Gå til innhold

Støy fra pc - farlig?

Anbefalte innlegg

Gjest hørselvern?

Jeg og samboeren har en liten leilighet, men pc både i stua og soverommet. De er nesten alltid på. Dette irriterer snart vettet av meg, fordi en pc lager litt lyd, konstant.

Er det skadelig å høre på viftesus omtrent hele tiden? Håper egentlig at det er det... Nå skal pc'en fra stue vekk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/128497-st%C3%B8y-fra-pc-farlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan putte en hodetelefon-plugg inn i lyduttaket på pc'en - iallefall hvis du har bærbar.

Tror ikke det er helt ufarlig å ha den støyen i bakgrunnen hele tiden. Det er støyforurensing, rett og slett. Merker du ikke hvor avslappet du blir når du kommer ut på landet? Det er ikke bare den friske som gjør det.

Og tilslutt, du sier selv at det irriterer vettet av det - så det er vel et tegn på at det ikke er så sunt? :)

Ikke fysisk skadelig, men du kan jo prøve deg med å argumentere med at du ikke tar ansvar for hva du kan komme til å gjøre mot pc og eventuelt også samboer dersom pc'en ikke fjernes fra stua. Fordi lyden gjør deg gal altså... ;-)

Selv legger jeg ikke merke til lyden fra pc'ene lenger annet enn hvis det er noe galt slik at de blir ekstra lyder.

Ikke fysisk skadelig, men du kan jo prøve deg med å argumentere med at du ikke tar ansvar for hva du kan komme til å gjøre mot pc og eventuelt også samboer dersom pc'en ikke fjernes fra stua. Fordi lyden gjør deg gal altså... ;-)

Selv legger jeg ikke merke til lyden fra pc'ene lenger annet enn hvis det er noe galt slik at de blir ekstra lyder.

Joda, det er selfølgelig fysisk skadelig. Alle statisk støy som er vedvarende er skadelig for hørselen. Om det gjør nok skade til at man merker noe til det er en annen sak.

"..................."

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...