Gå til innhold

De naive, psykopatens medhjelpere!


Gjest undrende_far

Anbefalte innlegg

Gjest undrende_far

Du er overdrevent opptatt (jeg ville si besatt) av et emne som du atpåtil har laget en side om. Ok.

Men at du skriver om egen situasjon på den siden - på en pompøs måte, ja jeg mener i det hele tatt at dette ikke bare virker som en interesse du har, men noe du graver deg ned i for egen vinnings skyld?

Egen vinning??

Den var ny og interesant! Hva skulle jeg vinne på det?

Lite gjennomtenkt påstand vil jeg si! Og hva gjelder siden, så består den av referanser til litteratur! Hva er vinningen der? kunskap kanskje!

psykopatend verste fiende er at noen får kunskap om hans væremåte, det er avslørende! er det derfor mange her synes å reagere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Mimmy

    6

  • naiv

    2

  • natolars

    2

  • Kizza1365380506

    2

Gjest undrende_far

Jeg er enig i at reaksjonene på innlegget ditt her er kritiske. Jeg tror du ville fått omtrent samme reaksjoner, antakelig krassere, om du hadde posta like mange innlegg av denne typen på f.eks. åpent forum.

Ja kanskje, og det var vel det mitt opprinnelige innlegg handlet om!

de naives uvitenhet om det skremmende!

det er for mange lettere å unngå å snakke om det enn å fronte ondskapen!

feigt kaller jeg det, og den eneste som har nytte av det er psykopaten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel det jeg jobber med!

Å få ut opplysninger om denne typen PFS!

Jeg har lært mye, kanskje du kunne lære litt også!

Beklager men jeg finner meg ikke i de naives væremåte lenger.....

De koster for mye i personlige lidelser!

Det jeg mente du skulle jobbe med, var din holdning med grunnleggende mistillit til andre mennesker, og da til og med mennesker som er til for å hjelpe deg, du nevner jo i ditt innlegg div. hjelpemennesker som du antar er naive i forhold til å være utsatt for en/flere? antatte psykopat(er). I det hele tatt virker du veldig paranoid i forhold til hjelpeapparatet.

Dette får meg jo til å tvile litt på hvem det er som egentlig er psykopaten, og hvem det er som er offer. Og om du i det hele tatt vet hva en psykopat er. Ettersom jeg har forstått, så er det en heller tvilsom diagnose, det nærmeste man vanligvis kommer, er å si at noen har en pf med psykopatiske trekk. Og jeg har også fått med meg at personer med slike pf helst ikke vil ha behandling, og at pf. er vanskelig å behandle. Mange av dem figurerer i kriminalstatistikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest undrende_far

Etter dine skriverier her, var det veldig nærliggende å tro du selv hadde hatt nærkontakt med en psykopat.

Jeg oppfatt innlegget nærmest som en slags forsvarstale for du gikk i fella.

Du kan ha rett!

men jeg vil ikke kalle det for at jeg gikk i fella, selv om du nok kan si det!

For det spillet man vikles inn i er det egentlig ikke mulig å se før det har gått for langt. det er når du prøver å komme deg vekk at du ser hva du har vært utsatt for!

Det gjør dette så vanskelig også!

ikke minst når man etterpå ser de reaksjoner de NAIVE kommer med, de som skal forstå alt ting ut i fra rasjoenelle tanker! For problemet med dette syndromet er at det er ingen rasjonelle tanker!

man må instille seg på en litt annen virkelighetsforståelse før man kan forstå!

Og selv da kan det være vanskelig! de men min kunnskap øker for hver dag og de forståelsen av de naive øker proposjonalt. det er ikke lett å forstå noe som er uforståelig. det vet jeg av erfaring.

Det er jo påfallende at det ut i fra hovedinlegget somer av mer informativ karakter bare dukker opp kritiske røster! Som om dette er noe de ikke vil akseptere eller ta inn over seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest undrende_far

Det jeg mente du skulle jobbe med, var din holdning med grunnleggende mistillit til andre mennesker, og da til og med mennesker som er til for å hjelpe deg, du nevner jo i ditt innlegg div. hjelpemennesker som du antar er naive i forhold til å være utsatt for en/flere? antatte psykopat(er). I det hele tatt virker du veldig paranoid i forhold til hjelpeapparatet.

Dette får meg jo til å tvile litt på hvem det er som egentlig er psykopaten, og hvem det er som er offer. Og om du i det hele tatt vet hva en psykopat er. Ettersom jeg har forstått, så er det en heller tvilsom diagnose, det nærmeste man vanligvis kommer, er å si at noen har en pf med psykopatiske trekk. Og jeg har også fått med meg at personer med slike pf helst ikke vil ha behandling, og at pf. er vanskelig å behandle. Mange av dem figurerer i kriminalstatistikken.

Mimmy!

Jeg føler ikke jeg har noen grunnleggende mistillit til andre menesker. Slik andre her kritiserer meg aksepterer jeg det, men jeg er ikke eneig av den grunn. det har ikke noe med mistillit å gjøre, bare ueninghet å gjøre! Prøv ikke å tillegg meg holdninger eller snu fokus1

Er det for øvrig til hjelp bare å kritisere? Bør ikke det følges opp med et alternativ? Og uten alternativ blir kritikken lite konstruktiv!

Du nevner hjelpeaparatet? Hvor finnes det noe hjelpeaparat for psykopatoffere? du som andre viser store problemer med å ta meg og "mine" på alvor.

Når du selv blir så opptatt på å bortforklare denne PFS vitner det om liten evne til forståelse av det andre opplever som alvorlig problem!

frykter du en forståelse, evner du ikke smerten i erkjennelsen av at det finnes krefter vi ikke forstå, mørke krefter?

Ut i fra de trekk du beskriver kan det like gjerne være asosial PF eller amorals PFS du snakker om. det er ikke det samme som dyssosial PFS eller mer populært psykopati!

Når du så bombastisk uttaler deg uten tydelig å vite noe mer enn boken sier burde du kanskje være mer ydmyk for de av oss som i årtier har følt dette direkte på kroppen!

DET hadde vitnet om insikt, når det mangeler blir det hele tomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eventyr

Nå måtte jeg komme med et innlegg.

Synes det er bra at noen tar fatt i en sak og er opptatt av den jeg, spesielt ettersom det handler om noe så viktig som det å overleve etter grepet fra en psykopat. Dette vet jeg om, har hatt en nært innpå livet. Og ja.. jeg vet at det er fort gjort å snu på bordet og bli mistenksom mot den utsatte. Dette spillet er ikke enkelt og det kan muligens ikke vinnes.

Når det er sagt tror jeg kanskje du er litt for "fiksert" på dette tema. Det må være noe annet du interesserer deg for? Ikke for det, for all del, det er en viktig sak å belyse. Så fortsett med det. Bare ikke la det ta over livet ditt. La "seierherren", eller kvinnen i ditt tilfelle, være. Den beste hevn er å leve et lykkelig liv!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mimmy!

Jeg føler ikke jeg har noen grunnleggende mistillit til andre menesker. Slik andre her kritiserer meg aksepterer jeg det, men jeg er ikke eneig av den grunn. det har ikke noe med mistillit å gjøre, bare ueninghet å gjøre! Prøv ikke å tillegg meg holdninger eller snu fokus1

Er det for øvrig til hjelp bare å kritisere? Bør ikke det følges opp med et alternativ? Og uten alternativ blir kritikken lite konstruktiv!

Du nevner hjelpeaparatet? Hvor finnes det noe hjelpeaparat for psykopatoffere? du som andre viser store problemer med å ta meg og "mine" på alvor.

Når du selv blir så opptatt på å bortforklare denne PFS vitner det om liten evne til forståelse av det andre opplever som alvorlig problem!

frykter du en forståelse, evner du ikke smerten i erkjennelsen av at det finnes krefter vi ikke forstå, mørke krefter?

Ut i fra de trekk du beskriver kan det like gjerne være asosial PF eller amorals PFS du snakker om. det er ikke det samme som dyssosial PFS eller mer populært psykopati!

Når du så bombastisk uttaler deg uten tydelig å vite noe mer enn boken sier burde du kanskje være mer ydmyk for de av oss som i årtier har følt dette direkte på kroppen!

DET hadde vitnet om insikt, når det mangeler blir det hele tomt!

Beklager hvis jeg virker ufølsom, men du har jo heller ikke skrevet noe her om hva konkret denne personen som antatt er psykopat har gjort mot deg. Og det eneste jeg sa, var at du helt tydelig viste mistillit til menneskene rundt deg, og det mener jeg fremdeles. Og da er det den mistilliten du må jobbe med å komme ut av, slik at du kan åpne deg for andre mennesker igjen.

Å ha en teoretisk diskusjon om hva det er å være psykopat synes jeg er meningsløst, all den stund diagnosen i seg selv er av tvilsom art.

For øvrig er det mye som er urettferdig og vondt her i livet, og som man kanskje bare må godta at slik var det for selv å kunne gå videre. Jeg har ikke sagt at det er lett. Jeg har selv fått skade på grunn av andre menneskers lyter, i tillegg til hva livet selv har brakt med seg, og at jeg har et medfødt psykisk handikapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest undrende_far

Nå måtte jeg komme med et innlegg.

Synes det er bra at noen tar fatt i en sak og er opptatt av den jeg, spesielt ettersom det handler om noe så viktig som det å overleve etter grepet fra en psykopat. Dette vet jeg om, har hatt en nært innpå livet. Og ja.. jeg vet at det er fort gjort å snu på bordet og bli mistenksom mot den utsatte. Dette spillet er ikke enkelt og det kan muligens ikke vinnes.

Når det er sagt tror jeg kanskje du er litt for "fiksert" på dette tema. Det må være noe annet du interesserer deg for? Ikke for det, for all del, det er en viktig sak å belyse. Så fortsett med det. Bare ikke la det ta over livet ditt. La "seierherren", eller kvinnen i ditt tilfelle, være. Den beste hevn er å leve et lykkelig liv!

Lykke til!

Tro meg, jeg har mye annet i livet!

Bla en fantastisk god kone, barn osv.

Jobb jeg liker og fritid jeg dyrker!

Takk for innlegg foresten.

Tro ikke at jeg er så fiksert at jeg ikke ser livet, det er enkelte her inne som pådytter meg denne fikseringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest undrende_far

Beklager hvis jeg virker ufølsom, men du har jo heller ikke skrevet noe her om hva konkret denne personen som antatt er psykopat har gjort mot deg. Og det eneste jeg sa, var at du helt tydelig viste mistillit til menneskene rundt deg, og det mener jeg fremdeles. Og da er det den mistilliten du må jobbe med å komme ut av, slik at du kan åpne deg for andre mennesker igjen.

Å ha en teoretisk diskusjon om hva det er å være psykopat synes jeg er meningsløst, all den stund diagnosen i seg selv er av tvilsom art.

For øvrig er det mye som er urettferdig og vondt her i livet, og som man kanskje bare må godta at slik var det for selv å kunne gå videre. Jeg har ikke sagt at det er lett. Jeg har selv fått skade på grunn av andre menneskers lyter, i tillegg til hva livet selv har brakt med seg, og at jeg har et medfødt psykisk handikapp.

Synes du er litt for fiksert på å ufarligjøre psykopatien!

Dett er en reell psykisk sykdom, selv om den er vanskelig å forholde seg til!

beklager vi som har opplevd den vet den er reell, selv om du vil bortforklare den eller påstå at den ikke eksisterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er litt for fiksert på å ufarligjøre psykopatien!

Dett er en reell psykisk sykdom, selv om den er vanskelig å forholde seg til!

beklager vi som har opplevd den vet den er reell, selv om du vil bortforklare den eller påstå at den ikke eksisterer.

Jeg er sterkt uenig i psykopati som diagnose, ja, men det betyr ikke at jeg ikke ser at enkelte menneskers lyter går ut over andre mennesker. Det er IKKE det samme som å ufarliggjøre noen, skjønner ikke hvor du har lest dette i det jeg har skrevet.

Det jeg mener er at alle er vi mennesker. Mennesker gjør feil, og noen av de feilene som blir gjort, de går ut over andre mennesker, enten det blir gjort bevisst eller ubevisst. Skaden har da allerede oppstått. Spørsmålet blir da hva man kan gjøre for å reparerere skaden, og gå videre med livet.

Synes du er altfor opptatt med dette. Det kunne kanskje vært en ide for deg å fått virkelig snakket med en profesjonell om dette. Om alt det som ligger bak, som har gjort at du ble så såret. En psykolog har taushetsplikt, og er et menneske som er der kun for å hjelpe deg, og kan hjelpe deg med å se hva slags skritt du må ta for å gjøre livet ditt bedre. Og lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest psykopatoffer

Du kan ha rett!

men jeg vil ikke kalle det for at jeg gikk i fella, selv om du nok kan si det!

For det spillet man vikles inn i er det egentlig ikke mulig å se før det har gått for langt. det er når du prøver å komme deg vekk at du ser hva du har vært utsatt for!

Det gjør dette så vanskelig også!

ikke minst når man etterpå ser de reaksjoner de NAIVE kommer med, de som skal forstå alt ting ut i fra rasjoenelle tanker! For problemet med dette syndromet er at det er ingen rasjonelle tanker!

man må instille seg på en litt annen virkelighetsforståelse før man kan forstå!

Og selv da kan det være vanskelig! de men min kunnskap øker for hver dag og de forståelsen av de naive øker proposjonalt. det er ikke lett å forstå noe som er uforståelig. det vet jeg av erfaring.

Det er jo påfallende at det ut i fra hovedinlegget somer av mer informativ karakter bare dukker opp kritiske røster! Som om dette er noe de ikke vil akseptere eller ta inn over seg!

Jeg har fulgt debatten her...og synes nok at reaksjonene på innlegget er ganske overdrevet.

Jeg har selv hatt ei mor som nok kan kalles psykopat. Det har vært et helvete å komme seg ut av hennes spill og manipuleringer.

Det er ikke uvanlig at offeret og andre naive "medspillere" blir dratt inn i dette uten å forstå en dritt.

Både intelligente og dumme mennesker står egentlig på lik linje her.

Selv tok jeg rollen som forståelsesfull og hjelpsom... Jeg tøyde og tøyde med helt til jeg måtte ha psyiatrisk behandling selv.

Jeg er nok også naiv, i hvert fall overfor familien min.

Det er dette som er så forferdeliog vanskelig. Vi naive ønsker å være positive og yte sitt til fellesskapet uten baktanker.

Jeg synes det er positivt at undrende far har refleskoner og skriver om psykopater utifra sitt perspktiv.

Jeg liker ikke at debatten blir så fokusert på han som person. Men nå har jeg ikke fulgt med alle innlegg her på forum.

Hvis vi tenker på en mobbesituasjon i skolen.....Der kan bilde til undrende far illustreres godt.

Jeg tror også at det kan være slik i arbeidslivet. Psykopater er helt utrolig forferdelige.......

Bare et smertefult sukk fra...et

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fulgt debatten her...og synes nok at reaksjonene på innlegget er ganske overdrevet.

Jeg har selv hatt ei mor som nok kan kalles psykopat. Det har vært et helvete å komme seg ut av hennes spill og manipuleringer.

Det er ikke uvanlig at offeret og andre naive "medspillere" blir dratt inn i dette uten å forstå en dritt.

Både intelligente og dumme mennesker står egentlig på lik linje her.

Selv tok jeg rollen som forståelsesfull og hjelpsom... Jeg tøyde og tøyde med helt til jeg måtte ha psyiatrisk behandling selv.

Jeg er nok også naiv, i hvert fall overfor familien min.

Det er dette som er så forferdeliog vanskelig. Vi naive ønsker å være positive og yte sitt til fellesskapet uten baktanker.

Jeg synes det er positivt at undrende far har refleskoner og skriver om psykopater utifra sitt perspktiv.

Jeg liker ikke at debatten blir så fokusert på han som person. Men nå har jeg ikke fulgt med alle innlegg her på forum.

Hvis vi tenker på en mobbesituasjon i skolen.....Der kan bilde til undrende far illustreres godt.

Jeg tror også at det kan være slik i arbeidslivet. Psykopater er helt utrolig forferdelige.......

Bare et smertefult sukk fra...et

Det du sier om mobbesituasjoner er veldig riktig. Jan Mossige kaller de "naive" for nyttige idioter.

"Mossige hevder at mobbing kan ses på som en form for maktovertakelse. Det vil si at mangel på tydelig klasseledelse kan resultere i at elever overtar makten i klasserommet.

Dette kan man ikke tillate, fordi læreren da blir redusert til en nyttig idiot i lomma på mobberne. En slik maktforskyving vil gi ringvirkninger som inkluderer flere parter enn mobberen, offeret og læreren. De andre elevene i klassen, hvor ressurssterke de enn er, blir faglige underytere, fordi de mister tillit og respekt for læren, i tillegg blir dialogmulighetene mellom lærer og elever lik null. Læreren på sin side ender opp med liten eller ingen selvrespekt, uten kontroll over klassen, i en svekket eller ikke-eksisterende lederrolle."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vanskelig å forstå deg.

Tror likevel du vil virke mer troverdig hvis du kutter ut hjemmesiden din her, hvor du legger ut navnet ditt , samt bilder av deg selv og barna dine.

Har du tenkt på hva det kan gjøre med barna? De har vel allerede opplevd nok?

Ikke bare for barnas skyld bør du gjøre det, men også for din egen. Tror du vil komme lenger med det.

Skjønner bitterheten din jeg, og jeg tror det er mange naive av oss. Vi er tross alt bare mennesker, men er redd du bare ødelegger enda mer for deg selv, hvis du ikke dropper bilde av barna dine.

Et lite tips bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest undrende_far

Det er ikke vanskelig å forstå deg.

Tror likevel du vil virke mer troverdig hvis du kutter ut hjemmesiden din her, hvor du legger ut navnet ditt , samt bilder av deg selv og barna dine.

Har du tenkt på hva det kan gjøre med barna? De har vel allerede opplevd nok?

Ikke bare for barnas skyld bør du gjøre det, men også for din egen. Tror du vil komme lenger med det.

Skjønner bitterheten din jeg, og jeg tror det er mange naive av oss. Vi er tross alt bare mennesker, men er redd du bare ødelegger enda mer for deg selv, hvis du ikke dropper bilde av barna dine.

Et lite tips bare.

Wita og en del andre her synes veldig bekymret for

1. At jeg tar opp emnet

2. At jeg står frem offentlig

På bakgrunn av det blir jeg tilsynelatende lite troverdig! Jeg må spørre :

- er åpenhet skremmende?

- er det å få et ansikt å feste en beskrivelse på skremmende?

- er det ikke mer skremmende alle disse anonyme?

- er det ike mer skremmende å diskutere med noen du ike vet hvem er?

Det er påfallende i debatter om dette emnet at det første man møter er skeptikerne, de som påstår psykopater ikke finnes, de som ikke liker å snakke om emnet og de som umiddelbart må kritisere før de egentlig har tatt inn over seg hva hovedinnlegget her handler om!

det synes viktigere for en del å flytte fokus, ikke la noen forstyrre deres verdensbilde, holde det vonde, det uforklarlige på avstand!

Det er for mange tusen mennesker i dette landet et meget stort problem at psykopater som en direkte følge av disse naive får drive på med sitt spill!

det er like påfallende at de som her er kritiske ikke synes å ha noen forståelse for de som er offere. det er viktiger å fortie enn å reise seg og stå imot denne ondskapen. I 1940 gjorde mange nordmenn det samme, de feige! Noen sto på for sannheten, det kostet den gang som nå!

Så mitt budskasp til dere naive der ute, dere anonyme som tør snakke bak deres skjulte forheng... ta standpunkt, slutt å la disse psykopater styre deres indre liv, ta selv kontrollen i deres liv og lev det!

Så lenge ingen fronter psykopatene har de fritt spillerom, så lenge de naive forblir naive har de fritt spillerom, så lenge de naive kritiserer den som tør stå frem er de psykopatens naive medspillere.

Jeg kan ikke ta slike naive på alvor!

Når enkelte prøver å tillegge meg holdninger jeg ikke har i et forsøk på å ufarliggjøre meg funker det dårlig! det blir for gjennomskubart!

Det blir så typisk naivt!

påfallende foresten at så få evner å kritisere paykopatene i sine innlegg her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest undrende_far

Det du sier om mobbesituasjoner er veldig riktig. Jan Mossige kaller de "naive" for nyttige idioter.

"Mossige hevder at mobbing kan ses på som en form for maktovertakelse. Det vil si at mangel på tydelig klasseledelse kan resultere i at elever overtar makten i klasserommet.

Dette kan man ikke tillate, fordi læreren da blir redusert til en nyttig idiot i lomma på mobberne. En slik maktforskyving vil gi ringvirkninger som inkluderer flere parter enn mobberen, offeret og læreren. De andre elevene i klassen, hvor ressurssterke de enn er, blir faglige underytere, fordi de mister tillit og respekt for læren, i tillegg blir dialogmulighetene mellom lærer og elever lik null. Læreren på sin side ender opp med liten eller ingen selvrespekt, uten kontroll over klassen, i en svekket eller ikke-eksisterende lederrolle."

Du har helt rett!

Naive, nyttige idioter, psykopatens medhjelpere, de er egentlig ubevisste medspillere, for de forstår ikke hva som skjer, at de er manipulert og konsekvensene av sine handlinger! Suggesjonen de utsettes for ved manipulasjonen legger et slør over de normale kritiske sanser!

Det gjør dem egentlig til medskyldige til de forbrytelser mot andre, som psykopatene driver med. Men man kan egentlig lure på om ikke psykopatene også er ubevisste brikker i sitt eget spill!

Men det fordrer en annen styrende vilje, så det må bli psykopatene som må gjøres ansvarlige for sine gjerninger, bevisste eller ubevisste.

Deres handlinger styres av bevisste valg, selv om konsekvensene ofte går langt ut over deres egen fatteevne! Målet helliger midelet er en for psykopatene viktig leveregel!

De har ingen annen forståelse og innlevelse av ordet "følelse" enn det de finner i et leksikon! De ser bokstavene, men har ingen egentlig evne eller mulighet til å forstå innholdet!

Hjernescanninger har da også vist at deres hjerner ikke reagerer normalt på følelsesladde ord og hendelser. For psykopaten er det bare tomme skall uten innhold.

Denne tommhet går igjen i alt ved psykopaten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wita og en del andre her synes veldig bekymret for

1. At jeg tar opp emnet

2. At jeg står frem offentlig

På bakgrunn av det blir jeg tilsynelatende lite troverdig! Jeg må spørre :

- er åpenhet skremmende?

- er det å få et ansikt å feste en beskrivelse på skremmende?

- er det ikke mer skremmende alle disse anonyme?

- er det ike mer skremmende å diskutere med noen du ike vet hvem er?

Det er påfallende i debatter om dette emnet at det første man møter er skeptikerne, de som påstår psykopater ikke finnes, de som ikke liker å snakke om emnet og de som umiddelbart må kritisere før de egentlig har tatt inn over seg hva hovedinnlegget her handler om!

det synes viktigere for en del å flytte fokus, ikke la noen forstyrre deres verdensbilde, holde det vonde, det uforklarlige på avstand!

Det er for mange tusen mennesker i dette landet et meget stort problem at psykopater som en direkte følge av disse naive får drive på med sitt spill!

det er like påfallende at de som her er kritiske ikke synes å ha noen forståelse for de som er offere. det er viktiger å fortie enn å reise seg og stå imot denne ondskapen. I 1940 gjorde mange nordmenn det samme, de feige! Noen sto på for sannheten, det kostet den gang som nå!

Så mitt budskasp til dere naive der ute, dere anonyme som tør snakke bak deres skjulte forheng... ta standpunkt, slutt å la disse psykopater styre deres indre liv, ta selv kontrollen i deres liv og lev det!

Så lenge ingen fronter psykopatene har de fritt spillerom, så lenge de naive forblir naive har de fritt spillerom, så lenge de naive kritiserer den som tør stå frem er de psykopatens naive medspillere.

Jeg kan ikke ta slike naive på alvor!

Når enkelte prøver å tillegge meg holdninger jeg ikke har i et forsøk på å ufarliggjøre meg funker det dårlig! det blir for gjennomskubart!

Det blir så typisk naivt!

påfallende foresten at så få evner å kritisere paykopatene i sine innlegg her!

Nei, nå tror jeg du prøver å missforstå med vilje.

Jeg skriver jo at jeg forstår deg. At jeg ville gi deg et tips.

Det at du tar opp temaet er bare flott og jeg tror du har helt rett. Jeg er ganske sikker på at jeg har vært en av de naive også. Ihvertfall en gang har jeg vært naiv.

Det er vi alle fra tid til annen, fordi vi tror på en historie og gjerne vil hjelpe.

Så viser det seg at vi blir grundig lurt. Det er ikke av ondskap vi er naiv, men av godtroenhet og omsorg.

Jeg er sikker på at du har vært der også.

Når det gjelder din situasjon, så er det umulig for oss og ta stilling til den, rett og slett fordi nå har vi jo blitt redd for å være naiv. Det var jo det som var så skremmende da.

Hvordan kan vi vite hvem av deg og ex-kona som har rett da?

Vi vet jo egentlig ingenting om dere, og jeg vil ikke hvertfall ikke være naiv nå etter å bare ha hørt din historie. Vi skulle jo våkne opp sa du.

Sånn generelt tror jeg likevel du har rett i mye av det du skriver, men når det gjelder saken deres, vet jeg ikke.

Det som ikke er bra er at du offentliggjør barna dine, eller kan du belyse saken.

Barna dine ville ikke synes det var så hyggelig å få greie på dette.La de få være anonyme.

Og det verste for er at for deg selv,tror jeg ikke det er så bra. Man kan få inntrykk av at du iikke er så opptatt av barnas ve og vel, som du mener at du er. Og det var vel ikke det du ville?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest undrende_far

Nei, nå tror jeg du prøver å missforstå med vilje.

Jeg skriver jo at jeg forstår deg. At jeg ville gi deg et tips.

Det at du tar opp temaet er bare flott og jeg tror du har helt rett. Jeg er ganske sikker på at jeg har vært en av de naive også. Ihvertfall en gang har jeg vært naiv.

Det er vi alle fra tid til annen, fordi vi tror på en historie og gjerne vil hjelpe.

Så viser det seg at vi blir grundig lurt. Det er ikke av ondskap vi er naiv, men av godtroenhet og omsorg.

Jeg er sikker på at du har vært der også.

Når det gjelder din situasjon, så er det umulig for oss og ta stilling til den, rett og slett fordi nå har vi jo blitt redd for å være naiv. Det var jo det som var så skremmende da.

Hvordan kan vi vite hvem av deg og ex-kona som har rett da?

Vi vet jo egentlig ingenting om dere, og jeg vil ikke hvertfall ikke være naiv nå etter å bare ha hørt din historie. Vi skulle jo våkne opp sa du.

Sånn generelt tror jeg likevel du har rett i mye av det du skriver, men når det gjelder saken deres, vet jeg ikke.

Det som ikke er bra er at du offentliggjør barna dine, eller kan du belyse saken.

Barna dine ville ikke synes det var så hyggelig å få greie på dette.La de få være anonyme.

Og det verste for er at for deg selv,tror jeg ikke det er så bra. Man kan få inntrykk av at du iikke er så opptatt av barnas ve og vel, som du mener at du er. Og det var vel ikke det du ville?

Legg mertke til hovedinlegget, og se så på hva du skriver?

Jeg forstår din bekymring rundt barna og visst kan det se ut som jeg eksponerer dem, men det gjør jeg egentlig ikke. For med unntak av noen bilder nevner jeg ikke dem med et eneste ord!

Faktisk er det du som vinkler problemstillingen til hvem du skal ha troverdighet til! jeg har ikke bedt noen ta stilling i min sak! derimot brenner jeg for å eksponere psykopater, få frem innformasjon, gjøre temaet kjent!

Legg merke til din egen argumentasjon, selvfølgelig vet du ingenting om noen av oss. jeg kunne med letthet vist deg dokumentasjon som hadde vist deg hvorfor jeg snakker som jeg gjør, men jeg er ikke interesert i noen trøst, eller å overbevise noen! Jeg vet fakta taler for seg selv i min sak.

Du vinkler problemet til at jeg ikke er så opptatt av barnas ve og vel? Hva bygger du det på? hadde det ikke vært for dem hadde jeg bare brutt all kontakt med min ex! Eller mener du jeg skulle latt barna havne hos en slik person? Ville du gjort det?

Som du ser er det nettopp barna som er i fokus, serlv om jeg aldri sankker om dem. de er offere forde voksenes verden, de er ikke på noen måte medspillere.

Mitt fokus er på informasjon rundt psykopater, gjennkjenning av trekk og væremåter. Ikke vri dette til et annet fokus.

For øvrig synes vi nok å være enige om det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg mertke til hovedinlegget, og se så på hva du skriver?

Jeg forstår din bekymring rundt barna og visst kan det se ut som jeg eksponerer dem, men det gjør jeg egentlig ikke. For med unntak av noen bilder nevner jeg ikke dem med et eneste ord!

Faktisk er det du som vinkler problemstillingen til hvem du skal ha troverdighet til! jeg har ikke bedt noen ta stilling i min sak! derimot brenner jeg for å eksponere psykopater, få frem innformasjon, gjøre temaet kjent!

Legg merke til din egen argumentasjon, selvfølgelig vet du ingenting om noen av oss. jeg kunne med letthet vist deg dokumentasjon som hadde vist deg hvorfor jeg snakker som jeg gjør, men jeg er ikke interesert i noen trøst, eller å overbevise noen! Jeg vet fakta taler for seg selv i min sak.

Du vinkler problemet til at jeg ikke er så opptatt av barnas ve og vel? Hva bygger du det på? hadde det ikke vært for dem hadde jeg bare brutt all kontakt med min ex! Eller mener du jeg skulle latt barna havne hos en slik person? Ville du gjort det?

Som du ser er det nettopp barna som er i fokus, serlv om jeg aldri sankker om dem. de er offere forde voksenes verden, de er ikke på noen måte medspillere.

Mitt fokus er på informasjon rundt psykopater, gjennkjenning av trekk og væremåter. Ikke vri dette til et annet fokus.

For øvrig synes vi nok å være enige om det meste.

Jeg er i grunnen enig i alt det du skriver jeg.

Det at jeg trakk inn barna dine, var ikke på bakrunn av dette innlegget,men på hjemmesiden din du har vist tidligere.Jeg mener at bildene kan bli brukt mot deg.

Tenk deg en situasjon hvor noen voksne i barnas nærmiljø, leser alt du skriver her, ser bilde av deg og barna dine.

Det blir pratet om på hjemmebane, ryktene sprer seg, og barna dine får greie på det.

Det ville ikke være noe hyggelig for dem, og barnas mor vil antagelig sprekke.

Dette igjen vil kunne gå ut over deg, og tjener ikke din sak.

Men ellers er jeg enig i det du skriver, men en smule skeptisk til oss andre her virker du å være. Det virker som du synes det meste er så veldig påfallende med de svarene du får.

Påfallende meg her og påfallende meg der.

Hva er det som er så påfallende egentlig? Tror du vi er en gjeng psykopater hele gjengen?

Jeg tror vi alle har forstått budskapet ditt. Det er ikke så vanskelig å lese det du har skrevet. Det er ikke så vanskelig å være enig heller.

Håper bare du greier å se fremover nå, og ikke graver deg fullstendig ned i temaet, det er du ikke tjent med.

Ellers ønsker jeg deg virkelig lykke til fremover.

Håper du greier å komme deg opp igjen og se fremover.

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wita og en del andre her synes veldig bekymret for

1. At jeg tar opp emnet

2. At jeg står frem offentlig

På bakgrunn av det blir jeg tilsynelatende lite troverdig! Jeg må spørre :

- er åpenhet skremmende?

- er det å få et ansikt å feste en beskrivelse på skremmende?

- er det ikke mer skremmende alle disse anonyme?

- er det ike mer skremmende å diskutere med noen du ike vet hvem er?

Det er påfallende i debatter om dette emnet at det første man møter er skeptikerne, de som påstår psykopater ikke finnes, de som ikke liker å snakke om emnet og de som umiddelbart må kritisere før de egentlig har tatt inn over seg hva hovedinnlegget her handler om!

det synes viktigere for en del å flytte fokus, ikke la noen forstyrre deres verdensbilde, holde det vonde, det uforklarlige på avstand!

Det er for mange tusen mennesker i dette landet et meget stort problem at psykopater som en direkte følge av disse naive får drive på med sitt spill!

det er like påfallende at de som her er kritiske ikke synes å ha noen forståelse for de som er offere. det er viktiger å fortie enn å reise seg og stå imot denne ondskapen. I 1940 gjorde mange nordmenn det samme, de feige! Noen sto på for sannheten, det kostet den gang som nå!

Så mitt budskasp til dere naive der ute, dere anonyme som tør snakke bak deres skjulte forheng... ta standpunkt, slutt å la disse psykopater styre deres indre liv, ta selv kontrollen i deres liv og lev det!

Så lenge ingen fronter psykopatene har de fritt spillerom, så lenge de naive forblir naive har de fritt spillerom, så lenge de naive kritiserer den som tør stå frem er de psykopatens naive medspillere.

Jeg kan ikke ta slike naive på alvor!

Når enkelte prøver å tillegge meg holdninger jeg ikke har i et forsøk på å ufarliggjøre meg funker det dårlig! det blir for gjennomskubart!

Det blir så typisk naivt!

påfallende foresten at så få evner å kritisere paykopatene i sine innlegg her!

Det at man ønsker å være anonym her er da ikke det samme som å være feig eller naiv eller noe som helst annet, så dette er usaklig av deg å påstå. Det er av hensyn til seg selv og sine nærmeste....dette er et offentlig forum.

Det er ikke alle som ønsker å henge ut hverken seg selv eller sine nærmeste på nettet. Og det må de få lov til, akkurat som det står fritt opp til deg å avgjøre hva som er best for deg. Men har du tatt familien din med på råd før du besluttet å legge ut bilder av de på nettet?

Alle bør få lov til å bestemme selv, hva de vil skal være offentlig og hva de vil skal være privat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Hvordan kan du fordømme oss som er så naive at vi ikke ser disse tingene før det er for sent? Ja jeg er selv så naiv og jeg vil ikke miste meg selv med å være mistroisk overfor alle jeg møter. Med å være den jeg er får jeg flere venner enn om eg skulle være mistroisk.

Hvordan skal jeg kunne gjennomskue en psykopat når jeg ikke kan kjennetegnene. Folk kan være vennlige selv om de ikke er manipulerende. Og på seg selv kjenner man andre, slik er nå engang virkeligheten.

Ja, jeg har blitt manipulert og synes ikke det var det spor kjekt. Men det hadde en boomerang effekt som slo skikkelig hardt tilbake.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...