Gå til innhold

Utbetaling uføretrygd - hjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest Uførekandidat

Jeg har fått serviceberegning nå. Skal søke uføretrygd på anbefaling av legen etter mange års sykdom.

Ender opp med 11.600 brutto pr måned! Og det etter å ha jobbet i 20 år i full stilling med det en kaller en vanlig god lønn. Noen år siden siste vanlige jobben nå da, pga sykdommen.

Hvordan KLARER single uføre seg da? Si en med denne ytelsen får en 9-10.000 utbetalt. Her i sør betaler en i leie for en liten leilighet fra 4500 pr måned. Da har en 4-5000 igjen til mat, klær, strøm og andre faste utgifter, fritid, medisin og behandling, transportutgifter for å nevne det jeg kommer på.

Godt jeg har en mann med inntekt. Kan bli tøft nok allikevel!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/127167-utbetaling-uf%C3%B8retrygd-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...
Gjest Uførekandidat

11 600 er en høy trygd det altså. Du må betale ca 2000 kr i skatt på det også siden du ikke er singel.

Er 11.600 en høy trygd? Hvordan vet du det da? Jeg har prøvd å fritte ut folk om hva de har i trygd, for å sammenligne, men de vil jo ikke si det for søren.

Så de har kanskje ikke regnet galt da, noe jeg håpet. hehe...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...