Gå til innhold

Den nye antirøykereklamen er...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes du har vært kjempeflink men det er sikkert en god ide å lese boka en gang til.

Jeg vil gjerne slutte men jeg orker ikke akkurat nå. Det skjer for mye rundt meg og jeg er råstresset for tiden. Tror ikke jeg klarer å lese boka en gang til akkurat nå.

Den dagen jeg har fikset opp i alt jeg skal fikse og livet er tilbake til det normale, tror jeg er det riktige øyeblikket.

Takk! *klappe meg selv forsiktig på hodet*

Ja, selv om Carr mener at det aldri er et "riktig" øyeblikk for å slutte, og at man alltid venter på dette øyeblikket og utsetter røykestoppen, så skjønner jeg hva du mener. Noen ganger har man nok uro til at man har energi til enda en "endringsfaktor".

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SierDuDet

18

• Iznowgood

7

• Dorthe

6

• tigertrollet

6

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg sluttet å spise godteri fra jeg var 13-16 bare for å være sær og bevise at jeg ikke trengte godteri, så det eksempelet biter ikke på meg:-D

Men jeg valgte jo også nynorsk som hovedmål på gymnaset for å være sær, så du kan sikkert komme opp med en psykoanalyse av at jeg ikke er helt A4..*s*

Jeg visste jo at du ikke var helt A4, så den nyheten er knapt ny ;)

Skrevet

Ja, det er klart. For meg er det annerledes. Med unntak av når jeg drikker store mengder, altså ca 2 ganger per mnd, så ligger jeg på max 10 røyk om dagen. Og det er maks. Snittet, om man igjen ser bortifra drekkedagene, ligger vel på rundt 5-6, tenker jeg.

Så for meg er det lissom ingen krise uansett, og jeg hadde aldri tillatt meg selv å røyke like mye til hverdags som jeg gjør til fest. Det forårsaker sår hals, guffe i spyttet, kontinuerlig vond lukt og annen faenskap, noe jeg jo opplever i dagenderpåformen når jeg har røyka 30 jeg også.

Så lenge jeg ligger godt under 10 i snitt gir jeg altså f..., og nyter røyken fordi det er godt.

Det forstår jeg veldig godt. Hvis jeg hadde holdt meg på ditt nivå, hadde jeg ikke tenkt på å slutte.

Men 30 om dagen er drøyt og dyrt.

Skrevet

Mulig. Men jeg forsto ikke logikken i den der. I hvert fall ikke i forhold til røyking.

Men det er mulig jeg er litt dum :)

Nei, du skrev jo i forrige innlegg at du ikke forstod Allan Carr's sammenligning når det gjalt røyking.

Jeg skrev i tittelen at det var helt off topic, også da...

Forklaring følger: Dette er en gammel fleip som jeg og venner innen bilmiljøet sier om folk som kjører liten og/eller rask bil. Jeg har nettopp kjøpt bil på tolv kvadratmeter og gleder meg til å cruise sakte avgårde, mens folk som har liten og trang bil kjører fort for å slippe ut av bilen så fort som mulig.

Altså man kjører liten og trang bil fordi det er så godt å gå ut av den etter man har kommet fram... nei dette skjønner du nok helt sikkert ikke.

Skrevet

Det forstår jeg veldig godt. Hvis jeg hadde holdt meg på ditt nivå, hadde jeg ikke tenkt på å slutte.

Men 30 om dagen er drøyt og dyrt.

Men du kan jo kutte ned litt? Prøve i hvert fall. Satse på at du aldri har mer enn 20 i hus og kutte ned til det først. Det burde ikke være noe pes?

Skrevet

Nei, du skrev jo i forrige innlegg at du ikke forstod Allan Carr's sammenligning når det gjalt røyking.

Jeg skrev i tittelen at det var helt off topic, også da...

Forklaring følger: Dette er en gammel fleip som jeg og venner innen bilmiljøet sier om folk som kjører liten og/eller rask bil. Jeg har nettopp kjøpt bil på tolv kvadratmeter og gleder meg til å cruise sakte avgårde, mens folk som har liten og trang bil kjører fort for å slippe ut av bilen så fort som mulig.

Altså man kjører liten og trang bil fordi det er så godt å gå ut av den etter man har kommet fram... nei dette skjønner du nok helt sikkert ikke.

Joa, forsto hva du mente :)

12 kvadratemeters bil. Er ikke det en ganske stor bil? :)

Skrevet

Jeg visste jo at du ikke var helt A4, så den nyheten er knapt ny ;)

A4 er kjedelig:-P

Skrevet

A4 er kjedelig:-P

Det er veldig korrekt! :)

Skrevet

Joa, forsto hva du mente :)

12 kvadratemeters bil. Er ikke det en ganske stor bil? :)

Næh... akkurat passe. Får et par golfer i lasterommet. Dessuten er den perfekt til å feire halloween i ;-)

Den kalles hearse...

Skrevet

Næh... akkurat passe. Får et par golfer i lasterommet. Dessuten er den perfekt til å feire halloween i ;-)

Den kalles hearse...

Ingen normale mennesker feirer halloween, men nå har heller ingen normale mennesker behov for 2 stk Golf i bagasjerommet :)

Skrevet

Ingen normale mennesker feirer halloween, men nå har heller ingen normale mennesker behov for 2 stk Golf i bagasjerommet :)

Hva skal jeg svare nå da?

Skrevet

Hva skal jeg svare nå da?

At du ikke er helt stabil ;)

Skrevet

Ja, selvsagt, alle tror jo gjerne på det som fratar dem ansvar.

laguna1365380434
Skrevet

Enig i at det var på tide med ny vinkling, den forrige var bare...dum, på mange plan..

Personlig har jeg mest problemer med å svelge det faktum at tobakkindustrien benytter seg av barnearbeid og generelt er en utbytterindustri.. Noe man jo også har hørt før, men beleilig fortrengt.

Å drive å okke om passivrøyking og å utbrodere helseskadene, som alle tross alt er klar over allikevel, mener jeg kun virker mot sin hensikt.

:o)

Skrevet

Skremselspropaganda? Faktum er vel at konsekvensene av røyking er snakket altfor lite om.

Mitt tips til kjøtt og blod i antirøykereklamen:

Han norske med to amputerte bein som ikke 'klarer' å slutte, hun engelske uten strupe(?) og uten stemme som med et fett glis kjørte sigaretten inn i hullet i halsen og dro til så det surklet i lunger og sigarett.

Enjoy!

laguna1365380434
Skrevet

Skremselspropaganda? Faktum er vel at konsekvensene av røyking er snakket altfor lite om.

Han norske med to amputerte bein som ikke 'klarer' å slutte, hun engelske uten strupe(?) og uten stemme som med et fett glis kjørte sigaretten inn i hullet i halsen og dro til så det surklet i lunger og sigarett.

Enjoy!

Da kunne man vel like gjerne vist frem fettlevere og wetbrains til folk som er ute for å handle lørdagspilsen..

Ikke for å snakke om alle skadene en kunne vist frem til folk som spiser feit mat?

Alle vet at røyking er farlig, og jeg mener det har liten eller ingen hensikt å single ut røyking her.

Skrevet

Enjoy!

Javisst. Og du hadde selvsagt likt like godt dødningehue, bilde av skrumlever og blodige lik etter fylleslagsmål på rødvinsflaska di ? der du sitter på lørdagskveldene og diskuterer nye grunner til å hate menn.

Skrevet

Javisst. Og du hadde selvsagt likt like godt dødningehue, bilde av skrumlever og blodige lik etter fylleslagsmål på rødvinsflaska di ? der du sitter på lørdagskveldene og diskuterer nye grunner til å hate menn.

Hva er det du sier, at favn hater menn? Nå har du drukket for mye!;-)

Skrevet

Den kalles hearse...

Er det en sånn som du må ha fergesetvikat for å føre?

Skrevet

At du ikke er helt stabil ;)

>

Den bilen er ikke stabil heller - den vugger som ei pasasjerferge i svingene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...