Gå til innhold

Vintertid og nattevakt i natt...

Anbefalte innlegg

Hører de sier på jobb at man ikke får betalt for den ekstra timen når man stiller klokka tilbake? På sykehuset får de det, men ikke der jeg jobber (privat drevet, med tilknytning til sykehuset).

Kan det stemme, da? Surt å jobbe elleve timer i natt, dersom man bare får betalt for ti...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/124294-vintertid-og-nattevakt-i-natt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det høres naturlig ut at du får en time ekstra. Spesielt om du har timebetaling! Er du organisert? Da bør du ta det opp med organisasjonen.

Mvh

Jeg synes og det høres mest naturlig ut. Jeg skal nok om ikke annet klare å "krangle" meg til betalt likevel, siden jeg er sykevikar. Hadde jeg vært fast ansatt med fast lønn ville det sikkert blitt litt annerledes, kanskje...

Kizza1365380506

Jeg synes og det høres mest naturlig ut. Jeg skal nok om ikke annet klare å "krangle" meg til betalt likevel, siden jeg er sykevikar. Hadde jeg vært fast ansatt med fast lønn ville det sikkert blitt litt annerledes, kanskje...

Med fast lønn hadde det jo gått opp i opp med den timen vi "mister" i mars. Synes det er helt naturlig.

Før opp en ekstra time du!! :o)

Mvh

Gjest fast ansatt

Synes det høres naturlig ut at du får en time ekstra. Spesielt om du har timebetaling! Er du organisert? Da bør du ta det opp med organisasjonen.

Mvh

Fast ansatte får ikke betalt for timen, da de mener det går opp i opp med den timen en får "igjen" når klokka skrus frem. "Problemet" er jo at det ofte ikke er de samme som går disse nettene. På sykehuset jeg jobber så får de timebetalte betaling for den ekstra timen.....

Annonse

Kizza1365380506

Fast ansatte får ikke betalt for timen, da de mener det går opp i opp med den timen en får "igjen" når klokka skrus frem. "Problemet" er jo at det ofte ikke er de samme som går disse nettene. På sykehuset jeg jobber så får de timebetalte betaling for den ekstra timen.....

Det har du jammen rett i, tenkte ikke på det... hmmm

Jeg skal også jobbe i natt og får, så vidt jeg har forstått, ikke en jævla krone for den ekstra timen som jeg personlig mener jeg burde fått 100 % for.

Det går visst opp i opp med timen jeg mister når klokka skrus fram igjen, men da er det selvsagt ikke jeg som jobber så det hjelper jo strengt tatt meg jævla lite.

Jeg jobber skift, og vi får ikke ekstra betalt for denne ekstra timen. Argumentet er at over tid så vil det jevne seg ut...?

For meg vil det uansett ikke jevne seg ut, fordi jeg bare tar ekstravakter (som det blir en god del av til tider). Det er nok annerledes dersom man er fast ansatt med faste vakter.

Jeg får vel vente til den 12. og se hvordan det går. Uansett merket jeg ikke noe til den ekstra timen i natt :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...