Gå til innhold

Orfiril.......... farlig for kvinner?

Anbefalte innlegg

Blacky1365380153

Vil sjekke om dette stemmer. Fikk beskjed av en professor i pskykiatri på Rikshositalet av nyere forskning viser at Orfiril skader kvinners eggstokker. Han fortalte ikke mye mer men han har sluttet å bruke dette på damer. Noen andre som har hørt dette? Er visst helt nytt......

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/128254-orfiril-farlig-for-kvinner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Orfiril kan i svært sjeldne tilfeller gi polycystisk ovariesyndrom - PCO.

Jeg synes professoren (Malt?)her var litt bastant. Det er som sagt en ekstremt sjelden bivirkning, men en skal ha den i bakhodet når en vurderer hvilken medisin en skal velge.

Blacky1365380153

Jeg synes professoren (Malt?)her var litt bastant. Det er som sagt en ekstremt sjelden bivirkning, men en skal ha den i bakhodet når en vurderer hvilken medisin en skal velge.

Nei.. det var Løvdahl.

Jeg vet ikke jeg, men han virket veldig bestemt for å ikke bruke dette på kvinner.

Blacky1365380153

Etter det jeg forstod så er det ikke en sjelden bivirkning. Hvis jeg hadde brukt denne medisinen og var kvinne i fruktbar alder hadde jeg gjort store anstrengelser for å få fatt i info om dette.

• 2 år senere...

Jeg ser dette har vært ett tema for veldig lenge siden..men jeg føler trang til å svare på dette. Jeg har hatt epilepsi siden jeg var 3år gammel,og har i mange år gått på orfiril. Det er den værste medisinen jeg noen gang har tatt,kan ikke skjønne at den fører noe godt med seg i det heletatt! Jeg hadde migrene og epileptiske anfall hver eneste dag,la på meg 10 kg i halvåret,og fikk etterhvert høre hva denne medisinen kunne gjøre med oss kvinner! Jeg har ingen barn,og har heller ikke prøvd noe for å bli gravid foreløpig. Men tro meg...har en lege satt meg på dette preparatet og ødelagt mine muligheter for å få barn i fremtiden,så eier jeg ikke nåde! Ingen informerte oss (mamma og meg) den gangen,og bivirkningene! Nå går jeg på lamictal,og den er jeg veldig fornøyd med!

Jeg vil ikke anbefale Orfiril til noen!

Så her fikk dere mitt ord,og synspunkter!

Takk for meg :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...