Gå til innhold

Tøyen/Grønland

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg liker Tøyen og Grønland.

De selger tross alt billig øl der. I tillegg er vareutvalget rikelig med diverse Ali Kebab-shapper som selger friske grønnsaker til en rimelig penge, og sekker med ris som gir en helt annen smaksopplevelse enn risen man kjøper på Rimi.

Ved å ferdes på Grønland og Tøyen for man også en følelse av å være i et fremmed land. Det flommer nærmest over av omskjærte kvinnfolk i fargerike plagg. Deres brødre som er ute etter å ta deg om du skulle prøve å få et glimt av deres søster under burkan, gir alltid litt ekstra liv i en ellers kjedelig hverdag. Vil du ha dop er også dette stedet å gå. Sannsynligvis kan du få tak i det meste du vil ha bak grønnsaksdiskene innenfor Krekar Frukt & Grønt og andre lignende shapper.

Er du lei av de vanlige nevekampene på Oslo Vest og i de delene av landet hvor bygdefester og innavl råder, så tar du deg en tur til Grønland/Tøyen. Det er ikke mange meterne du skal bevege deg her inne før en person med mer eller mindre fargerikt ytre, vifter med kniven og byr opp til dans. En lørdagskveld uten en kamp på liv og død er ingen fullverdig lørdagskveld for Tøyens og Grønlands innbyggere.

Og sist men ikke minst: Er du mannfolk og ute etter trang mus, som de fleste av oss jo er, så tar du deg en tur til denne delen av Oslo. Det bugner nærmest over av jomfruer her. Er de ikke jomfruer i utgangspunktet så er de i det minste sydd igjen. Dette for din glede. Vår glede. Og enkelte av disse kvinnfolka er tross fullstendig tagbare etter at du får vrengt av dem burkan, skrubba dem i dusjen og latt dem få henge til tørk noen minutter i etterkant.

Men se opp for deres brødre, og dersom du ikke er videre interessert i knivkampen nevnt over, så drit i jumfruknullet på Grønland/Tøyen. Det får ofte fatale konsekvenser.

For de av oss som liker spenning er derimot Grønland/Tøyen et flott sted å ferdes, natt så vel som dag.

Gjest morellen

Bodde på Grønland i åtte år - flyttet derfra for to år siden. Da hadde det begynt å bli kult å bo der og og vi kunne lese i avisene om at Grønland var i ferd med å bli det nye Grunerløkka. Det har det heldigvis ikke blitt. Det er fortsatt utlendinger som dominerer og man kan nok fortsatt gå fra Urtegata til Grønlands torg en ettermiddag uten å møte en eneste etnisk norsk person. Vanlige trafikkregler gjelder ikke på Grønland, spesielt ikke i Tøyengata. Biler står og kjører på kryss og tvers og folk står i store grupper og prater midt i gata og ser dumt på deg når du nærmer deg i 1. gear. Varierende kvalitet i matsjappene - min favoritt er den tyrkiske på hjørnet av Motzfeldtgt. og Nordbygata. Og så er det veldig koselig å drikke rødvin foran peisen på Asylet. Et veldig bra sted å bo hvis du liker å bli overrasket og å ha litt turistfølelse hjemme.

laguna1365380434

Jeg synes Tøyen er litt kjedelig, og dessuten er det stygt der.. Synes jeg da.

Grønland er greit nok, men ingen av områdene er blandt mine favoritter..

Skulle jeg flytte hadde det heller blitt ned i sentrum, Fredensborg, Ila eller kanskje Torshov..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...