Gå til innhold

Hasjrøyking og sterilitet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jeg da alkoholiker, fordi jeg drikker meg full en kveld i ny og ne?

Det er jo forskjell på å misbruke alkohol (alkoholiker) og å drikke alkohol en gang i blandt. Alkohol sies å være midre skadelig enn narkotiske stoffer, og er også lovlig. Narkotika er ikke lovlig.

Men det ser ut som at folk som bruker narkotika, uansett hvor mye, blir kalt narkomane ja... Men når det er alkohol, så blir man visst ikke alkoholiker før man bruker det VELDIG mye...

Om man er alkoholiker eller narkoman, kommer kanskje an på om man er AVHENGIG eller ikke? Kanskje...? Jeg vet ikke jeg...

Jeg har endelig klart å slutte med dop/narkotika ivertfall... Etter å ha vært ganske avhengig. Men det var ikke hasj JEG brukte da, det gikk på andre stoffer.

Men jeg drikker alkohol i helgene en gang i blandt.

=)

Skrevet

må den varmes opp først? hvorfor?

Den varmes opp for å gjøre den myk. Hasj er hard når man får den kjøpt i en klump. Man varmer den opp så den blir mykere, og man kan smuldre den opp. På en måte....

Skrevet

Som Åsemor sier - her var det snakk om jevnlig i flere år. De jeg kjenner som har røykt hasj jevnlig i flere år er både tydelig påvirket av det langvarige forbruket, og er det jeg vil kalle avhengige. Selv om de nekter for det selv. ("kan slutte når som helst".. hørt den før? ;)

Ja, de fleste påstår at de kan slutte når de vil.... Og de som røyker hasj, så er det de fleste som også sier at det er IKKE skadelig i det hele tatt. Det kommer fra naturen, ei plante. Det er så naturlig, så det er ikke skadelig påstår de. Men det er det jo. De påstår og tror at det er mindre skadelig enn alkohol osv... At alkohol er mer skadelig enn å røyke litt hasj....

Men man blir jo nokså fjern når man røyker hasj da...

Jeg klarer ikke å bli enig i at det ikke er skadelig ivertfall..

Jeg er glad jeg har klart å slutte nå med dop. Jeg har prøvd hasj, men når jeg prøvde det, ble jeg så grisefjern, hadde ingen kontroll... Klarte ikke føre en samtale engang, så jeg tok ikke hasj mer etter den gangen....

Skrevet

Det er jo forskjell på å misbruke alkohol (alkoholiker) og å drikke alkohol en gang i blandt. Alkohol sies å være midre skadelig enn narkotiske stoffer, og er også lovlig. Narkotika er ikke lovlig.

Men det ser ut som at folk som bruker narkotika, uansett hvor mye, blir kalt narkomane ja... Men når det er alkohol, så blir man visst ikke alkoholiker før man bruker det VELDIG mye...

Om man er alkoholiker eller narkoman, kommer kanskje an på om man er AVHENGIG eller ikke? Kanskje...? Jeg vet ikke jeg...

Jeg har endelig klart å slutte med dop/narkotika ivertfall... Etter å ha vært ganske avhengig. Men det var ikke hasj JEG brukte da, det gikk på andre stoffer.

=)

Næsj, kaster meg sjelden ut i den diskusjonen. Er ikke min fight. Jeg røyker ikke, foruten noen ganger med eksperimentering i mine unge år.

Men har venner som røyker hasj/har røyket hasj, som ikke bærer noen tegn til skade og sluttet lett.

Jeg har også venner som fikk problemer.

Skrevet

Næsj, kaster meg sjelden ut i den diskusjonen. Er ikke min fight. Jeg røyker ikke, foruten noen ganger med eksperimentering i mine unge år.

Men har venner som røyker hasj/har røyket hasj, som ikke bærer noen tegn til skade og sluttet lett.

Jeg har også venner som fikk problemer.

Ja... Alle blir vel ikke avhengige og alle tar ikke skade...

Jeg tok ikke skade av det jeg brukte (bortsett fra fysisk...). Men jeg holdt ikke på i årevis heller da.

Skrevet

=)

"Alkohol sies å være midre skadelig enn narkotiske stoffer, og er også lovlig."

Når det gjelder cannabis så er det gjort for mye forskning på det og alkohol til at man kan påstå det lenger. At det er usundt er hevet over enhver tvil, men cannabis er lite forskjellig fra alkohol mht. skadevirkninger.

"Narkotika er ikke lovlig."

Det er nettopp det. Hadde ikke sex vært lovlig, så hadde de som knullet vært sexmisbrukere.

"...................."

Skrevet

Ja, de fleste påstår at de kan slutte når de vil.... Og de som røyker hasj, så er det de fleste som også sier at det er IKKE skadelig i det hele tatt. Det kommer fra naturen, ei plante. Det er så naturlig, så det er ikke skadelig påstår de. Men det er det jo. De påstår og tror at det er mindre skadelig enn alkohol osv... At alkohol er mer skadelig enn å røyke litt hasj....

Men man blir jo nokså fjern når man røyker hasj da...

Jeg klarer ikke å bli enig i at det ikke er skadelig ivertfall..

Jeg er glad jeg har klart å slutte nå med dop. Jeg har prøvd hasj, men når jeg prøvde det, ble jeg så grisefjern, hadde ingen kontroll... Klarte ikke føre en samtale engang, så jeg tok ikke hasj mer etter den gangen....

Som jeg tror jeg har sagt før, så blir som regel sammenligningene i slike diskusjoner feil. Man kan ikke sammenligne en friker som røyker "mornings", lønsj, ettermiddag, kveld og "nattings" med en som tar seg en dram i helgen.

Sammenligner man derimot med en som tar seg et par stive drammer 5 ganger om dagen så blir nok saken en annen.

Uansett - ingen rusmidler er sunne. Men noen har unektelig enkelte positive elementer ved seg, og man må derfor vurdere det negative og det positive opp mot hverandre.

"....................."

Skrevet

Takk for svar.

Men jeg forsto ikke helt hva du mente.

Er ikke sikker på om det ble svar på det jeg spurte om.

En som har sluttet å røyke hasj, men røkte det i mange år, kan den bli steril? (Av hasjrøykinga)

"Hadde det vært så vel" som i "hadde det vært så vel at de ikke fikk barn/ble sterile". Så da antar jeg at man _ikke_ blir steril...

Skrevet

"Hadde det vært så vel" som i "hadde det vært så vel at de ikke fikk barn/ble sterile". Så da antar jeg at man _ikke_ blir steril...

ok!

Skrevet

Litt på siden:

Hadde det vært så vel.

Dagens "tapere", som det er vanskelig å hjelpe, er de seksuelt misbrukte. De som livslangt må bære byrdene for sine foreldres avvik.

Jeg, og mange kolleger, spår at morgendagens "tapere" er barna til dagens narkomane.

Hvis du leser gjennom det du skrev , så( håper jeg ihvertefall )ser du at det du skrev kan bli veldig galt .

Skrevet

Hvis du leser gjennom det du skrev , så( håper jeg ihvertefall )ser du at det du skrev kan bli veldig galt .

Han liker å spissformulere seg den mannen.

Skrevet

Han liker å spissformulere seg den mannen.

Jaja... Folk er forskjellige.

Skrevet

Takk for svar.

Men jeg forsto ikke helt hva du mente.

Er ikke sikker på om det ble svar på det jeg spurte om.

En som har sluttet å røyke hasj, men røkte det i mange år, kan den bli steril? (Av hasjrøykinga)

Steril blir man ikke, men man kan få åpenbare problemer med resoneringsevnen!

Skrevet

Steril blir man ikke, men man kan få åpenbare problemer med resoneringsevnen!

Har du mer å fortelle om det?

Interessert i å vite mer om dette.

Kan mennene altså få problemer med å få barn?

Skrevet

Eehhh? Det du sier er at folk som røyker hasj er narkomane?

Ja det er de da!

Skrevet

Takk!

Jeg trodde faktisk at det lignet mer på vanlig rulletobakk. Men det rulles som vanlig tobakk? Eller, kanskje det er pipe de bruker?

Ikke for det, jeg har egentlig ikke behov for å vite det!

Sprit ligner også på vann i et glass......*DÅN*

Skrevet

Han har jo et poeng. Det hadde kanskje vært best om alle narkomane mistet evnen til å få barn, når en tenker på hvor fælt mange barn av narkomane har det.

• 2 måneder senere...
Shadows1365380629
Skrevet

Litt på siden:

Hadde det vært så vel.

Dagens "tapere", som det er vanskelig å hjelpe, er de seksuelt misbrukte. De som livslangt må bære byrdene for sine foreldres avvik.

Jeg, og mange kolleger, spår at morgendagens "tapere" er barna til dagens narkomane.

Man bør være forsiktig med å legge alle under en kam...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...