Gå til innhold

jobb uten å risikere ny vurdering etterpå?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen vet om man som ufør kan prøve seg 100% i arbeidslivet og få stønaden tilbake uten ny vurdering, eller er det bare 80% man kan jobbe og MÅ være 20% ufør for ikke å miste muligheten til å gå tilbake til trygd?

Er det i inntil tre år man kan prøve seg uten å bli vurdert igjen etterpå?

Fortsetter under...

Du kan prøve deg i jobb - evt. 100 % - og så få trygden tilbake dersom du selv mener du har behov for det.

Vet du om det er mulig å gjøre det uten å måtte vurderes pånytt? I såfall hvor lenge kan man jobbe 100% uten å måtte vurderes pånytt om man vil tilbake til trygd?

Vet du om det er mulig å gjøre det uten å måtte vurderes pånytt? I såfall hvor lenge kan man jobbe 100% uten å måtte vurderes pånytt om man vil tilbake til trygd?

Du kan jobbe i inntil tre år og ut i fra egen vurdering i hele denne perioden si at du vil ha trygd i stedet for å jobbe.

Poenget med ordningen er nettopp at du ikke skal risikere å miste trygden ved å gjøre et realt forsøk på å fungere i jobb.

Du kan jobbe i inntil tre år og ut i fra egen vurdering i hele denne perioden si at du vil ha trygd i stedet for å jobbe.

Poenget med ordningen er nettopp at du ikke skal risikere å miste trygden ved å gjøre et realt forsøk på å fungere i jobb.

Jeg har hørt at folk har mistet ung uførtillegget sitt etter å prøvd seg i jobb, så jeg hadde sjekket skikkelig ut. Dessuten stoler jeg ikke på regjeringen, plutselig snur de og så mister de som er i jobb trygda si.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...