Gå til innhold

Er dette trygdesnylteri?

Anbefalte innlegg

Gjest biancha
Skrevet

Går på attføring nå, omskolering. Begynte på første året i høst, er ferdig våren 2006. Fra høsten 2004 har jeg lyst å begynne på et deltidstudium som går over fire år.Dette studiumet vil komme i tillegg til mitt ordinære studieløp som er godkjent av aetat.

Det vil vise seg om jeg klarer å jobbe 100% når jeg går ut i jobb. Legen snakket om evt. 50% uføretrygd.

Vil det da være trgydesnylteri å ta dette deltidstudiumet når jeg jobber 50% samtidig som jeg går på 50% uføretrygd?

Jeg er et samvittighetsfullt menneske, så jeg vil ikke snylte.

Hva mener dere om dette?

Skrevet

Jeg skjønte ikke helt hva du mente. Skulle ikke du ta to studier fra 2004-2006 mens du går på attføring? Da har du jo ikke begynt på uføretrygden ennå?

Hvis du mente å påbegynne studie nr 2 etter at du er ferdig med attføringen på nr1 og begynt å jobbe, så vet jeg ærlig talt ikke.

Men jeg stiller vel heller spørsmålet om hvordan du skal klare det om du faktisk er så syk at du blir 50% uføretrygdet.

Mulig jeg misforstod noe:-)

Gjest biancha
Skrevet

Jeg skjønte ikke helt hva du mente. Skulle ikke du ta to studier fra 2004-2006 mens du går på attføring? Da har du jo ikke begynt på uføretrygden ennå?

Hvis du mente å påbegynne studie nr 2 etter at du er ferdig med attføringen på nr1 og begynt å jobbe, så vet jeg ærlig talt ikke.

Men jeg stiller vel heller spørsmålet om hvordan du skal klare det om du faktisk er så syk at du blir 50% uføretrygdet.

Mulig jeg misforstod noe:-)

Du forsto det sånn ca :-)

Jeg var vel ikke så flink å forklare meg.

Saken er den at jeg tror det er mye tøffere å jobbe enn å studere. Det er en tøff jobb jeg blir utdannet til, så legen min snakket om 50% uføre trygd. Men tar jeg det viderutdanningsstudiet kan jeg få en lettere jobb. Spørsmålet er om jeg kan ta det når jeg går 50% ufør...Hvis jeg blir ufør.

vennlig hilsen

Skrevet

Du forsto det sånn ca :-)

Jeg var vel ikke så flink å forklare meg.

Saken er den at jeg tror det er mye tøffere å jobbe enn å studere. Det er en tøff jobb jeg blir utdannet til, så legen min snakket om 50% uføre trygd. Men tar jeg det viderutdanningsstudiet kan jeg få en lettere jobb. Spørsmålet er om jeg kan ta det når jeg går 50% ufør...Hvis jeg blir ufør.

vennlig hilsen

Jeg skjønner hva du mener.. Jeg vet ærlig talt ikke. Ikke akkurat trygdesvindel nei.

Hvis du klarer det, og det er for at du kanskje skal kunne arbeide _mer_ i framtiden (altså få mindre uføretrygd), så skjønner jeg at du ønsker å gjøre det.

Tror du at du vil klare både jobb og deltidsstudium samtidig da?

Nei, det var et vanskelig spørsmål du kom med.. Lykke til med valget:-)

Gjest biancha
Skrevet

Jeg skjønner hva du mener.. Jeg vet ærlig talt ikke. Ikke akkurat trygdesvindel nei.

Hvis du klarer det, og det er for at du kanskje skal kunne arbeide _mer_ i framtiden (altså få mindre uføretrygd), så skjønner jeg at du ønsker å gjøre det.

Tror du at du vil klare både jobb og deltidsstudium samtidig da?

Nei, det var et vanskelig spørsmål du kom med.. Lykke til med valget:-)

Takk skal du ha *s*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...