Cathrine74 Skrevet 13. desember 2000 Del Skrevet 13. desember 2000 Jeg lurer på følgende: Min fødselspermisjon utgår 12.februar 01. Da starter min samboers pappapermisjon. Nå er jeg gravid igjen med termin ultimo april - og sterkt plaget med bekkenløsning. Hva skjer dersom jeg blir sykemeldt FØR min permisjon utgår? Vil jeg få sykepenger eller vil permisjonen gå som vanlig? Og hva med pappapermisjonen? Vil den bli utsatt dersom jeg går over på sykepenger, eller vil vi bare ha en inntekt under den tiden han er hjemme, ettersom jeg da ikke kan arbeide? Uff, litt rotete dette her... Altså: Har jeg krav på sykepenger etter endt permisjon dersom bekkenet medfører at jeg ikke kan arbeide, eller har jeg ikke krav på noen ting? I tilfelle sykepenger, hva regnes de ut i fra? Og vil evt. sykemelding medføre at min permisjon utsettes forutsatt at pappaen ikke overtar den, eller MÅ han da overta min del av permisjonen? Mvh Cathrine. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12589-utsatt-pappapermisjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irene Grøneng Skrevet 14. desember 2000 Del Skrevet 14. desember 2000 Det er ikke noe i veien for at du kan få sykepenger mens han tar fedrekvoten. Det er ikke noe krav at du må være i arbeid i denne perioden. Jeg finner ikke noe grunnlag for at fedrekvoten kan utsettes i den tiden du er syk. Er du så syk at du ikke kan ta deg av barnet, så kan det være at din del av permisjonen kan utsettes, og da kan fedrekvoten forskyves tilsvarende, eventuelt kan han overta resten av fødselspengene "dine" i tillegg til fedrekvoten (en eller annen må jo ta seg av barnet hvis ikke du klarer det, og hvis dette er ham så er det like greit at han får fødselspenger mens du får sykepenger). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12589-utsatt-pappapermisjon/#findComment-62254 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.