Gå til innhold

Alternativ til remeron/NHD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått utskrevet remeron fordi jeg har depresjon, indre uro og søvnproblemer.

Men nå har jeg funnet ut at den har en del bivirkninger som jeg ikke ønsker, bla.a. vektøkning.

Jeg spurte hvorfor legen valgte akkurat remeron, og grunnen var at den også skulle hjelpe mot søvnproblemer.

Finnes det andre like gode alternativer?

Jeg regner med at alle må finne det som passer best for dem med hensyn til dose og type, og at man må prøve det ut først, men jeg vil gjerne komme "på rett spor" så fort som mulig.

På forhånd takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg bruker ofte å anbefale SSRI+Tolvon evt. Aurorix + Tolvon.

Dette har nesten samme effekt og bivirkninger som Remeron. Men i motsetning til når en bruker Remeron, kan jeg ta bort Tolvon når en ikke lenger trenger ekstra hjelp med søvnen. Dermed tar en også bort vektøkning som bivirkning.

Gjest tolvonanno2003
Skrevet

Jeg bruker ofte å anbefale SSRI+Tolvon evt. Aurorix + Tolvon.

Dette har nesten samme effekt og bivirkninger som Remeron. Men i motsetning til når en bruker Remeron, kan jeg ta bort Tolvon når en ikke lenger trenger ekstra hjelp med søvnen. Dermed tar en også bort vektøkning som bivirkning.

Gir tolvon vektøkning er det du sier??

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Gir tolvon vektøkning er det du sier??

Akkurat som Remeron _KAN_ det gi vektøkning hos enkelte.

Bivirkninger er heldigvis noe de færreste får. Det er ikke en obligatorisk hendelse som alle får.

Gjest tolvonanno2003
Skrevet

Akkurat som Remeron _KAN_ det gi vektøkning hos enkelte.

Bivirkninger er heldigvis noe de færreste får. Det er ikke en obligatorisk hendelse som alle får.

Takk for kjapt svar.

Jeg har ikke opplevd vektøkning med tolvon, men ble redd når du skrev det.

Gjest ikke undertegnet1
Skrevet

Takk for kjapt svar.

Jeg har ikke opplevd vektøkning med tolvon, men ble redd når du skrev det.

Jeg opplevde stor vektøkning med Tolvon, men tør ikke slutte pga. redselen for å ikke få sove. Tidligere kunne jeg gå dager uten å få sove noe særlig om natten, tenk hvilke bivirkninger det gir.

lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...