlegget nærmest som en slags forsvarstale for du gikk i fella.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påfallende at alle over synes å føle seg truffet! Inlegget var informativt og synes ikke angripe noen! Når så advanced, tod, naiv, lar seg ikke lure og natolars føler seg truffet, til å reagere som de gjør, var jo det interesant!

Normale ville vel nikket gjenkjennende til et slikt innlegg, mens de over nevnte tydelig vis føler seg truffet på et vis!

Jeg kan ikke se at innlegget verken er paranoid, bittert eller uviktig. Slike karaktrestikker ville kanskej de som ikke liker sannheten komme med! naiv er kanskje inne på noe, ja jeg er et offer for disse syke menneskers forstyrrelser, men jeg har innsett det selv!

"Lar seg ike lure" og natolars prøver tydelig å ufarliggjøre emnet og latterliggjøre meg, i det hele tatt sny fokus! Og det er ineteresant!

Skal tro hvorfor?

Er det noen som ikke liker beskrivelser av seg selv her!

Men igjen, reaksjonen var særdeles ineteresant!

Den som er redd sannheten har mye å frykte......

Som en viss guvernør sier :

I´l be back...!

Grunnen til mitt innlegg var at jeg har merka meg at du virker nokså fiksert på dette med psykopater (særlig relatert til barnefordelingssaker), så å si alle innleggene dine handler på et eller annet vis om dette. Jeg har ingen forutsetninger for å si om du er et reelt offer for psykopater eller ikke, men den voldsomme opptattheten din av det virker ærlig talt ganske usunn uansett.

Når man er så negativt opphengt i noe som du later til å være, blir det uungåelig slik at det man ønsker å bekjempe får stor makt over en, man blir på en måte kontrollert og definert nettopp av det en ønsker å bekjempe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er psykopat, og hvem er offer, det blir det store spørsmål....Du virker som du har stor mistillit til de aller fleste....noe du nok bør prøve å jobbe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påfallende at alle over synes å føle seg truffet! Inlegget var informativt og synes ikke angripe noen! Når så advanced, tod, naiv, lar seg ikke lure og natolars føler seg truffet, til å reagere som de gjør, var jo det interesant!

Normale ville vel nikket gjenkjennende til et slikt innlegg, mens de over nevnte tydelig vis føler seg truffet på et vis!

Jeg kan ikke se at innlegget verken er paranoid, bittert eller uviktig. Slike karaktrestikker ville kanskej de som ikke liker sannheten komme med! naiv er kanskje inne på noe, ja jeg er et offer for disse syke menneskers forstyrrelser, men jeg har innsett det selv!

"Lar seg ike lure" og natolars prøver tydelig å ufarliggjøre emnet og latterliggjøre meg, i det hele tatt sny fokus! Og det er ineteresant!

Skal tro hvorfor?

Er det noen som ikke liker beskrivelser av seg selv her!

Men igjen, reaksjonen var særdeles ineteresant!

Den som er redd sannheten har mye å frykte......

Som en viss guvernør sier :

I´l be back...!

Undrende_Far skrev: Når så advanced, tod, naiv, lar seg ikke lure og natolars føler seg truffet, til å reagere som de gjør, var jo det interesant!

Normale ville vel nikket gjenkjennende til et slikt innlegg, mens de over nevnte tydelig vis føler seg truffet på et vis!

-------------

Jeg skriver fire ord, og du klassifiserer meg som unormal?

Det bare understreker poenget mitt.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest undrende_far

Hvem er psykopat, og hvem er offer, det blir det store spørsmål....Du virker som du har stor mistillit til de aller fleste....noe du nok bør prøve å jobbe med.

Det er vel det jeg jobber med!

Å få ut opplysninger om denne typen PFS!

Jeg har lært mye, kanskje du kunne lære litt også!

Beklager men jeg finner meg ikke i de naives væremåte lenger.....

De koster for mye i personlige lidelser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest undrende_far

Undrende_Far skrev: Når så advanced, tod, naiv, lar seg ikke lure og natolars føler seg truffet, til å reagere som de gjør, var jo det interesant!

Normale ville vel nikket gjenkjennende til et slikt innlegg, mens de over nevnte tydelig vis føler seg truffet på et vis!

-------------

Jeg skriver fire ord, og du klassifiserer meg som unormal?

Det bare understreker poenget mitt.

Mvh

Feil!

Jeg klasifiseer deg ikke som unormal. Tvert i mot viser jeg at de som svarer ikke synes å ha noen forståelse og kanskje kommer det av manglende kunnskap og/eller selvopplevde hendelser om dette?

Når man ser hvordan mennesker i psykopatens verden går til grunne er det ingen grunn til å tie stille, de som ikke tåler sannhet, har noe å skjule.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest undrende_far

Grunnen til mitt innlegg var at jeg har merka meg at du virker nokså fiksert på dette med psykopater (særlig relatert til barnefordelingssaker), så å si alle innleggene dine handler på et eller annet vis om dette. Jeg har ingen forutsetninger for å si om du er et reelt offer for psykopater eller ikke, men den voldsomme opptattheten din av det virker ærlig talt ganske usunn uansett.

Når man er så negativt opphengt i noe som du later til å være, blir det uungåelig slik at det man ønsker å bekjempe får stor makt over en, man blir på en måte kontrollert og definert nettopp av det en ønsker å bekjempe.

Du har sikkert rett i at jeg er fiksert på dette emnet! det interesserer meg og det er det vel ikke noe galt i, om du ikke liker emnet så what!

Du skriver :

"Når man er så negativt opphengt i noe som du later til å være, blir det uungåelig slik at det man ønsker å bekjempe får stor makt over en, man blir på en måte kontrollert og definert nettopp av det en ønsker å bekjempe."

Hvor har du det fra at det å være genuint interessert i et vanskelig emne er negativ interesse? kanskje får emnet en slags makt over meg? På samme måte som denne hjemmesiden opplagt har en makt over deg, så mye av livet ditt som skjer her inne! Men er det ensbetydende med negativ makt! Kan ikke det være også noe påsitivt? Noe som gir livet mening?

Mange her inne har erkjente psykiske problemer, og det kontrollerer sikkert den enkeltes personlighet og virke! Vil dere si at det må være av negativ karakter? Eller er det andre grunner for deres tydelig negative reaksjon på hovedinnlegget?

Noe er det for i en samling av normalt reagerende, vil ikke alle ensidig kritisere, eller mener dere det ikke er kritisk?

Uansett, poenget var opllysning, la ikke emnet ta makt over dere så dere bare ser noe negativt om et emne selv om emnet i seg selv er ondskap i sin reneste form!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lar seg ikke lure

Påfallende at alle over synes å føle seg truffet! Inlegget var informativt og synes ikke angripe noen! Når så advanced, tod, naiv, lar seg ikke lure og natolars føler seg truffet, til å reagere som de gjør, var jo det interesant!

Normale ville vel nikket gjenkjennende til et slikt innlegg, mens de over nevnte tydelig vis føler seg truffet på et vis!

Jeg kan ikke se at innlegget verken er paranoid, bittert eller uviktig. Slike karaktrestikker ville kanskej de som ikke liker sannheten komme med! naiv er kanskje inne på noe, ja jeg er et offer for disse syke menneskers forstyrrelser, men jeg har innsett det selv!

"Lar seg ike lure" og natolars prøver tydelig å ufarliggjøre emnet og latterliggjøre meg, i det hele tatt sny fokus! Og det er ineteresant!

Skal tro hvorfor?

Er det noen som ikke liker beskrivelser av seg selv her!

Men igjen, reaksjonen var særdeles ineteresant!

Den som er redd sannheten har mye å frykte......

Som en viss guvernør sier :

I´l be back...!

Følte oss truffet? Nei.

Men hvordan vet du at det ikke er du selv som er psykopaten, eller narsissisten.

Det kan du ikke vite.

for alt vi vet er det kona di som er offeret her!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lar seg ikke lure så lett

Feil!

Jeg klasifiseer deg ikke som unormal. Tvert i mot viser jeg at de som svarer ikke synes å ha noen forståelse og kanskje kommer det av manglende kunnskap og/eller selvopplevde hendelser om dette?

Når man ser hvordan mennesker i psykopatens verden går til grunne er det ingen grunn til å tie stille, de som ikke tåler sannhet, har noe å skjule.

Jeg er ikke naiv. Jeg har lest svært mye om psykopati, i tillegg til det vi har lært på universitetet. Jeg har også møtt psykopater (altså; vært klar over at enkelte har vært det, selv om jeg nok har møtt mange jeg ikke erklar over at er det.)

Og alt jeg sitter i gjen med i forhold til deg, er følelsen av at du er psykopaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sikkert rett i at jeg er fiksert på dette emnet! det interesserer meg og det er det vel ikke noe galt i, om du ikke liker emnet så what!

Du skriver :

"Når man er så negativt opphengt i noe som du later til å være, blir det uungåelig slik at det man ønsker å bekjempe får stor makt over en, man blir på en måte kontrollert og definert nettopp av det en ønsker å bekjempe."

Hvor har du det fra at det å være genuint interessert i et vanskelig emne er negativ interesse? kanskje får emnet en slags makt over meg? På samme måte som denne hjemmesiden opplagt har en makt over deg, så mye av livet ditt som skjer her inne! Men er det ensbetydende med negativ makt! Kan ikke det være også noe påsitivt? Noe som gir livet mening?

Mange her inne har erkjente psykiske problemer, og det kontrollerer sikkert den enkeltes personlighet og virke! Vil dere si at det må være av negativ karakter? Eller er det andre grunner for deres tydelig negative reaksjon på hovedinnlegget?

Noe er det for i en samling av normalt reagerende, vil ikke alle ensidig kritisere, eller mener dere det ikke er kritisk?

Uansett, poenget var opllysning, la ikke emnet ta makt over dere så dere bare ser noe negativt om et emne selv om emnet i seg selv er ondskap i sin reneste form!

Jeg er enig i at reaksjonene på innlegget ditt her er kritiske. Jeg tror du ville fått omtrent samme reaksjoner, antakelig krassere, om du hadde posta like mange innlegg av denne typen på f.eks. åpent forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lar seg ikke lure så lett

Du har sikkert rett i at jeg er fiksert på dette emnet! det interesserer meg og det er det vel ikke noe galt i, om du ikke liker emnet så what!

Du skriver :

"Når man er så negativt opphengt i noe som du later til å være, blir det uungåelig slik at det man ønsker å bekjempe får stor makt over en, man blir på en måte kontrollert og definert nettopp av det en ønsker å bekjempe."

Hvor har du det fra at det å være genuint interessert i et vanskelig emne er negativ interesse? kanskje får emnet en slags makt over meg? På samme måte som denne hjemmesiden opplagt har en makt over deg, så mye av livet ditt som skjer her inne! Men er det ensbetydende med negativ makt! Kan ikke det være også noe påsitivt? Noe som gir livet mening?

Mange her inne har erkjente psykiske problemer, og det kontrollerer sikkert den enkeltes personlighet og virke! Vil dere si at det må være av negativ karakter? Eller er det andre grunner for deres tydelig negative reaksjon på hovedinnlegget?

Noe er det for i en samling av normalt reagerende, vil ikke alle ensidig kritisere, eller mener dere det ikke er kritisk?

Uansett, poenget var opllysning, la ikke emnet ta makt over dere så dere bare ser noe negativt om et emne selv om emnet i seg selv er ondskap i sin reneste form!

Du er overdrevent opptatt (jeg ville si besatt) av et emne som du atpåtil har laget en side om. Ok.

Men at du skriver om egen situasjon på den siden - på en pompøs måte, ja jeg mener i det hele tatt at dette ikke bare virker som en interesse du har, men noe du graver deg ned i for egen vinnings skyld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest undrende_far

Følte oss truffet? Nei.

Men hvordan vet du at det ikke er du selv som er psykopaten, eller narsissisten.

Det kan du ikke vite.

for alt vi vet er det kona di som er offeret her!!!!

påfallende hvordan du søker å snu situasjonen! ligner litt på projeksjon! Har jeg sagt noe som skulle tilsi at jeg var psykopatisk?

Øyner jeg en litt paparnoid holdning her? liten evne til å se at jeg kanskje har rett?

lett og snu situasjonen for å skape forvirring, eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest undrende_far

Jeg er ikke naiv. Jeg har lest svært mye om psykopati, i tillegg til det vi har lært på universitetet. Jeg har også møtt psykopater (altså; vært klar over at enkelte har vært det, selv om jeg nok har møtt mange jeg ikke erklar over at er det.)

Og alt jeg sitter i gjen med i forhold til deg, er følelsen av at du er psykopaten.

Kanskje har du rett?

kanskje vet du egentlig ikke mer enn det du har lest og da vet du egentlig ingenting, eller?

jeg vil vel påsyå at de eneste som egentlig har en dypere forståelse av psykopati er de som har følt det på kroppen, de egentlige offere!

man kan lese seg til mye, men å føle, det er det ikke mulig å lese seg til!

Eller mener du at du kan det?

heller ikke du evner egentlig å vise noen forståelse! Og for å snu det, jeg kan forstå deg, du har ikke følt denne lidelsen på kroppen, så da er det alltid lett å uttale seg bombastisk!

de naive bedreviterne er egentlig de verste, de tror de vet, men vet egentlig ikke noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...