Gå til innhold

Hvorfor er folk så sinte på "Ekstra-høytider"?

Anbefalte innlegg

laguna1365380434

Særlig de Amerikanske?

Personlig synes jeg det er fint hver gang det kommer opp noe som skjærer litt med grå, kjedelig hverdag..:)

Særlig norsk høst og vinter trenger definitivt lyspunkter og "pynt".

Jeg mener ikke at man må mann av huse, for å kjøpe alt butikkene mener man skal ha, men at det er en hyggelig ekstra anledning til å finne på noe hyggelig og gøy..

Mulig det er jeg som er super barnslig, men jeg er svoren tilhenger av både jul, halloween, valentinsdag, godter, påskeegg, utkledning,julebukk&julibukk;), sommerfester, st.hans, tåpelige bamser på valentinsdagen og you name it..

Er det virkelig bare meg som liker festdager?(rått og røti..nesten;)) Hadde ikke vært litt kjedelig om det var "tirsdag" hele året da?

Hvilke festdager er hyggelige?

Hvilke er bare skit?

(Forøvrig synes jeg jul er kjekkest, mens 17 mai nok ikke lenger vekker de store følelsene i meg...;))

Synspunkter?

Fortsetter under...

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

17

• Kizza1365380506

4

• citoyen

3

• Iznowgood

2

Mest aktive i denne tråden

Halloween er årets høydepunkt! Kle seg ut og skjære gresskarlykter... moro :D

Nå skal det nevnes at unga her i landet ser ut til å ha misforstått skikken - da jeg bodde i USA var det -aldri- noen unger som kastet egg eller lignende. Rampestrekene var langt mer uskyldige, som f.eks å henge dopapir på en busk/tre i hagen. Dessuten gikk foreldrene ofte sammen med barna (i bakgrunnen).

Det er jo noen som er mot alt som er amerikansk, av prinsipp. Selv er jeg skeptisk til amerikansk politikk, men det hindrer meg ikke å sette pris på enkelte elementer ved amerikansk kultur.

Kizza1365380506

Mesteparten av det du nevner er jo gode gamle norske tradisjoner.

Jeg synes vi kopierer altfor mye fra amerikanerene. Ikke bare såkalte hyggelige tradisjoner. Og jeg synes unge er ekstra påvirkelige.

Nei,jeg synes vi bør holde oss til de norske tradisjonene. Det er nok av dem.

Mvh

Annonse

laguna1365380434

Mesteparten av det du nevner er jo gode gamle norske tradisjoner.

Jeg synes vi kopierer altfor mye fra amerikanerene. Ikke bare såkalte hyggelige tradisjoner. Og jeg synes unge er ekstra påvirkelige.

Nei,jeg synes vi bør holde oss til de norske tradisjonene. Det er nok av dem.

Mvh

Hvorfor det? De aller fleste gir jo f.. i innholdet i høytiden, uansett..

Hvorfor er de gamle, tradisjonelle, uansett bedre?

Er det ikke hyggelig å f.eks feire kjærligheten da, med et lite kort til en du liker? Hvorfor er dette verre en f.eks å feire påske?

De fleste er jo ikke det spøtt religiøse allikevel..

Ser ikke at gamle er best bare fordi de er eldst..;)

Hvorfor det? De aller fleste gir jo f.. i innholdet i høytiden, uansett..

Hvorfor er de gamle, tradisjonelle, uansett bedre?

Er det ikke hyggelig å f.eks feire kjærligheten da, med et lite kort til en du liker? Hvorfor er dette verre en f.eks å feire påske?

De fleste er jo ikke det spøtt religiøse allikevel..

Ser ikke at gamle er best bare fordi de er eldst..;)

Hvis man virkelig skal vise noen at man er glad i den personen skal man IKKE gi kort eller blomster på kjærlighetens dag. For da kan motakeren lett tro at man gjør dette bare fordi det er kjærlighetens dag. Nei skal man vise at man virkelig er glad i noen skal man gjøre noe spesielt på en helt vanlig uke dag. Da blir det en stor overraskelse og noe som virkelig blir satt pris på.

laguna1365380434

Halloween er årets høydepunkt! Kle seg ut og skjære gresskarlykter... moro :D

Nå skal det nevnes at unga her i landet ser ut til å ha misforstått skikken - da jeg bodde i USA var det -aldri- noen unger som kastet egg eller lignende. Rampestrekene var langt mer uskyldige, som f.eks å henge dopapir på en busk/tre i hagen. Dessuten gikk foreldrene ofte sammen med barna (i bakgrunnen).

Det er jo noen som er mot alt som er amerikansk, av prinsipp. Selv er jeg skeptisk til amerikansk politikk, men det hindrer meg ikke å sette pris på enkelte elementer ved amerikansk kultur.

Jeg synes også at halloween er gøy. Og jeg klarer også helt fint å separere det fra amerikansk politikk, som jeg, i likhet med deg, i mange tilfeller ikke synes så mye om.

Jeg lurer på om det ikke er der skoen trykker. Folk ser ikke USA som annet enn Bush..;)

Om de amerikanske ungene oppfører seg så mye bedre enn de norske er jeg dog ikke sikker på..;) Der jeg bodde var det ikke uvanlig å både kaste egg og surre hus og biler i dopapir om man ikke fikk godteri. Men det var gjerne snakk om litt eldre kids, som misforsto tegninga litt, tror jeg..

Det var helt grei kotume å skremme slike så de pissa på seg om man tok de på fersken i hærverk..;)

laguna1365380434

Jeg er for alle de høytidene vi har hatt her i landet i mange mange år. Slik som jul og påske. Men Halloween og Valentines day som er nye høytider som handelstanden har prakket på oss synes jeg ingenting om.

Man trenger jo ikke å kjøpe så mye greier da.. Bare snakk om å more seg litt ekstra.. Jeg klarer ikke å være helt i mot ekstra anledninger til å more seg;)

Hverdager er det da sannelig nok av..

laguna1365380434

Hvis man virkelig skal vise noen at man er glad i den personen skal man IKKE gi kort eller blomster på kjærlighetens dag. For da kan motakeren lett tro at man gjør dette bare fordi det er kjærlighetens dag. Nei skal man vise at man virkelig er glad i noen skal man gjøre noe spesielt på en helt vanlig uke dag. Da blir det en stor overraskelse og noe som virkelig blir satt pris på.

Ja takk, begge deler;)

Annonse

Gjest Pricilla

Feirer det du ramser opp... Bortsett fra Halloween, det har jeg kun feira en gang. Men jegskal feiredet i år, skal på Halloweenpatry, blir jo så kult! Gøy å kle seg ut da... Kan liksom ikke gjøre det hver helg og gå ut.

laguna1365380434

Feirer det du ramser opp... Bortsett fra Halloween, det har jeg kun feira en gang. Men jegskal feiredet i år, skal på Halloweenpatry, blir jo så kult! Gøy å kle seg ut da... Kan liksom ikke gjøre det hver helg og gå ut.

Nettopp! Det er da kjekt å kunne gjøre ting litt utenom det vanlige innimellom?

Høst og vinter i Norge er da jaggu dau, kald og kjedelig nok fortsatt, om vi så hadde jammet inn enda flere ekstra-dager..

Ja til mere morro! :o)

laguna1365380434

Jeg og syntes det, FØR det ble for mye jobb ut av det ved siden av jobb og unger og resten av pakka.

Da jeg var singel elsket jeg også alle slike dager...

Det skal da nevnes at jeg ikke har sneiper, det hadde kanskje hvert litt mer mas om jeg hadde hatt flere som hang i skjørtekanten og forlangte gøy og dyre ting annen hver helg;)

Men sånn i prinsippet er jeg absolutt for mer fest og gøy..

Forøvrig var jeg skikkelig bortskjemt sånn når jeg var liten, vi feiret alt mulig(nesten..;)), hadde karneval, sommerfester, ekstra juleselskaper og you name it..

Det kostet ikke det hvite i øya, men man fant på masse, og det var alltid noe å glede seg til..:o)

Det er kanskje derfor jeg fortsatt har et godt forhold til sånne ting..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...