Gå til innhold

Norge er et spennende land.

Anbefalte innlegg

Det skjer ting her. Varg "Greven" Vikernes raner til seg en bil med et håndvåpen. Politiet finner så fullt militærutstyr, deriblant en AG3, samband, kniver, og annet mannen åpenbart hadde planer om å benytte i sitt rømningsforsøk. Det skulle bare mangle at denne tidligere black metal-mannen fikk perm. Han hadde tross alt sonet drøye 10 år av sin drapsdom på 21 år, og en kjent, etter sigende svært intelligent høyreekstrem satandyrker med et stort nazinettverk, kan vel knapt sies å skulle ville finne på noe slikt. Så jeg stiller selvsagt ikke spørsmål ved at mannen har blitt innvilget helgeperm i ett års tid. Det skulle bare mangle.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=82389

Så har vi gutta som i beste Heat-stil (kjent action film om en ransbande, red anm.) truer til seg gisler i postgirobygget for å stjele mine og andres DVD-plater. Å skyte seg igjennom prøvde de også på. Både i bygget, utenfor og på Oslo S. Det er gutta sine, det. Skyter på politiet med MP5. Tøffe gutter som sikkert er snille som lam når man har dem på tomanns hånd. De fleste mennesker er jo i utgangspunktet snille og greie på tomannshånd, men prøver onkel politi og ta dem så skulle det jo bare mangle at de avfyrer noen skudd mot lovens lange arm som de jo vet at er ubevæpnet og ikke kan gjøre annet enn å vifte med langkøllene sine tilbake.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=82388

Og til tross for å bo i et så spennende land som vi gjør, så er det dette jeg henger meg opp i.

http://www.dagbladet.no/magasinet/2003/10/27/381937.html

Må da for faen gå ann å shave også dusken om man skal stille på tv. Ikke det at jeg har så jævla mye i mot en liten trekant der oppe så lenge resten er rutinert fjernet, men helvete heller. Er man på tv så er man på tv!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/124554-norge-er-et-spennende-land/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg ikke smakt det, men tviler på at revegryte blir min favorittrett!

Syns i grunnen reven kan få ha pelsen sin for seg selv :-)

syns jeg også :-)

Liker ikke pelsoppdrett der man ikke bruker skrotten til noe.

Man kan jo fint kle seg i ku, sau og reinsdyr .)

Annonse

Lille Kristian, eller Grreven som han vil kalles fremstår som noe av det minst intelligente som finnes. Satanist, høyreekstremist, kirkebrenner og drapsmann. Nå mangler det jo bare at fyren blir Jehovas Vitne og deler ut Vakttårnet slik at han kan bli det mest irriterende menneske på kloden.

Lille Kristian, eller Grreven som han vil kalles fremstår som noe av det minst intelligente som finnes. Satanist, høyreekstremist, kirkebrenner og drapsmann. Nå mangler det jo bare at fyren blir Jehovas Vitne og deler ut Vakttårnet slik at han kan bli det mest irriterende menneske på kloden.

Det kommer helt ann på hvordan du måler intelligens.

Det er greit å påstå at Hitler hadde syke ideer, men du kan ikke komme her og påstå at mannen var dum.

Det samme gjelder Greven. Han ordlegger seg utrolig godt, og scorer jævla høyt på IQ tester, var flink på skolen og har på ingen måte vist at det er noe galt med intelligensen hans. Tvert i mot. Han er i følge psykologer og den slags svært intelligent.

Det er derfor Greven er farlig. I hvert fall om det ikke stemmer at han nå tar avstand fra sitt tidligere liv. Det at han er intelligent som faen.

Det kommer helt ann på hvordan du måler intelligens.

Det er greit å påstå at Hitler hadde syke ideer, men du kan ikke komme her og påstå at mannen var dum.

Det samme gjelder Greven. Han ordlegger seg utrolig godt, og scorer jævla høyt på IQ tester, var flink på skolen og har på ingen måte vist at det er noe galt med intelligensen hans. Tvert i mot. Han er i følge psykologer og den slags svært intelligent.

Det er derfor Greven er farlig. I hvert fall om det ikke stemmer at han nå tar avstand fra sitt tidligere liv. Det at han er intelligent som faen.

Det er vel helst den sosiale intelligensen det står på da. Det er vel det å være intelligent men samtidig psykopat som er svært farlig.

Når det gjelder Hitler er jeg enig som bare det. Jeg får kjeft i de fleste sammenhenger for å si noe positivt om den mannen, men ingen har noengang gjordt så mye bra for Tyskland som han. Han kombinerte intelligens og vilje for å styre landet på den mest effektive måten slik at borgerne hadde en optimal livssituasjon.

Jeg forsvarer selvsagt ingenting av handlingene han er mest kjent for, men det skal jo være sagt at han var statsleder i ganske mange å før 2. verdenskrig.

Det er vel helst den sosiale intelligensen det står på da. Det er vel det å være intelligent men samtidig psykopat som er svært farlig.

Når det gjelder Hitler er jeg enig som bare det. Jeg får kjeft i de fleste sammenhenger for å si noe positivt om den mannen, men ingen har noengang gjordt så mye bra for Tyskland som han. Han kombinerte intelligens og vilje for å styre landet på den mest effektive måten slik at borgerne hadde en optimal livssituasjon.

Jeg forsvarer selvsagt ingenting av handlingene han er mest kjent for, men det skal jo være sagt at han var statsleder i ganske mange å før 2. verdenskrig.

Når det gjelder Hitler så er det mindre skremmende å tenke på fyren som en gal mann. Det var han selvsagt også, men det var nok ikke intelligensen hans det sto på.

Jeg aner ikke hvorvidt Greven er psykopat eller ikke. Jeg kjøpte til og med historien i avisa her om dagen, der det sto at han rømte fordi han følte seg truet, osv. Men når man finner ut at fyren i løpet av et døgn hadde rukket å ustyre seg selv til 3. verdenskrig, så kan man selvsagt lure litt på hvor mye avstand han faktisk har tatt fra sitt tidligere liv og sin ideologi.

Det er Greven og andre lignende mennesker som er skremmende. En nynazist med 50 i IQ og null kontroll på hva han driver med kan selvsagt være farlig i enkeltsituasjoner, noe vi f.eks. så i Benjamin-saken, men det er mennesker som Greven, de veltalende og intelligente menneskene som har langt høyere ambisjoner enn å gjøre livet surt for en og annen person på grunn av hans hudfarge, som kan utgjøre en større trussel. Dette er mennesker som med sin veltalenhet og sin viten, kan få sin syke ideologi til og høres fornuftig ut selv for normale mennesker.

Og det er farlig. Hitler klarte det i Tyskland. Det var tross alt ikke bare en liten hær han samlet sammen, men en rimelig forent nasjon. Vi kan selvsagt spørre oss om noe sånt kan skje igjen, og svaret er forhåpentligvis nei, men dersom det kan skje så er det mennesker med innteligens som kan klare det. Folk som Greven, og andre som hever seg over det å drikke øl med andre skinna kammerater mens de hører på nazimusikk, og så tar seg en tur på byen for å banke en neger.

Jeg møtte faktisk Greven en gang på Helvete i Oslo. Noen kompiser av meg var inne i Black Metal miljøet og jeg var med ditt for å se på noen plater. Husker jeg syntes det var råskummelt der inne. Grevens kommende drapsoffer som satt bak disken og snakket med Greven i lang frakk, bleikt ansikt og langt mørkt hår, mens den mest dystre musikken som fantes på den tiden summet i bakgrunn i dette halvmørke lokalet. En del av en hodeskalle, det som var igjen etter et selvmord, lå i følge kompisen som hadde vært der en del tidligere, bak disken. Har senere lest at dette stemte, bak på en Mayhem vinyl hvor historien rundt deres trommeslagers møte med sitt eget håndvåpen var godt beskrevet, samt hvordan en "kompis" av den døde hadde funnet fyren, tatt denne delen av skallen til vennen, for så å skryte av det hele i miljøet og framstille det som dritkult. Faen for et sted og faen for et miljø. Ikke rart enkelte tilta.

Den gangen var det tross alt ikke bare musikken som sto i fokus i deres gale verden, noe alle kirkebrannen, drapet på den homofile i Lillehammer, og avslutningen på det hele når Greven tok livet av sin tidligere kompis - mannen bak Mayhem.

Galskapen i miljøet døde etter drapet på Aarseth og fokusen er nå på de seriøse musikerne i miljøet. Jeg husker likevel i et friminutt på videregående hvor en jeg kjente på den tiden kom bort til meg samme dagen som drapsmannen til den homofile på Lillehammer ble tatt, og skrøt av at han hadde visst hvem morderen var i lang tid. Hele miljøet visste det og det var kult. Ga status.

Sykt.

Gjest -skremmende holdning

Skremmende holdning.

Annonse

Skremmende holdning.

Hva var så skremmende med det? Mannen var sprut pine gal og er ansvarlig for et av ridenes største folkemord, så jeg har ingen planer om å legge krans på graven hans til jul. Men at han var en suveren statsleder i mange år som gjorde mye for å bygge opp Tyskland er det ingen tvil om. Hvorfor tror du han fikk så mange med seg? Hvorfor tror du han hadde hele Tyskland i ryggen da han starter galskapen for alvor? Jo, fordi han hadde opparbeidet seg tillit etter å ha vært en god statsleder.

Dersom du er så uenig i det synes jeg du skal ta en titt i leksikon og i historiebøkene og se at Hitler faktisk var Statsleder lenge før 39-40.

Dessuten tror jeg ikke skremmende holdning er ditt egentlige nick, merkelig nok. Hva slags pyse er du som ikke en gang tør skrive under når du kritiserer andre?

Gjest QuePasta

Hva var så skremmende med det? Mannen var sprut pine gal og er ansvarlig for et av ridenes største folkemord, så jeg har ingen planer om å legge krans på graven hans til jul. Men at han var en suveren statsleder i mange år som gjorde mye for å bygge opp Tyskland er det ingen tvil om. Hvorfor tror du han fikk så mange med seg? Hvorfor tror du han hadde hele Tyskland i ryggen da han starter galskapen for alvor? Jo, fordi han hadde opparbeidet seg tillit etter å ha vært en god statsleder.

Dersom du er så uenig i det synes jeg du skal ta en titt i leksikon og i historiebøkene og se at Hitler faktisk var Statsleder lenge før 39-40.

Dessuten tror jeg ikke skremmende holdning er ditt egentlige nick, merkelig nok. Hva slags pyse er du som ikke en gang tør skrive under når du kritiserer andre?

"Men at han var en suveren statsleder i mange år som gjorde mye for å bygge opp Tyskland er det ingen tvil om. Hvorfor tror du han fikk så mange med seg? Hvorfor tror du han hadde hele Tyskland i ryggen da han starter galskapen for alvor? Jo, fordi han hadde opparbeidet seg tillit etter å ha vært en god statsleder. "

Årsaken ligger selvsagt ikke i Hitlers lederegenskaper men i den situasjonen Tyskland befant seg i etter første verdenskrig og etter den økonomiske depresjonen på slutten av 20-årene.

Å snakke om Hitler som en "suveren statsleder" er i beste fall kraftig misforstått.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...