Gå til innhold

Arkivsystem for cd´r?

Anbefalte innlegg

Gjest Pricilla
Skrevet

samboern min har brent ca. 800 filmer i forskjellige kategorier. Han trenger et arkivsystem som er bedre enn det han har i dag.

han har cdéne i plastlommer. Skulle hatt noe slags arkivskap til cd ´r, så må det gå an å arikivere under kategori, deretter alfabetisk i hver kategori. Noen som har peiling på hvor vi finner noe sånt? Som er oversiktlig og ser greit ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tja.. jeg bruker cd-hyller fra ikea.. strekkoder... og en database... men det var kanskje ikke det du spurte om...

Gjest Pricilla
Skrevet

tja.. jeg bruker cd-hyller fra ikea.. strekkoder... og en database... men det var kanskje ikke det du spurte om...

Off.. nei.. databaser orker jeg bare ikke! Kommer til å ta 10 år får ejg får lagt inn alle filmene! Får hodepine bare tanken...

Tenkte mer på et gammeldags arkivsystem. Så det blir lettere å finne filmene. Nå ligger de bare i kategorier.. men begynner å bli en del filmer, og flere blir det.

Skrevet

Off.. nei.. databaser orker jeg bare ikke! Kommer til å ta 10 år får ejg får lagt inn alle filmene! Får hodepine bare tanken...

Tenkte mer på et gammeldags arkivsystem. Så det blir lettere å finne filmene. Nå ligger de bare i kategorier.. men begynner å bli en del filmer, og flere blir det.

tja.. tja...

Du kan jo kjøpe ringpermer, med plastlommer for cd-er.

En perm for hver katagori, og arkivere alfabetisk i hver perm.

Gjest Pricilla
Skrevet

tja.. tja...

Du kan jo kjøpe ringpermer, med plastlommer for cd-er.

En perm for hver katagori, og arkivere alfabetisk i hver perm.

Hmmmmm.. nei tror ikke det! ; ) men takk for tips! Har sånne små arkivskap fra før, emn det blir så uoversiktlig. kan jo selfølgelig alfabetisere inne der, men er nok et nytt og bedre system gubben vil ha. Alt på ett sted!

men finnes det ikke så finnes det ikke.. Må nok bare bruke fantasien da gitt..

Skrevet

En plastlomme for filmer innen kategorien A (Action), en for B (B-filmer ;)), en for D (drama), R (romantikk) osv.

Hvis det ikke holder med en så har du flere, merket med nummer.

Og i hver plastlomme står de i alfabetisk rekkefølge.

Forslag i farten fra...

Gjest Pricilla
Skrevet

En plastlomme for filmer innen kategorien A (Action), en for B (B-filmer ;)), en for D (drama), R (romantikk) osv.

Hvis det ikke holder med en så har du flere, merket med nummer.

Og i hver plastlomme står de i alfabetisk rekkefølge.

Forslag i farten fra...

EN plastlomme! ; ) Å nei du... det er snakk om flere hundre her...

han er filmfreak så holder ikke med kun action skjønner du! Her er det actionkomedie, fantasykomedie eller noe i den duren osv osv.

Tror vi får alfabetisere det han allerede har jeg! ; )

Men takk for tips.

Skrevet

EN plastlomme! ; ) Å nei du... det er snakk om flere hundre her...

han er filmfreak så holder ikke med kun action skjønner du! Her er det actionkomedie, fantasykomedie eller noe i den duren osv osv.

Tror vi får alfabetisere det han allerede har jeg! ; )

Men takk for tips.

Hvis dere skulle hatt et slikt abc-kategori system, så måtte dere satt dere ned for å vurdere om actionkomedien var mer komedie enn action osv, og kanskje måtte dere se gjennom filmen for å vurdere det, og kanskje var dere uenige og måtte diskutere det og kanskje ble dere så uenige at dere begynte å krangle og kanskje ble du så sint at du tråkka på en av filmene hans slik at den ble ødelagt og kanskje ordnet det seg ikke før etter to uker og da med et herlig gjenforeningssamleie og så var dere klar for å se neste film sammen for å vurdere den... og så videre *utpust*

Lykke til iallefall!

;)

Gjest Pricilla
Skrevet

Hvis dere skulle hatt et slikt abc-kategori system, så måtte dere satt dere ned for å vurdere om actionkomedien var mer komedie enn action osv, og kanskje måtte dere se gjennom filmen for å vurdere det, og kanskje var dere uenige og måtte diskutere det og kanskje ble dere så uenige at dere begynte å krangle og kanskje ble du så sint at du tråkka på en av filmene hans slik at den ble ødelagt og kanskje ordnet det seg ikke før etter to uker og da med et herlig gjenforeningssamleie og så var dere klar for å se neste film sammen for å vurdere den... og så videre *utpust*

Lykke til iallefall!

;)

hehe... : ) Syne sjeg ser det! Er nok gubben som er sjefen på det området der gitt! Jeg er bare hjernen bak systemene...

Kategorier velger han selv. Film/data er hobbyen hans så tror ikke ejg skal diskutere med han der nei.. Skal visst være sånn og sånn. javel ja.. Fint sier nå jeg! : )

Skrevet

Det er umulig å ha et arvikskapsystem for dette.

Det beste (mest brukervennlige) er å ha alle filmene i en hylle alfabetisert. Så bruker dere et enkelt databaseprogram, til og med excel kan brukes til dette. Men det finnes bedre programmer spesielt for dette.

Der kan dere legge inn flere kategorier (som action + komedie osv.), skuespillere, utgivelsesår, tittel, terningkast osv.

Så søker dere i databasen og finner tittel (evt et eget nr) og leter det opp i hylla.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...