Gå til innhold

Sperre tastatur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en overivrig toåring i hus som elsker å trykke på PC'n. Han finner selv fram til spillene han vil ha og kan sitte en stund og spille. Greit nok det når det er en voksen som sitter ved siden av ham, men ikke noe særlig når vi gjør andre ting. Han klikker på alt han ser og har flere ganger avinstallert skriver'n...

Finnes det en måte å låse tastaturet på? Evt. at skjermen "låses" ved fem minutters inaktivitet og må ha passord for å åpnes igjen?

Takknemlig for forslag!!!

(Postes også på forum for data)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enkleste måten å sperre tastaturet på er ved å trekke ut kabelen.

Ellers finnes det et hav av skjermsparere som har den funksjonen du etterspør.

Skrevet

Enkleste måten å sperre tastaturet på er ved å trekke ut kabelen.

Ellers finnes det et hav av skjermsparere som har den funksjonen du etterspør.

Vet du hvor jeg kan finne en sånn?

Skrevet

Gå inn på kontrollpanel, deretter skjerm. Åpne skjermbeskytter. Der kan du angi hvor mange minutter det skal gå før den slår seg på, samt at du kan klikke i luken for passordbeskyttelse. Oprett passord, og det var det.

Vi med små barn trenger det.

Skrevet

Ligger innebygget i Windows. Se svarene du fikk på Dataforum :)

Skrevet

Gå inn på kontrollpanel, deretter skjerm. Åpne skjermbeskytter. Der kan du angi hvor mange minutter det skal gå før den slår seg på, samt at du kan klikke i luken for passordbeskyttelse. Oprett passord, og det var det.

Vi med små barn trenger det.

*sukk*

Har visst ikke samme opplegg der nei....

Men det ordner seg på annet vis, legger heller passord på brukerkontoene.

(Jada, han slår på PC'n, klikker på sin egen brukerkonto, finner fram siden til CBBC og klikker seg glatt fram til yndlingsspillet med Teletubbies...)

Skrevet

Start - Settings - Control Panel - Display - der finner du skjermsparere (screen savers) - og for noen av de er det en Options-knapp el.lign. hvor du kan sette inn passord.

Så setter du inn hvor lenge skjermen skal være inaktiv før skjermspareren slår inn. Evt. kan denne også slås på med en gang.

Men ellers tenkte jeg på sånne "baby-tastatur" som har vært nevnt tidligere, medfølgende programvare for småbarn. Comfy heter de. Se http://www.handy.no/trade/productview/124/3/ for info. Tror imidlertid du må spørre på småbarnsforum ang. råd om hvor du får kjøpt det. Evt. et søk på google.com :-)

Skrevet

Start - Settings - Control Panel - Display - der finner du skjermsparere (screen savers) - og for noen av de er det en Options-knapp el.lign. hvor du kan sette inn passord.

Så setter du inn hvor lenge skjermen skal være inaktiv før skjermspareren slår inn. Evt. kan denne også slås på med en gang.

Men ellers tenkte jeg på sånne "baby-tastatur" som har vært nevnt tidligere, medfølgende programvare for småbarn. Comfy heter de. Se http://www.handy.no/trade/productview/124/3/ for info. Tror imidlertid du må spørre på småbarnsforum ang. råd om hvor du får kjøpt det. Evt. et søk på google.com :-)

Litt for kjapp der, det ER jo nettbutikk der... :-)

Men sjekk i alle tilfelle, det er jo mulig du får det rimeligere andre steder.

Skrevet

Kjøp trådløst tastatur og legg det på toppen av bokhylla når dere ikke bruker det. :o)

Skrevet

*sukk*

(Jada, han slår på PC'n, klikker på sin egen brukerkonto, finner fram siden til CBBC og klikker seg glatt fram til yndlingsspillet med Teletubbies...)

Har du prøvd min oppskrift da?

I prinsippet det samme som Pappa Bjørn sier, men med engelske tekster på min...

Du kan jo evt. laste ned skjermbeskytter fra download.com og andre nedlastingssider. Det forslaget mitt om å ha et Comfy barne-tastatur er vel også en ide?

Gjest Galskap
Skrevet

En 2åring som finner frem på datamaskinen på egenhånd? Hjelpes...

Skrevet

*sukk*

Hva i all videste verden skal da en to-åring med egen brukerkonto??? Slett brukerkontoen hans da, og ha passord på deres! Snakk om å lage seg problemer!

Skrevet

Hva i all videste verden skal da en to-åring med egen brukerkonto??? Slett brukerkontoen hans da, og ha passord på deres! Snakk om å lage seg problemer!

Å ha egen brukerkonto til toåringen kan være svært lurt. Da kan man sette restriksjoner på kontoen slik at han ikke ved et uhell klarer å f.eks avinstallere programmer eller slette filer. Dersom man begrenser kontoen slik, vil han kunne avinstallere printeren for sin egen konto, men endringene kommer ikke til å gjelde de øvrige kontoene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...