Gå til innhold

Banning - akseptabelt eller ikke?

Anbefalte innlegg

Jeg liker ikke banning og synes dessuten det vitner om dårlig ordforråd. De som har tre banneord i hver setning regner jeg med (kanskje med urette?) har en meget lav intelligens. Skal en absolutt banne, er det bedre å gjøre det tre ganger i året i situasjoner der det virkelig behøves sterke ord.

Jeg jobet i mange år sammen med en kristen hederskar som jeg hørte bane kun en gang, da forstod vi at han virkelig var "forbannet", og hadde god grunn for det.

De som ikke banner her omkring bruker mye ord som degutten, er ikke så fint det heller!

Har aldri hørt ordet degutten! Hva betyr det? Hvor i landet er det brukt?

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Zirine

5

• fresja

4

• pip

3

• mAd

2

Mest aktive i denne tråden

Det var jo interessant! Jeg har tenkt at de som banner skriftlig, også selvfølgelig banner muntlig!

Hvis du synes det høres fælt ut hvis du sier det, synes du ikke det SER fælt ut i innlegg?

Personlig synes jeg ikke det, men jeg har ingen problemer med å se at andre kanskje synes det. Det bryr jeg meg imidlertid lite og ingenting om.

IRL har jeg barn, jeg forholder meg profesjonelt til mennesker (mange mennesker) hver dag - jeg har et yrke hvor jeg hele tiden evalueres og hvor resultatet av dette avgjør min karriere.

Skriftlig gir jeg nå mer faen :) og bryr meg i grunnen ikke så mye om det fakta at noen skulle finne meg en smule primitiv. Jeg kan te meg, men det er ikke alltid jeg gidder.

Annonse

Annonse

Banning er karslig og mandig, og man viser stort mot ved å spotte og håne GUD, ved å rope på mannen i kjelleren, eller ved å uten bluferdighet gi uttrykk for at man har kjønnsorganer i tankene.

Det passer alltid for et skikkelig mannfolk å banne.

Gjest Humlepungen

Folk som banner veldig mye har det enten som uvane og/eller de har mangler i ordforrådet sitt som gjør at de "må" banne for å utrykke seg. Noen banner også bare for å bli lagt merke til. Årsakene er nok mange...

Jeg også blir litt utålmodig og irritabel av folk som banner i annen hver setning. Det høres så kunstig ut. Kan forstå at noen som er veldig sint banner eller noen som slår seg. Men å ha banning i "alminnelig dageligtale" syns jeg personlig er en uting. Rett og slett litt harry.

laguna1365380434

Jeg synes banning er helt i orden. Dette kommer nok av at jeg banner selv, skriftlig som muntlig, og i de fleste tilfeller banning passer. Jeg inserterer banneord i andre ord om nødvendig. Kreativ.;)

Jeg kan aldri huske å ha blitt støtt over banning.

Dog fikk jeg ikke banne som barn, selvom det ikke var noe kjempetema akkurat.

Jeg ser flere mener banning hører samm,en med dårlig ordforåd, det tror jeg ikke stemmer.

Kjenner jævlig mange bannere med faen så stort ordforåd;)

Udannet? sikkert

Tegn på andre personlige mangler? Neppe.

Tror jeg.

:o)

Jeg var 24 år den første gangen jeg banna !

Det styggeste ordet jeg noengang hadde sagt til da var søren...

Så da jeg "endelig" kunne banne var det herlig ;o)

Hilsen litt barnslig

Synes ikke du er noe barnslig jeg. Skjønner godt at du synes det var en befrielse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...