Gå til innhold

De naive, psykopatens medhjelpere!


Gjest undrende_far

Anbefalte innlegg

Gjest undrende_far

Hvordan kan du fordømme oss som er så naive at vi ikke ser disse tingene før det er for sent? Ja jeg er selv så naiv og jeg vil ikke miste meg selv med å være mistroisk overfor alle jeg møter. Med å være den jeg er får jeg flere venner enn om eg skulle være mistroisk.

Hvordan skal jeg kunne gjennomskue en psykopat når jeg ikke kan kjennetegnene. Folk kan være vennlige selv om de ikke er manipulerende. Og på seg selv kjenner man andre, slik er nå engang virkeligheten.

Ja, jeg har blitt manipulert og synes ikke det var det spor kjekt. Men det hadde en boomerang effekt som slo skikkelig hardt tilbake.

Mvh

- Kizza!

Ingen fordømmer deg! Hvorfor føler du deg fordømt! Det eg setter søkelyset på et at du som alle oss andre normale er naive! ta kritikken inn over deg! Du som jeg innrømmer å være naive! Den erkjennelsen vitner om forståelse! Slutt å ta alt som kritikk, det kan være positiv kritikk!

Og ingen behøver å miste seg selv ved å være mistroisk ovenfor andre! faktisk mister de mindre av deg selv ved å være naturlig kritisk til de mennesker du møter! "bruk hodet" heter det på godt norsk! Vær heller bekymret over at du i mæte med en psykopat fullstendig mister deg selv og kontrollen over ditt liv for mange år fremover, ja kanskje for alltid!

Ditt syn underbygger egentlig at du som de fleste av oss andre helst vil se det gode i mennekser,. Det har jeg stor forståelse for! derimot har jeg ingen forståelse for mennesker som til tross for klare advarsler og beviser fremsdeles opptrer naivt når de burde vite bedre.

For noen synes det bedre å være nyttige idioter bare for ikke å tro vondt om andre! det er naivt!

ingen sier du skal være mistroisk heller, bare bruke normal kritisk sans. ved ikke å gjøre det kan du ende opp som venneløst offer for en psykopat, mens alle "dine" fordømmer deg fordi su fremstår som en angriper etter at psykopaten du ikke ville misstro faktisk har misbrukt din tillitt og vendt alle dine venner mot deg!

Hva sier du da! Vær ikke så naiv, vær sundt skeptisk, det forhindrer ikke vennskap med normale menekser!

Du kan gjennomskue en psykopat ved å lære deg kjennetegnene! Og la meg si med en gang at vennlighet ikke er ensbetydende med manipulasjon eller suggesjon! den saom manipulerer bruker vennlighet, JA! men manipulasjon er så mye mer. vennlighet har ikke en anen baktanke enn å være vennlig, manipulasjon har en annen baktanke, nemlig et motiv som skal tjene psykopatens ego!

For ytterligere å forvanske det hele kan vi alle manipulere, uten at vi er psykopater. Men det forhindrer oss ikke å være naturlig skeptiske til det som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Mimmy

    6

  • naiv

    2

  • natolars

    2

  • Kizza1365380506

    2

Gjest undrende_far

Det at man ønsker å være anonym her er da ikke det samme som å være feig eller naiv eller noe som helst annet, så dette er usaklig av deg å påstå. Det er av hensyn til seg selv og sine nærmeste....dette er et offentlig forum.

Det er ikke alle som ønsker å henge ut hverken seg selv eller sine nærmeste på nettet. Og det må de få lov til, akkurat som det står fritt opp til deg å avgjøre hva som er best for deg. Men har du tatt familien din med på råd før du besluttet å legge ut bilder av de på nettet?

Alle bør få lov til å bestemme selv, hva de vil skal være offentlig og hva de vil skal være privat.

- Mimmy

Det er ikke mer usakelig enn at du påstår at jeg ikke tar hensyn til min egen familie! Hva bygger du det på?

Er du redd for det offentlige rom? Og hvorfor dette "maset" om at jeg legger ut familie+ det finnes to bilder av meg og barna! For øvrig er ikke familie nevnt! Og jeg har skrevet mye...! henger du seg ikke opp i bagateller? Eller mener du jeg er en dårlig far som kjemer for å hjelpe mine barn? Fra de tilbakemeldinger jeg får hjelper jeg også ganske mange andre både barn og foreldre!

jeg stiller heller et spørsmål ved om ikke ditt fokus burde vært på det jeg tar opp i artikkelen heller enn på meg privat! Liker du å kritisere kanskje, eller er det lettere enn å forholde seg til disse (mange) syke psykopater! !!!

Eller ligger den en frykt for at man skal legge ut bilder av en psykopat?

denne linken er kanskje noe å tenke på!

http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=226908/

Så slutt å være naiv og fokuser på det som er viktig, nemlig å ta våre på deg selv når du føler du utsettes for psykopatens påvirkning.

jeg vil si det er bedre å miste en "venn" ved å være skeptisk enn å bli et offer for en psykopate fordi man er naiv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

- Kizza!

Ingen fordømmer deg! Hvorfor føler du deg fordømt! Det eg setter søkelyset på et at du som alle oss andre normale er naive! ta kritikken inn over deg! Du som jeg innrømmer å være naive! Den erkjennelsen vitner om forståelse! Slutt å ta alt som kritikk, det kan være positiv kritikk!

Og ingen behøver å miste seg selv ved å være mistroisk ovenfor andre! faktisk mister de mindre av deg selv ved å være naturlig kritisk til de mennesker du møter! "bruk hodet" heter det på godt norsk! Vær heller bekymret over at du i mæte med en psykopat fullstendig mister deg selv og kontrollen over ditt liv for mange år fremover, ja kanskje for alltid!

Ditt syn underbygger egentlig at du som de fleste av oss andre helst vil se det gode i mennekser,. Det har jeg stor forståelse for! derimot har jeg ingen forståelse for mennesker som til tross for klare advarsler og beviser fremsdeles opptrer naivt når de burde vite bedre.

For noen synes det bedre å være nyttige idioter bare for ikke å tro vondt om andre! det er naivt!

ingen sier du skal være mistroisk heller, bare bruke normal kritisk sans. ved ikke å gjøre det kan du ende opp som venneløst offer for en psykopat, mens alle "dine" fordømmer deg fordi su fremstår som en angriper etter at psykopaten du ikke ville misstro faktisk har misbrukt din tillitt og vendt alle dine venner mot deg!

Hva sier du da! Vær ikke så naiv, vær sundt skeptisk, det forhindrer ikke vennskap med normale menekser!

Du kan gjennomskue en psykopat ved å lære deg kjennetegnene! Og la meg si med en gang at vennlighet ikke er ensbetydende med manipulasjon eller suggesjon! den saom manipulerer bruker vennlighet, JA! men manipulasjon er så mye mer. vennlighet har ikke en anen baktanke enn å være vennlig, manipulasjon har en annen baktanke, nemlig et motiv som skal tjene psykopatens ego!

For ytterligere å forvanske det hele kan vi alle manipulere, uten at vi er psykopater. Men det forhindrer oss ikke å være naturlig skeptiske til det som skjer.

Ja jeg bør kanskje endre min oppfatning av hva jeg skal godta og at jeg skal være litt skeptisk.

Jeg er da også litt skeptisk på nye mennesker som er utrolig gavmilde og hjelpsomme mot fremmede. Men jeg har en tendens til å la tvilen komme dem til gode. Jeg er jo hjelpsom selv og dermed har jeg problemer med å skjønne at andre har manipulerende og kanskje psykopatiske baktanker. Jeg merket hvordan jeg forandret meg selv med dennes påvirkning og mistet meg selv i prosessen. Hvor tungt det har vært å finne tilbake til meg selv kan jeg ikke beskrive. Derfor har jeg vanskelig for å forandre meg. Jeg holdt på å miste gode venner men heldigvis skjønte jeg hvor det bar hen før det var for sent. Og fikk god hjelp av de samme vennene for å finne tilbake til meg selv igjen.

Men jeg har endret meg, erfaringen har satt spor.Og kanskje klarer jeg å oppfatte faresignalene tidligere neste gang.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest undrende_far

Slike som deg, som sliter med bitterhet, bør absolutt ikke fronte en slik opplysningskampanje.

Hvor i innlegget over kommer det til syne bitterhet???

Følte du deg truffet? Siden du benytter den typiske hersketeknikken med å gå til personangrep i steden for å kolde deg tilsak?

Har du ikke saklige argumenter ?

Når ble dette en opplysningskampanje?

Dette var et innlegg som du ser har skapt debatt her inne!

Du burde gå i deg selv og se om ikke du fremstår heller naivt i steden for å rakke ned på andre når du hører noe du ikke liker!

Det er nok forskjell på bitterhet og det å ta et oppgjør med de krefter i samfunnet som ikke ønsker verken sannhet eller saklighet!

Skal du kalle alle som kritiserer systemet for bittre, blir de fleste normenn et folk av bittre mennesker....

Sorry, den salgs usakelig argumentasjon er gøy å argumentere mot, men går ikke innpå meg! Jeg har hørt det meste fra slike som deg i årenes løp.....

Blir liksom litt imun mot tåkepratet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Mimmy

Det er ikke mer usakelig enn at du påstår at jeg ikke tar hensyn til min egen familie! Hva bygger du det på?

Er du redd for det offentlige rom? Og hvorfor dette "maset" om at jeg legger ut familie+ det finnes to bilder av meg og barna! For øvrig er ikke familie nevnt! Og jeg har skrevet mye...! henger du seg ikke opp i bagateller? Eller mener du jeg er en dårlig far som kjemer for å hjelpe mine barn? Fra de tilbakemeldinger jeg får hjelper jeg også ganske mange andre både barn og foreldre!

jeg stiller heller et spørsmål ved om ikke ditt fokus burde vært på det jeg tar opp i artikkelen heller enn på meg privat! Liker du å kritisere kanskje, eller er det lettere enn å forholde seg til disse (mange) syke psykopater! !!!

Eller ligger den en frykt for at man skal legge ut bilder av en psykopat?

denne linken er kanskje noe å tenke på!

http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=226908/

Så slutt å være naiv og fokuser på det som er viktig, nemlig å ta våre på deg selv når du føler du utsettes for psykopatens påvirkning.

jeg vil si det er bedre å miste en "venn" ved å være skeptisk enn å bli et offer for en psykopate fordi man er naiv!

Jeg har ikke sagt og ikke ment at du ikke generelt tar hensyn til din egen familie. Jeg kjenner deg ikke mer enn ut i fra det du skriver. Så det er usaklig og uten fundament i det jeg faktisk har skrevet.

Og bilder av dine barn har jeg ikke sett, og vil heller ikke se de. Husk at det er internett du har lagt disse bildene ut på. Og når du nevner psykopater....hva tror du disse bildene blir brukt til eller kan brukes til, når de først har havnet ute på internett? Og med familie mener jeg dine barn....er det ikke de du er mest i familie med kanskje...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor i innlegget over kommer det til syne bitterhet???

Følte du deg truffet? Siden du benytter den typiske hersketeknikken med å gå til personangrep i steden for å kolde deg tilsak?

Har du ikke saklige argumenter ?

Når ble dette en opplysningskampanje?

Dette var et innlegg som du ser har skapt debatt her inne!

Du burde gå i deg selv og se om ikke du fremstår heller naivt i steden for å rakke ned på andre når du hører noe du ikke liker!

Det er nok forskjell på bitterhet og det å ta et oppgjør med de krefter i samfunnet som ikke ønsker verken sannhet eller saklighet!

Skal du kalle alle som kritiserer systemet for bittre, blir de fleste normenn et folk av bittre mennesker....

Sorry, den salgs usakelig argumentasjon er gøy å argumentere mot, men går ikke innpå meg! Jeg har hørt det meste fra slike som deg i årenes løp.....

Blir liksom litt imun mot tåkepratet!

"Hvor i innlegget over kommer det til syne bitterhet???"

Ikke i innlegget, men jeg har da vært inne på siden du reklamerer sånn for, kan du skjønne.

"Følte du deg truffet? Siden du benytter den typiske hersketeknikken med å gå til personangrep i steden for å kolde deg tilsak?"

En hersketeknikk å si "Slike som deg, som sliter med bitterhet, bør absolutt ikke fronte en slik opplysningskampanje."??

Nei nå får du gi deg, undrende far. Der beviser du akkurat mitt poeng.

Du er et godt eksempel på en person som kan få "alt" til å virke som psykopati bare man vrir og vrenger nok på det. Som får "alt" til å passe inn under f.eks. hersketeknikker, o.l..

Alle som i denne tråden er kritiske til at DU går ut på den måten DU gjør - men som ikke på noen måte er kritiske til TEMAET, lurer du på om føler seg truffet... Eh, hallo? En psykopat føler seg ikke truffet!!

"Har du ikke saklige argumenter ?"

Har ikke du?? Alt jeg hører fra din kant er (satt på spissen, bare så det er sagt; du ikke skal begynne å krangle på dette også) "jeg er et offer, dere som ikke er 100% med meg er enten naive eller føler dere truffet")

Du over-analyserer alt som blir sagt for å få det til å passe inn i båsene hersketeknikk, projeksjon, osv osv - og du har ikke mer enn overflatekunnskap om det du snakker om. Det går ikke an å bare lese seg til slik kunnskap, man må reflektere og! ALLE kan virke som en psykopat bare man vrir og vrenger nok på situasjoner for å få vedkommende til å passe inn! Man kan se en psykopat i "alle" bare man ser hardt nok! Man vil ALLTID se det man forventer å se! Et vanlig psykologisk fenomen som kan bli farlig hvis paranoide, bitre personer får ture på på den måten.

"Når ble dette en opplysningskampanje?"

Er det ikke nettopp dét du nevner er ditt mål? Å opplyse?

"Dette var et innlegg som du ser har skapt debatt her inne!"

Debatten under denne tråden, går såvidt jeg kan se, ikke på temaet, men på dine intensjoner, din fremgangsmåte, og din grad av interesse i dette temaet..

"Du burde gå i deg selv og se om ikke du fremstår heller naivt i steden for å rakke ned på andre når du hører noe du ikke liker!"

Burde ikke DU gå i deg selv før du henger ut ekskona på den måten du gjør?

Er du ikke klar over at visse hersketeknikker faktisk er "smittsomme"?

Tenk over følgende, om du tør:

La oss si at du har Ole, som er psykopat. Han bruker alle triksene i boka på Truls. Når Truls, som ikke har lært måter å takle Oles metoder på, til slutt blir så nedkjørt og frynsete at han bruker samme metoder på Ole igjen, - er Truls også psykopat da?

(Og kommer Ole garantert til å føle seg som et offer, og gå rundt til alle og forklare hvordan Truls holder på, uten å kunne se i seg selv nok til å se HVEM som egentlig har drevet Ole til dette? ja.)

"Det er nok forskjell på bitterhet og det å ta et oppgjør med de krefter i samfunnet som ikke ønsker verken sannhet eller saklighet!"

...Da tar du deg selv først!!!

"Skal du kalle alle som kritiserer systemet for bittre, blir de fleste normenn et folk av bittre mennesker...."

Nei, jeg gjør ikke det. Men jeg prøver heller å finne ut av deres intensjoner, heller enn deres stooore ord og (ofte svært så grunne) kunnskap.

Jeg har også interesse for dette temaet, men jeg legger ikke ut eksen min på internett! Det er heller ikke min eneste interesse her på jord!

Jeg synes du ser veldig svart/hvitt på dette emnet. Mye av det du kommer med, vil en psykopat ta i og bruke til "sitt beste". For du nevner (på sidene dine) ingenting om hva som er sunne grenser, og ikke et kløyva ord om en "typisk" destruktiv pardynamikk - der det ofte vil virke som om Kari er psykopaten, når det egentlig er Ole som har herjet med henne i årevis (uten å vedkjenne det selv, selvfølgelig), hva som kan løses opp i og hvordan, hva som er normalt og normale reaksjoner og ikke. Ikke et kløyva ord. Og tar jeg ikke så alt for feil, så er det ikke så nøye for deg å få et mer nyansert fokus på det hele heller, er det vel? For da blir det ikke så dramatisk, så enkelt, så svart/hvitt - og da står du ikke der lenger som offeret. Right?

Jeg håper du går mer i deg selv før du fortsetter å grave dypere inn i psykopati-temaet.

"Sorry, den salgs usakelig argumentasjon er gøy å argumentere mot, men går ikke innpå meg! Jeg har hørt det meste fra slike som deg i årenes løp....."

Slike som meg. Ja alle som er kritiske mot DEG, må være kritiske mot fenomenet psykopati og, er det det du innbiller deg eller? Eller så er vi psykopater selv, eller så er vi naive? Hallo, våkn opp.

"Blir liksom litt imun mot tåkepratet!"

Ja jeg får bare håpe og be om at ikke så veldig mange kjøper tåkepratet ditt heller. Les litt mer grunnleggende psykologi før du ser "alt" som psykopati!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...