Gå til innhold

Hvordan fordeler dere utgiftene?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

7

• Vincent

4

• Gemini

3

• mysteria

3

Mest aktive i denne tråden

Vi betalte tidligere alt etter hvem som hadde penger..

Jeg ble litt irritert over at samboen som hadde utbet. ca. 22.000 pr.mnd. aldri hadde penger nok.. Jeg har utbet. ca. 15.000 - og hele lønna gikk bort til regninger...

Nå har vi delt på det, jeg betaler in 8.000,- pr. mnd. på felleskonto - og samboen betaler 12.000,- pr. mnd...

Og du VERDEN så masse penger jeg har nå :) Så jeg tror dere kan gjøre det slik... Tjener han 1/3 mer enn deg - så skal han betaler 1/3 mer enn deg - han sitter likevel igjen med mer penger enn du gjør - og det blir nokså rettferdig - synes jeg :)

Vi satte oss ned og regnet ut absolutt ALLE utgifter samlet!

Vi har egne lønnskontoer og setter hver måned like mye inn på felles regningskonto. ,felles sparekonto og noe inn på sparekonto til barna.

Resten kan vi bruke som vi vil og vi handler mat/bensin om hverandre og har ikke noe system på det... men det går sport i å klare å spare mest mulig av det som er igjen på kontoen og så overraske den andre med.... jeg har spart xxxx,- den siste måneden - har du brukt opp alt ditt? og sånn girer vi hverandre til å PRØVE å spare.

I lønn så ligger vi på noe over 300.000,- hver og har ingen lån av betydning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...