Gjest brusa Skrevet 27. oktober 2003 Skrevet 27. oktober 2003 noen som har oppskrift på tomatsuppe ? Ungene liker det så godt og jeg vil gjerne servere de suppe uten drøssevis av tilsetningsstoffer :-) 0 Siter
snilen Skrevet 27. oktober 2003 Skrevet 27. oktober 2003 lager stort sett tomatsuppe fra boks jeg... hermetikk. 0 Siter
Kanutten Skrevet 27. oktober 2003 Skrevet 27. oktober 2003 lager stort sett tomatsuppe fra boks jeg... hermetikk. Hei brusa! Dette blir tatt rett i fra hukommelsen, kanskje den ikke blir helt nøyaktig... 1/2 l vann blandes m/ 1 1/2 dl hvetemel..Ristes sammen og helles i kasserollen.. Kokes opp, på svak varme. Legg et laubærblad i.. Tilsett litt salt og ca. 2-3 ss tomatpur`e... Ha i kokt makaroni eller det du vil.. BON APETIT PS! Klarer ikke å huske om det skulle være melk i,, Men det kan man jo smake seg frem til.. 0 Siter
vin Skrevet 27. oktober 2003 Skrevet 27. oktober 2003 Denne syntes ungene mine var knallgod :http://www.matprat.no/frame.cfm?url=hverdagsmat&o_id=198&visernr=311 0 Siter
tiliti Skrevet 27. oktober 2003 Skrevet 27. oktober 2003 Ukomplisert og god: Smelt smør, bland i 2-3ss hvetemel. Rør det litt rundt om kring til det blir varmt. Tilsett 1 liter vann. "Smak til" med buljong og ev. pepper. Kok 5 minutter. Tilsett 3-4ss tomatpure. Kok 5-10 minutter. Må smakes litt til, er ikke helt stø på mengdene. Jeg er veldig sånn "litt av dette og en dæsj av dette". Kan varieres med hvitløk, sopp, grillpølser, makaroni, kokt egg++. Tips og triks: For tykk: bland ut med vann, tilsett ev. litt ekstra tomatpure og krydder (smak til). For tynn: jevn med maisennajevner (brun), eller hvetemel utristet i vann. Mesteparten av hvetemelet bør være smørjevning, hvis ikke får det en sånn ekkel råaktig melsmak synes jeg. For mye krydder/tomatpure: Forsøk med litt sukker, hvis det ikke blir nok spe ut med vann, mel og ev.krydder/tomatpure.Melk kan også gjøre det mildere, men da smaker det merkelig. 0 Siter
Gjest brusa Skrevet 27. oktober 2003 Skrevet 27. oktober 2003 Tenker barna skal bli fornøyde :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.