Gå til innhold

Kjøtt etende planter i Bergen - hvor?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Yunalesca 24

Litt nysjerrig; hvorfor skal du ha slike planter? Hva heter de? (latin)

hadde en sånn plante før, men det er flere år siden og jeg har glemt navnet på den.

Grunnen er at jeg skal ha et foredrag om dem og kunne tenkt å ha med meg planten og vise den :)

Hei!

De hadde dem tidligere i høst på den lille blomsterbutikken på Landåstorget. Er ikkje sikkert at betjeningen veit at de er kjøttetende, så du får ta deg en tur å se. Tror de kostet ca 70 kroner. Det er slike morsomme med klyper, som reagerer superraskt, dersom du kommer borti med fingrene også. Men er selvsagt ikke farlig for oss. Bare for fluer/mygg osv

Lykke til!

Gjest Yunalesca 24

Hei!

De hadde dem tidligere i høst på den lille blomsterbutikken på Landåstorget. Er ikkje sikkert at betjeningen veit at de er kjøttetende, så du får ta deg en tur å se. Tror de kostet ca 70 kroner. Det er slike morsomme med klyper, som reagerer superraskt, dersom du kommer borti med fingrene også. Men er selvsagt ikke farlig for oss. Bare for fluer/mygg osv

Lykke til!

åhhh!! Hva heter blomsterbutikken, vet du?

Håper de har dem fortsatt!! DU ER EN KNUPP! ;)

Annonse

Hei :)

Kan nok ikke fortelle deg om hvor i Bergen disse finnes,men du kan jo alltids ta deg en tur hit å kjøpe.Jeg har nemmelig to forskjellige kjøttetende planter i butikken,og tre forskjellige her hjemme ;o)Kjempemorsomme planter :)

Den du tenker på kalles Venus fluefelle (Dioanea muscipula) Flere av denne typen er kannebærer (Nephentes)Den liker jeg best. Veldig spesiell og tøff plante! Den andre er jeg ikke sikker på hva heter.

I hvilken fobindelse skal du holde foredrag om dette?

Spennende :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...