Gå til innhold

Prøver å slutte med efexor

Anbefalte innlegg

Hei jeg har gått på efexor noen år nå og jeg har endelig startet å trene igjen noe som er den beste medisinen for meg. Gikk opp fra 71 kg til 109 kg på under 1 år og da mye på grunn av medisiner som de gav meg på psykriatisk. Men jeg har klart å slutte med zyprexa og trent meg ned til 80 kg og der skal jeg holde meg men jeg klarer ikke å slutte med efexor. Når jeg har prøvd å slutte så blir jeg så utrolig svimmel at jeg etter 2 uker uten startet med de igjen. Jeg går på depot kapsler. Startet med 300 mg men er nå nede i 75 mg. Er det noe annet jeg kan ta som tar bort abstinensene fra denne medisinen. Jeg føler nå at det er på tide for meg å prøve meg uten men jeg fungerer dårlig når jeg er svimmel i 2 uker, og jeg vet ikke hvor mye lenger en det jeg ville ha vært dårlig for jeg orket ikke å prøve. Håper jeg får noen svar her da min fastlege ikke har noe greie på dette. Trenger eventuelt å vite hvem eller hvor jeg kan henvende meg til. På forhånd takk! Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/125041-pr%C3%B8ver-%C3%A5-slutte-med-efexor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Redd for medisiner

Det kan jo hende psykiaterene har lært nye ting nå. Men sist dette var oppe var det ikke noe svar å få annet enn å trappe veldig sakte ned.

I utlandet har jeg lest at enkelte leger tar pasienten over på et annet medikament istedenfor Efexor, og så trapper ned dette isteden. Det var også et produkt noen gav i tillegg til nedtrappingen. Men det husker jeg somsagt ikke.

Ta et søk du. Både her på DOL og på Google.

Efexor er kjent som (ihvertfall blant pasientene, legene nekter ofte for hva vi føler) et produkt som er veldig vanskelig å slutte med. Selv så prøvde jeg flere ganger, men orket ikke. Akkurat som deg. Jeg ble ikke svimmel jeg da, men veldig ubalansert, urolig, aggressiv. Tenkte nesten det måtte være bedre (psykisk iallefall) å være svimmel. I verste fall får du sykmelde deg mens du har det verst. For du unngår sannsynligvis ikke problemer. Det er halvannet år siden jeg sluttet nå, og det er vel først nå jeg regner meg som kvitt seponerigssymptomene. Det var et helvete, men det ble litt bedre for hver måned. ALDRI mer efexor på meg. Dt har også skremt meg fra å bruke andre medisiner dessverre.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Faktisk etter tips fra en bruker av dette forum , har jeg lært at de som har problemer med å komme av Efexor kan ha nytte av en liten dose SSRI i overgangsfasen.

Kanskje kan noen måneder på f.eks Cipralex 5 mg eller Seroxat 10 mg hjelpe deg?

• 4 år senere...

Faktisk etter tips fra en bruker av dette forum , har jeg lært at de som har problemer med å komme av Efexor kan ha nytte av en liten dose SSRI i overgangsfasen.

Kanskje kan noen måneder på f.eks Cipralex 5 mg eller Seroxat 10 mg hjelpe deg?

Når jeg leser svaret jeg har fått her nå, en stund etter må jeg le.

Svaret til Psykiatrien er alltid at skal man slutte med en medisin så må man starte med en annen. Nok en medisin å bli avhengig av.

Jeg er glad jeg delte depot kapslene og tok ut 5 korn hver tredje dag til det ikke var noe igjen. På den måten klarte jeg å slutte. Strøm lignende støt har jeg i kroppen enda etter mange år uten medisiner. Men dette er vel bare psykisk eller hva? (noe jeg tror dere psykologer og psykiatere mener).

Så hvis jeg får en knekk i framtiden skal jeg ikke la en kvakksalver komme i nærheten av meg, ikke en som er så for medisiner som det dere er her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...