Gå til innhold

Hvorfor kalles dette Grünerløkka

Anbefalte innlegg

Leser VG og blir ganske irritert over hva de kaller Grünerløkka. Det skjer mye her men det holder med de som skjer. Dette er i hvert fall ikke Grünerløkka

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=82004

Ellers så ser jeg jo i leilighetsannonser at de strekker Grünerløkka langt opp til både Torshov og Tøyen. Ja til og med Ila blir kalt Grünerløkka.

Fortsetter under...

laguna1365380434

Jeg får ikke opp linken, det er noe i veien med maskinen min, men at de trekker løkka langt, det er det vel ingen tvil om..

De selger vel snart leiligheter på Nittedal og i Hønefoss med lovnad om gangavstand til Markveien;)

Jeg så prospekt på en som lå nesten ved Stilla, som de våget å påstå at lå på løkka. De tar i.

Jeg får ikke opp linken, det er noe i veien med maskinen min, men at de trekker løkka langt, det er det vel ingen tvil om..

De selger vel snart leiligheter på Nittedal og i Hønefoss med lovnad om gangavstand til Markveien;)

Jeg så prospekt på en som lå nesten ved Stilla, som de våget å påstå at lå på løkka. De tar i.

Artikkelen viste bilder som antagelig lå på Carl Berner. I hvert fall var det de førkrigsgårdene som ligger der og på Sinsen.

Annonse

Fordi det er blitt hipt å bo på Grünerløkka så prøver selvsagt megler å få boligen mer attraktiv ved å kalle området for nettopp Grünerløkka.

Men det hjelper ikke mye når man ser av gateadressen at det ligger et annet sted. Eller man går på visning og så må man ta trikken flere holdeplasser for å komme til nærmeste kafebar

Men det hjelper ikke mye når man ser av gateadressen at det ligger et annet sted. Eller man går på visning og så må man ta trikken flere holdeplasser for å komme til nærmeste kafebar

Men det er vel ikke alle som er så lommekjent at veiadressen vil si dem om de er på Grünerløkka eller ikke?

Og så håper kanskje megler at man vil falle for boligen selv om man oppdager at den likevel ikke ligger på Grünerløkka?

Skjønner hva du mener. Men dette bildet er vel uvisst hvor er fra? Kan vel være på Sofienberg?

Det er ingen slike gårder på Sofienberg. Ser mest ut som de blokkene som ligger på nedersiden av Chr.Michelsensgate, altså helt øverst på Rodeløkka.

Men det er vel ikke alle som er så lommekjent at veiadressen vil si dem om de er på Grünerløkka eller ikke?

Og så håper kanskje megler at man vil falle for boligen selv om man oppdager at den likevel ikke ligger på Grünerløkka?

Men man må jo oppdage det når man går på visning? Men er leiligheten bra, spiller det egentlig liten rolle.

Annonse

Det er ingen slike gårder på Sofienberg. Ser mest ut som de blokkene som ligger på nedersiden av Chr.Michelsensgate, altså helt øverst på Rodeløkka.

Jeg mente det lå et par sånne gårder i Trondheimsveien, et stoppested eller to ovafor Lakkegata skole. Men det er kanskje ikke Sofienberg likavel?

Jeg mente det lå et par sånne gårder i Trondheimsveien, et stoppested eller to ovafor Lakkegata skole. Men det er kanskje ikke Sofienberg likavel?

Det er på høyre side av Trondheimsveien, altså der borettslaget ble spilt inn. Det er ikke Grünerløkka på den siden av gata.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...