Gå til innhold

Kjøp gjennom Strawberrynett

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tja, når du handler for over 200 kroner så vil du måtte betale moms på varen, du må selvsagt betale vanlig porto på varen, og i tillegg skal posten eller tollen ha et gebyr på rundt 150 kroner.

200 kroners grensen er noe forbanna søppel. Den har tross alt stått siden 70-åra, noe som er ganske sterkt all den tid 200 kroner ikke lenger er verdt en dritt.

Mine pakker derfra har vært nedskrevet i verdi så jeg har sluppet moms. Men det hender jo at tollvesenet åpner pakker for stikkprøver..?

Skjønner likevel ikke at det ble så mye påslag, de har jo gratis frakt på alle utsendelser! Og momsen er jo 24%.

Vær også obs på at strawberrynet ikke er spesielt billige på alle merkene de fører, men på enkelte ting kan man gjøre gode kupp.

Gjest shopper

Mine pakker derfra har vært nedskrevet i verdi så jeg har sluppet moms. Men det hender jo at tollvesenet åpner pakker for stikkprøver..?

Skjønner likevel ikke at det ble så mye påslag, de har jo gratis frakt på alle utsendelser! Og momsen er jo 24%.

Vær også obs på at strawberrynet ikke er spesielt billige på alle merkene de fører, men på enkelte ting kan man gjøre gode kupp.

Pussig nok mener jeg likevel at jeg sparte noen kroner. Hvis jeg hadde kjøpt kremen i hos hudpleieren ville det sikkert kostet mer. Men jeg ble overrasket over portoen. Trodde det skulle være portofritt, men det er kanskje bare hvis man handler for under 200 kr?

Gjest shopper

Jeg må vel betale frakt på alt som koster over 200 kr?

Annonse

Pussig nok mener jeg likevel at jeg sparte noen kroner. Hvis jeg hadde kjøpt kremen i hos hudpleieren ville det sikkert kostet mer. Men jeg ble overrasket over portoen. Trodde det skulle være portofritt, men det er kanskje bare hvis man handler for under 200 kr?

Nei, strawberrynet sender absolutt alt fraktfritt. Du tenker kanskje på Postens gebyr for å fortolle for deg?

Og ja, man skal betale moms på alt over 200 kroner man kjøper fra utlandet, men hvis den som sender pakken f.eks skriver at verdien er 50 kroner, så blir det altså ikke moms på dette. Mange nettbutikker har en slik praksis for å få flest mulig kunder.

Hvis du er interessert i hudpleie, sjekk sidene http://www.dermstore.com, http://www.essentialdayspa.com, disse er på de fleste merker billigere enn strawberrynet (og som regel momsfritt). :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...