Ad/hd'er Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Til Dr. Online. Det begynte for ca et år siden. Jeg skulle på restaurant og spise med den daværende kjæresten min. Plutselig ble jeg, hva jeg vil kalle det, overnervøs. Jeg fikk ekstremt høy puls, ble varm, svettet, fikk kvalmefornemmelser, vanskeligheter med å puste osv. Det endte med at vi måtte be om å få maten med oss. jeg fikk ikke ned en matbit. Etter dette ble det umulig for meg å gå ut og spise. Hver gang jeg tenkte på dette fikk jeg igjen disse "symptomene." 17 mai i år, bestemte jeg og et par venninner oss for å gå ut og spise. Jeg kjempet meg gjennom bestillingen, og klarte å "roe meg ned" såpass at jeg klarte å spise. Siden dette gikk forsåvidt greit, har jeg presset meg selv flere ganger, og klart det. Jeg har tatt med sønnen min, for da er det enklere. Nå har jeg fått meg ny kjæreste, og han elsker å gå ut og spise. Men nå klarer jeg det ikke. Jeg får igjen disse symptomene bare på tanken. Jeg klarer bare ikke gjennomføre dette! Han vet om dette og er veldig forståelsesfull. Mine spørsmål er: Er dette angst? Jeg klarer fint å gå ut og spise med venninner og sønnen min, hvorfor ikke med kjærester/menn, og når det blir "formelt"(pene restauranter o.l.)? Dette er ikke noe stort hinder i min hverdag, men jeg har virkelig lyst å gjøre sånne koslige ting med min kjæreste... Hvordan kan jeg klare å fikse dette? Hva kan jeg gjøre selv? Har dette noe med min ADHD å gjøre? Håper på svar! På forhånd takk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125718-angst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.