Gå til innhold

Hvorfor er folk så sinte på "Ekstra-høytider"?

Anbefalte innlegg

Nettopp! Det er da kjekt å kunne gjøre ting litt utenom det vanlige innimellom?

Høst og vinter i Norge er da jaggu dau, kald og kjedelig nok fortsatt, om vi så hadde jammet inn enda flere ekstra-dager..

Ja til mere morro! :o)

Man trenger da ikke høytider for å ha det morsomt. Man kan da ha karnevalsfest så ofte man vil, Trenger ikke å innføre halloween.

Fortsetter under...

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

17

• Kizza1365380506

4

• citoyen

3

• Iznowgood

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Pricilla

Nettopp! Det er da kjekt å kunne gjøre ting litt utenom det vanlige innimellom?

Høst og vinter i Norge er da jaggu dau, kald og kjedelig nok fortsatt, om vi så hadde jammet inn enda flere ekstra-dager..

Ja til mere morro! :o)

Helt enig! Har julegløgg party og jeg da... : ) Valentines day så pleier vi å kjøpe kort og kanskje en rose og spise ute... Så kosleig så!

Vet om mange som synes det er teit.

laguna1365380434

Man trenger da ikke høytider for å ha det morsomt. Man kan da ha karnevalsfest så ofte man vil, Trenger ikke å innføre halloween.

Joda, men da blir det fort til at en ikke gjør det likevel..;)

Og folk gidder ikke, vil ikke kle seg ut, osv, osv..

Min erfaring er at folk trenger et lite dytt i ræva for å more seg(F.eks i form av at det faktisk er halloween;)) og når de først har fått det har man det supergøy.

laguna1365380434

Hei laguna. Helt enig med deg i at vi oppe i denne kalde steinrøysa trenger de koselige markeringene. Det er ikke nødvendig å la handelsstanden tjene på det heller.

Nettopp..Essensen trenger ikke å være at en skal handle til man stuper av det.. Bare at man kan ha det litt kjekkere:o)

Jeg dør av spenning med tanke på fredag, for kanskje får jeg bilen min da. Jeg har kjøpt meg en diger likbil, og kan du tenke deg noe bedre å feire halloween i enn det? Bare tenk tanken å kle seg ut som dracula..... UHU.... Tror du jeg klarer å skremme til meg noe godterier med den?

Annonse

laguna1365380434

Jeg dør av spenning med tanke på fredag, for kanskje får jeg bilen min da. Jeg har kjøpt meg en diger likbil, og kan du tenke deg noe bedre å feire halloween i enn det? Bare tenk tanken å kle seg ut som dracula..... UHU.... Tror du jeg klarer å skremme til meg noe godterier med den?

*lol*

Du burde få mest godt av alle med den.. ;)

Og grattis med ny doning..!

:o)

Personlig mener jeg Halloween er noe skikkelig patetisk drit. Det som irriterer meg aller mest, er unga i nabolaget som tørrtrener ei ukes tid i forveien. Samt de som pælmer maling og/eller egg på døra og trappa til folk som enten ikke er hjemme eller ikke har noe godteri å komme med. Snørrunger.

Det morsomme med høytider er jo at da er det så mange som feirer samtidig. På Halloween kan man gå ut på byen og treffe masse folk man ikke kjenner som er utkledd. Et privat arrangert karneval blir mer begrenset.

Kizza1365380506

Hvorfor det? De aller fleste gir jo f.. i innholdet i høytiden, uansett..

Hvorfor er de gamle, tradisjonelle, uansett bedre?

Er det ikke hyggelig å f.eks feire kjærligheten da, med et lite kort til en du liker? Hvorfor er dette verre en f.eks å feire påske?

De fleste er jo ikke det spøtt religiøse allikevel..

Ser ikke at gamle er best bare fordi de er eldst..;)

Nei kanskje ikke, men nå er jeg egentlig imot Amerika. Kan ikke fatte å begripe hva som er så fantastisk med det landet. Og vi adopterer mer og mer skikker derfra. Nå mangler det bare at vi skal skyte opp raketter 4. juli også fordi det er så koselig med raketter.

Nei takke meg til.

Gjest Humlepungen

Jul og påske får holde. For ikke å snakke om bursdager. Til jul og bursdager bruker jeg mest penger og det er greit.

Men ikke F om jeg gidder å kjøpe masse drit til halloween og valentines dag. Det er så tåpelig å liksom skulle overta amerikanske skikker. Det er kun for å presse enda flere kroner ut fra oss kjøpeglade

laguna1365380434

Nei kanskje ikke, men nå er jeg egentlig imot Amerika. Kan ikke fatte å begripe hva som er så fantastisk med det landet. Og vi adopterer mer og mer skikker derfra. Nå mangler det bare at vi skal skyte opp raketter 4. juli også fordi det er så koselig med raketter.

Nei takke meg til.

Ja, da så. Jeg personlig har ikke det ringeste i mot USA generelt eller kulturaktiviteter derifra.

Selvom jeg ikke liker Bush, og misliker store deler av am. utenrikspolitikk.

Å derfor mislike USA som helhet, synes jeg er lite gjennomtenkt.

Hadde du stilt deg annerledes til Halloween om den var importert fra et annet land?

Gjest ikke helt

Jul og påske får holde. For ikke å snakke om bursdager. Til jul og bursdager bruker jeg mest penger og det er greit.

Men ikke F om jeg gidder å kjøpe masse drit til halloween og valentines dag. Det er så tåpelig å liksom skulle overta amerikanske skikker. Det er kun for å presse enda flere kroner ut fra oss kjøpeglade

Det var jo det hun sa, at man ikke behøvde å kjøpe alt som ligger i butikkene, men ha noe som skjærer med den grå hverdagen. Så da ble det ikke noe svar da egentlig?

Skjønner jo hvor du vil hen, men jeg skjønte henne også...

Annonse

Ja, da så. Jeg personlig har ikke det ringeste i mot USA generelt eller kulturaktiviteter derifra.

Selvom jeg ikke liker Bush, og misliker store deler av am. utenrikspolitikk.

Å derfor mislike USA som helhet, synes jeg er lite gjennomtenkt.

Hadde du stilt deg annerledes til Halloween om den var importert fra et annet land?

Jeg hadde ikke stilt meg annerledes hvis høytidene var importert fra et annet land. Så lenge det er importert er jeg imot det. Vi har kun fått disse høytidene for at handelstanden skal tjene penger og de unge er det lett å friste.

Min datter er fullt utstyrt selvsagt. Jeg har ikke sansen for det, men hele venninneflokken hennes har det. Det bare ER sånn.

Hvilket valg har man egentlig? De lager det jo istand på skolen.

Hyre foreldre som ikke har annet å gjøre, tenker ikke på at det er folk med 5-6 unger. Det gjelder ikke meg, men jeg er lei.

Det er bare en ting. Vennegruppe er noe annet. OG dette er utenom alt annet. pratet med noen.

Mor til en i klassen sa "Er det den helvetes driten i år også"

Jeg lo, men jeg skjønte henne meget godt.

laguna1365380434

Er ikke akkurat sint på dem, men det hadde vært helt greit om de ikke hadde funnet sted.

Er man alene, blir man ekstra alene på slike dager.

Det er jo selvsagt trist.. Tenkte ikke så mye på det, det er sikkert ikke så stas å feire f.eks halloween alene..

Men dette gjelder vel også for "annerkjente" fest dager, som jul?

laguna1365380434

Min datter er fullt utstyrt selvsagt. Jeg har ikke sansen for det, men hele venninneflokken hennes har det. Det bare ER sånn.

Hvilket valg har man egentlig? De lager det jo istand på skolen.

Hyre foreldre som ikke har annet å gjøre, tenker ikke på at det er folk med 5-6 unger. Det gjelder ikke meg, men jeg er lei.

Det er bare en ting. Vennegruppe er noe annet. OG dette er utenom alt annet. pratet med noen.

Mor til en i klassen sa "Er det den helvetes driten i år også"

Jeg lo, men jeg skjønte henne meget godt.

Har forståelse for at hele problemstillingen kanskje ser litt annerledes ut hvis en har masse unger som krever..

Men jeg er nå glad i dill og morro, og ikke fult så glad i grå november tirsdager..

Jeg er oppvokst med at vi feiret masse rart, og hadde mye folk ut og inn på diverse opplegg, jeg synes det var kjekt da, og jeg synes det er kjekt nå..

Jeg er nok en barnslig sjel..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...