Gå til innhold

Veggismat til brun saus og surkål..

Anbefalte innlegg

Har jo den gode gamle nøttestek-oppskriften som kan gjenbrukes år etter år, men jeg skulle gjerne hatt et alternativ eller to. Noen som har noe godt å anbefale som julemat? Gjerne noe som gjør seg sammen med det tilbehøret "halvkanibalene" spiser; brun saus, surkål, tyttebær... *vann i munnen*

Forslag?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/128352-veggismat-til-brun-saus-og-surk%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bønnekaker. Man koker (med litt grønt og hvitløk og sånt) bønner, og så går det i kjøkkenmaskinen. Du må finne en ordentlig oppskrift, her er det mannen min som lager det til veggisdatteren. Men de blir kjempegode! Det eneste jeg er helt sikker på, der det med bønnene, sellerirot, hvitløk og bladpersille.

Hva han sper med for å få kaker som kan steikes, finner du helt sikkert på nettet.

Finner du ikke, får du si fra, så skal du få hans oppskrift i kveld! Kakene både ser ut og smaker (nesten) som en slags knasete kjøttkaker/karbonader. Fine å fryse ned er de også.

Men et helvete å steike! Det oser, og tar lang tid. Så det er lurt å få det unnagjort noen dager før dagen.

www.vegetar.com har en del oppskrifter.

Selv har jeg planer om gourmetboller til jul. Finner dem hos helsekostbutikker som selger vegetarmat (frossen). Mycket godt.

Tja, kanskje jeg bare skulle ty til Gourmet i år. De lager mye godt. Basilikumpucker er det store her i huset, i tillegg til scnitzel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...