Gå til innhold

Språkfeil her på forumet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pip

3

• nanna

3

• snilen

3

• Retz

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Stjernemor

Du skriver: "Lett for deg å si, som holder det vedlike daglig!"

Det heter "ved like", i to ord. Et morsomt eksempel, egentlig, da det illustrerer at enkelte ord faktisk skal deles. Ingen regel uten unntak, altså!

Videre skriver du: "Finn noe annet å irritere deg på!"

Her må jeg nok korrigere deg igjen. Det riktige ville vært å skrive "noe annet å irritere deg over".

Tror ikke du fikk med deg hovedbudskapet i innlegget mitt jeg!

Er norsk rettskrivning det eneste du greier å forholde deg til her i verden, så synes jeg synd på elevene dine! Må være ytterst frustrerende med en slik pirkete lærer.

Ha litt humor da mann!

Gjest Stjernemor

Applaus til deg!

Selv klikker jeg meg raskt ut av innlegg som inneholder for mange språklige uhumskheter.

En tastefeil er greit nok, men jeg gidder ikke å kaste bort tida mi på innlegg som har et gjennomgående dårlig språk.

Du leser ikke aviser du da?

Gjest Stjernemor

Du har to stygge eksempler på uriktig orddeling her: "forum skriving" og "dialekt ord". Begge disse substantivene skulle vært skrevet i ett ord. Jeg syns dette illustrerer mitt poeng: slike feil er svært utbredt, og de tærer på det norske språk.

Er det rett og slett lærerne som ikke er flinke nok da? hehe...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...