Gå til innhold

FU : Feirer du halloween?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei jeg feirer ikke Halloween og jeg synes det er en uting at den skikken nå har kommet til Norge. Det er handelstanden som har innført halloween her i landet rett og slett for å tjene mer penger.

At ungene får gå julebukk og får godteri da får være nok. De trenger ikke å renne ned dørene i oktober å spørre etter godteri og hvis de ikke får så griser de til huset eller ødelegger en postkasse eller noe.

Nei, halloween boikotter jeg.

laguna1365380434

Ungene går trick or treat her også og griser ned husene til folk som ikke har kjøpt inn godteri til denne dagen.

De gjør det?

Jeg har ikke møtt på noen. I USA må vi ha masse godis for der går ungene til alle, selv til oss som egentlig ikke kjenner noen med barn..

Jeg har alltid tenkt at det må jo innebære en viss risiko, sånnmed hensyn til psykoer og å gå inn til totalt ukjente og sånn..

Annonse

Nei jeg feirer ikke Halloween og jeg synes det er en uting at den skikken nå har kommet til Norge. Det er handelstanden som har innført halloween her i landet rett og slett for å tjene mer penger.

At ungene får gå julebukk og får godteri da får være nok. De trenger ikke å renne ned dørene i oktober å spørre etter godteri og hvis de ikke får så griser de til huset eller ødelegger en postkasse eller noe.

Nei, halloween boikotter jeg.

Stort sett enig, men: hvor i Hel kommer denne idiotiske julebukkskikken fra egentlig?

"..............."

Er motstander av importerte amerikanske skikker. Og dessuten drittlei unga i nabolaget som tørrtrener mange dager i forveien. Svogeren min fant en effektiv måte å bli kvitt plagsomme unger på. Han kjøpte seg blodampuller og hoggtenner på Standard, og utstyrte seg med en diger brødkniv i gangen. Når det ringte på, skremte han vannet av unga. Sånt har jeg sans for. :o)

Gjest Humlepungen

Nei jeg feirer ikke Halloween. Det er jo måte på hva slags tradisjoner vi skal arve fra amerikanerne. Det er bare no tull for at vi skal bruke mer penger på dill. Halloween og for eksempel Valentines Day blir stort feiret i Amerika, ikke her. Takk for det.

Annonse

Jentene vil gjerne kle seg ut og gå sammen med venner fra hus til hus. Det er greit, men vi feirer ikke Halloween med noen som helst markering hos oss. Det blir heller ikke kjøpt inn noenting - verken masker eller kostymer. Jeg kan ikke fordra utenlandske høytider som er innført av en eneste grunn, nemlig at handelsstanden skal tjene mer penger.

Gjest /tradisjoner

Noen skikker/tradisjoner har vi adoptert, (som f.eks juletreet!) og "fornorsket" litt, og noen har vi laget selv.

Hvem synes vel nå at juletreet er en tåpelig tradisjon?

Det er vel alltid litt skepsis rundt nye skikker/tradisjoner, til vi har vendt oss til dem, og fått dem tilpasset vår kultur?

Og å kalle alle nye skikker for handelsstandens, fordi man må kjøpe ditt og datt er jo noe forb... tull!

Man trenger jo ikke kjøpe noe som helst, men bruke kreativiteten.

F.eks til Halloween. Synes det er helt greit at ungene vil være med på det, men vi kjøper ikke noe dill eller masker e.l. vi lager det selv. Ikke så mye som skal til for å kle seg som ei skummel heks.

Det er virkelig gøy å få besøk av disse som har lagt ned litt arbeid i kostymet sitt. De har sikkert hatt det kjempekjekt mens de holdt på.

Den stunda var sikkert den kjekkeste på hele kvelden:o)

De som har fått penger av foreldrene til ei skummel maske, og det er det, kunne like godt latt være.

En annen positiv ting med dette er jo alle arbeidplassene som organiserer halloweenparty for de ansatte, med eller uten barn. Slike morsomme sosiale sammenkomster gjør som oftest godt for arbeidmiljøet!

Mange trenger slike anledninger for å få igang noe.

Klippet fra et annet innlegg: " Han kjøpte seg blodampuller og hoggtenner på Standard, og utstyrte seg med en diger brødkniv i gangen. Når det ringte på, skremte han vannet av unga. Sånt har jeg sans for. :o) "

Jeg som mor hadde blitt forbannet om mitt barn møtte dette synet i døra! Hadde anmeldt han.

Det er jo bare å låse døra og stoppe ringeklokka så slipper man problemet!

Er motstander av importerte amerikanske skikker. Og dessuten drittlei unga i nabolaget som tørrtrener mange dager i forveien. Svogeren min fant en effektiv måte å bli kvitt plagsomme unger på. Han kjøpte seg blodampuller og hoggtenner på Standard, og utstyrte seg med en diger brødkniv i gangen. Når det ringte på, skremte han vannet av unga. Sånt har jeg sans for. :o)

Jeg syns det høres ut som en helt idiotisk måte å oppføre seg på for en voksen!

Om man så syns Halloween er en idiotisk ting å feire, vel, deg om det, det er greit nok, men å skulle være direkte ondskapsfull mot ungene som ikke er skyld i at det feires engang er pokker meg ti reiser verre enn det ungene gjør.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...