Gå til innhold

Bokklubber og vervinger - sleipt?

Anbefalte innlegg

Gjest lyst på premie!

Tenkte at jeg og eldstebarnet skulle verve hhv. min mann og yngstebarnet. Det er jo ikke lov å verve innen husstanden, men vi er under flytting, og de to nye medlemmene meldes inn på den nye adressen, og om ca en mnd, så melder jeg ut meg selv og eldstebarnet.

Er dette straffbart? eller veldig sleipt? Eller frekt, men akseptabelt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/124267-bokklubber-og-vervinger-sleipt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt greit. Bokklubbene har selv lagt opp til lovlig svindel.

F.eks. melder du deg inn i 5 klubber, får 20-25 gratisbøker, er medlem i ett år som avtalen sier, melder deg ut og melder deg så inn igjen i alle 5 klubbene og mottar nye 20-25 bøker.

Dette er selvsagt lovlig. Sleipt, men det er nå engang lagt opp til at dette lar seg gjøre.

Så lenge du er ærlig med navn, adresse og alt, når du melder deg inn, så er det opp til dem om de vil gi deg medlemsstatus eller ikke.

Gjest Humlepungen

Om du verver deg i en bokklubb kan du ikke bare melde deg ut rett etter du har fått premie. Du binder deg som oftest til å være medlem minst et år. I denne perioden kan du avbestille alle måneds pakkene, men likevel må du være medlem. Hvis ikke må du betale for velkomst premien din.

Sånn er det:o)

Pøh, bare gjør det. Bokklubbene tjener fett likevel. Det er ikke straffbart, heller.

Bare vær obs på at i noen bokklubber binder man seg til et års medlemsskap, noen ganger uten kjøpeplikt, andre ganger med. Andre igjen forplikter man seg ikke til noe som helst, og kan si opp medlemsskapet straks man har betalt portoen for velkomst/vervegaven:-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...