Gjest Gravidaa Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Jeg er gravid i uke 13 (var i uke 13 på torsdag). Ble veldig forkjølet forrige helg. Var tungpusten på natta.hodepine og tett nese og feber rundt 38 på ons. 3/12. Fikk ikke sove da hodepinen og tungpustheten ble verre når jeg la meg ned.Min mann hadde mykoplasmapneumoni for noen uker siden. Jeg var til doktoren på tors. 4/12 og crp var da 92. Startet så med erymax. Nå er jeg veldig bekymret for at denne infeksonen skal ha vært farlig for fosteret. Hvor stor er faren for at fosteret kan ha tatt skade? Hvor skadelig kan en evt. mykoplasmainfeksjon være for fosteret? Må vel regne med at jeg også har den smitten i meg siden min mann hadde den. Har ikke fått svar enda på mykoplasmaprøven. Men siden jeg hadde så høy crp har jeg vel trorlig noe annet i tillegg. Har også skjønt at erymax ikke er farlig for fosteret. Hvor trygg kan jeg være på det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/129025-infeksjon-under-graviditet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Helldigvis er det bare et lite mindretall av infeksjoner som påvirker svangerskap og fosterutviklingen. De vanlige luftveisinfeksjoner, inkludert mycoplasmainfeksjoner er ufarlige i så henseende. Man kan få ganske høye CRP tall som følge av mycoplasmainfeksjoner, du behøver ikke å lete etter andre ting. Jeg kan selvfølgelig ikke utelukke det, og det er heller ikke diagnostisert mycoplasmainfeksjon, så det er noe løst her, men det behøver altså ikke å være mer. Det er også riktig at det er ikke påvist skadelige bivirkninger på foster/svangerskap ved bruk av erytromycin (erymax). Jeg tror du kan slappe av og droppe de tankene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/129025-infeksjon-under-graviditet/#findComment-787763 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.